Bekijk volle/desktop versie : Heeluuup Puberzusje!!



Pagina's : [1] 2 3

20-02-2007, 14:56
Ik word werkelijk gek van haar. Zij is degene die de sfeer bepaald thuis, ze zorgt ervoor dat iedereen in een grafstemming leeft. Ik haat het en ben het zat. Heb dagen met haar gepraat gehuild en nog eens gepraat. Ze is onzeker, erg gesloten en heeft de verkeerde vriendinnen. Deze vriendinnen hebben haar geleerd te jatten, totdat een van hun is opgepakt en ze allen hebben gezworen dit nooit meer te doen. Of dit zo is, weet ik niet.
Ze maakt ruzie thuis met iedereen incl. mijn ouders en heeft ziro respect. Om het uur moet ze achter de pc (msn) om te kijken hoe het gaat met haar vrienden en vriendinnen... en maakt ook vaak ruzie als ze niet achter de pc mag. Haar schoolresultaten gaan hard achteruit en ik als oudste zus weet niet meer wat ik moet doen. Zo ook mijn moeder en vader...

ik ben net einde raad en hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen..

Djazakoem Allahoe gayran dames..

Farkoessa

20-02-2007, 14:59


Laat haar buitenschoolse activiteiten doen, schrijf haar in.

Dan is ze van huis,
Komt ze thuis is ze moe
Plus leert andere mensen kennen.

20-02-2007, 15:01
Hoe oud is ze?

20-02-2007, 15:09

Citaat door Farkoessa:
Ik word werkelijk gek van haar. Zij is degene die de sfeer bepaald thuis, ze zorgt ervoor dat iedereen in een grafstemming leeft. Ik haat het en ben het zat. Heb dagen met haar gepraat gehuild en nog eens gepraat. Ze is onzeker, erg gesloten en heeft de verkeerde vriendinnen. Deze vriendinnen hebben haar geleerd te jatten, totdat een van hun is opgepakt en ze allen hebben gezworen dit nooit meer te doen. Of dit zo is, weet ik niet.
Ze maakt ruzie thuis met iedereen incl. mijn ouders en heeft ziro respect. Om het uur moet ze achter de pc (msn) om te kijken hoe het gaat met haar vrienden en vriendinnen... en maakt ook vaak ruzie als ze niet achter de pc mag. Haar schoolresultaten gaan hard achteruit en ik als oudste zus weet niet meer wat ik moet doen. Zo ook mijn moeder en vader...

ik ben net einde raad en hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen..

Djazakoem Allahoe gayran dames..

Farkoessa



Ga met haar leuke dingen doen, neem haar mee naar de stad doe net alsof ze een vriendin is van je en geef haar ook zo het gevoel.
Wat je ook kan doen is neem haar mee naar lezingen die doelgericht op jongeren zijn e.d
Ik wens jou en je ouders veel sterkte.

20-02-2007, 15:21



Citaat door stanga:
Laat haar buitenschoolse activiteiten doen, schrijf haar in.

Dan is ze van huis,
Komt ze thuis is ze moe
Plus leert andere mensen kennen.


Heb ik gedaan, ze heeft op sport gezeten, ging ze alleen in de avonduren totdat ze niet meer mocht. Ze heeft nu een cjp pas, zodat ze dingen kan uitzoeken wat ze wilt doen, het probleem is, is dat ze dit alles niet verdient. Je doet wat goeds en leuks voor haar, dan krijg je een grote bek terug... Ik haat het...

20-02-2007, 15:22

Citaat door Magrabia01:
Hoe oud is ze?


15 jaar is ze Magrabia ...

20-02-2007, 15:23
sbar hebben en hopen dat ze over een tijdje weer normaal gaat doen tegen jullie.

20-02-2007, 15:24

Citaat door 00laila00:
Ga met haar leuke dingen doen, neem haar mee naar de stad doe net alsof ze een vriendin is van je en geef haar ook zo het gevoel.
Wat je ook kan doen is neem haar mee naar lezingen die doelgericht op jongeren zijn e.d
Ik wens jou en je ouders veel sterkte.


Wil ze nooit, geen zin is haar antwoord...

20-02-2007, 15:25

Citaat door lady_of_honor:
sbar hebben en hopen dat ze over een tijdje weer normaal gaat doen tegen jullie.


sbar key dbar zeggen ze toch. Mijn ouders lijden eronder en ik ben bang dat het alleen erger gaat worden...

20-02-2007, 15:27
Maatregelen nemen, want dit kan zo niet verder.... Ze weet dat wanneer ze haar mond opentrekt dat ze haar zin krijgt, want het gaat al een tijdje zo en dat bevalt haar prima.... Maak duidelijke afspraken met je ouders, haar en eventueel ook school... Dat school contact opneemt waneer het niet zo goed gaat. dat ze pas iets leuks mag doen, wanneer ze het verdient, bijv naar de bios als ze een goed cijfer heeft gehaald. Dus belonen en straffen..... En daarin heel consequent blijven, je ouders zijn de baas, niet zij! Dus de regels strak aanhouden hoe hard ze ook huilt.... Uiteindelijk is het het beste voor haar....

20-02-2007, 15:30

Citaat door missyzin:
straffen is zooo verkeerd bij meiden....hoe meer jullie haar straffen hoe meer ze er van opkickt ...... hoe uitdagend de volgende ruzie is.... ik zou als zus met haar gaan praten.... op een rustige toon, en niet schreeuwen... jij kan er ook mee naar de stad nemen.. leuke dingen doen... om meer afstand te creeren tussen haar en de "slechte vriendinnen"( waarschijnlijk zullen de ouders van dat meisje dat ook van jou zusje zeggen) goed het zijn pubers ze veranderen.. geloof mij


i know.. maar je kan niets anders dan tegen een brutaal kind..

20-02-2007, 15:31

Citaat door Diaspora:
Maatregelen nemen, want dit kan zo niet verder.... Ze weet dat wanneer ze haar mond opentrekt dat ze haar zin krijgt, want het gaat al een tijdje zo en dat bevalt haar prima.... Maak duidelijke afspraken met je ouders, haar en eventueel ook school... Dat school contact opneemt waneer het niet zo goed gaat. dat ze pas iets leuks mag doen, wanneer ze het verdient, bijv naar de bios als ze een goed cijfer heeft gehaald. Dus belonen en straffen..... En daarin heel consequent blijven, je ouders zijn de baas, niet zij! Dus de regels strak aanhouden hoe hard ze ook huilt.... Uiteindelijk is het het beste voor haar....


je hebt gelijk....

20-02-2007, 15:34


Zulke problemen komen door van kleins af toe te geven en door verwennerij.

Het is moeilijk, maar probeer haar te straffen door bv. op tijd thuis komen, niet meer in het weekend of woensdagnamiddag op stap te gaan met haar vriendinnen.

Een weekje geen zakgeld of zo.

Geen tv, geen computer

Beetje bij beetje gaat ze het afleren.

Koop haar stillekes aan ook boeken, islamitische boeken waarin wordt uigelegd hoe de houding van jonge meisjes moeten zijn.

Misschien gaat ze het respect voor de mensen ouder dan haar terug hebben inchallah

20-02-2007, 15:39

Citaat door Farkoessa:
15 jaar is ze Magrabia ...



Ik ben wat ouder dan je zusje maar ik herinner me nog goed toen ik 15 was. Ik ben geen moeilijk kind geweest. Maar ik haatte me zus wel. Niet echte haten natuurlijk. Maar gewoon ik irriteerde me aan haar. Omdat, zij altijd in mijn ogen meebemoeide met mij leven

Geef haar wat de ruimte/ tijd. Dreig met dingen die eng klinken etc.

20-02-2007, 15:44

Citaat door Magrabia01:
Ik ben wat ouder dan je zusje maar ik herinner me nog goed toen ik 15 was. Ik ben geen moeilijk kind geweest. Maar ik haatte me zus wel. Niet echte haten natuurlijk. Maar gewoon ik irriteerde me aan haar. Omdat, zij altijd in mijn ogen meebemoeide met mij leven

Geef haar wat de ruimte/ tijd. Dreig met dingen die eng klinken etc.


Ik weet bijna zeker dat ze mij ook haat, omdat ik contenu met haar leven bemoei. Maar ik zit tussen twee vuren in, mijn moeder die me jankend belt en chagarijnig is omdat de jongste haar een brutale bek heeft gegeven. Ik ben het echt zat wollah!! Heb zooovaak met haar gepraat en gekeken wat zou helpen bij haar. Maar weet het niet zo

Pagina's : [1] 2 3