Bekijk volle/desktop versie : Algerijnen eisen geld van Frankrijk



20-02-2007, 07:45
20 Februari 2007

Algerijnen eisen geld van Frankrijk

Algerijnse slachtoffers van Franse kernproeven dienen een klacht in bij het Internationaal Strafhof in Den Haag. Ze eisen een schadevergoeding van de Franse regering omdat ze ziek zijn geworden door kernproeven die Frankrijk in de jaren zestig hield in de Sahara.

Volgens een belangengroep zijn zeker 30.000 Algerijnen ziek geworden door de radioactieve straling. De slachtoffers krijgen steun van Franse veteranen die aan de atoomproeven in Zuid-Algerije hebben meegewerkt.

Tussen 1960 en 1966 zijn in de Sahara zeker 17 proeven gedaan. Op die plekken wordt nog steeds straling gemeten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/02/art000001C7546D328A65D5.html

================================================== ===

Frankrijk, het land van dictator Napoleon.
Frankrijk, het land van de wormen.
Frankrijk, het land waar ze koeiendarmen -tripe´ eten.
Frankrijk, het land en de taal waar veel NoordAfrikanen zo trots op zijn.
Frankrijk, de uitvinder van het antisemitisme
Frankrijk, het land dat zich op de borst slaat als hoeder van de beschaving van Europa.

Frankrijk en het eiland Mururoa .......
Mururoa is een atol in Frans-Polynesië. Tussen 1966 en 1996 zijn daar door Frankrijk veelvuldig kernproeven uitgevoerd. Ook zijn daar vele protesten tegen de kernproeven gehouden, onder andere door de Rainbow Warrior die later door de Franse geheime dienst in Auckland is opgeblazen.

Boycot dat land.

En steun die Algerijnen !

20-02-2007, 07:54



Citaat door aplat:
20 Februari 2007

Algerijnen eisen geld van Frankrijk

Algerijnse slachtoffers van Franse kernproeven dienen een klacht in bij het Internationaal Strafhof in Den Haag. Ze eisen een schadevergoeding van de Franse regering omdat ze ziek zijn geworden door kernproeven die Frankrijk in de jaren zestig hield in de Sahara.

Volgens een belangengroep zijn zeker 30.000 Algerijnen ziek geworden door de radioactieve straling. De slachtoffers krijgen steun van Franse veteranen die aan de atoomproeven in Zuid-Algerije hebben meegewerkt.

Tussen 1960 en 1966 zijn in de Sahara zeker 17 proeven gedaan. Op die plekken wordt nog steeds straling gemeten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/02/art000001C7546D328A65D5.html

================================================== ===

Frankrijk, het land van dictator Napoleon.
Frankrijk, het land van de wormen.
Frankrijk het land waar ze koeiendarmen -tripe´ eten.
Frankrijk, het land en de taal waar veel NoordAfrikanen zo trots op zijn.
Frankrijk, de uitvinder van het antisemitisme
Frankrijk, het land dat zich op de borst slaat als hoeder van de beschaving van Europa.

Frankrijk en het eiland Mururoa .......
Mururoa is een atol in Frans-Polynesië. Tussen 1966 en 1996 zijn daar door Frankrijk veelvuldig kernproeven uitgevoerd. Ook zijn daar vele protesten tegen de kernproeven gehouden, onder andere door de Rainbow Warrior die later door de Franse geheime dienst in Auckland is opgeblazen.

Boycot dat land.

Je was deze nog vergeten.
Frankrijk, het land van de péages.
Boycot dat land

20-02-2007, 07:58

Citaat door rijmaran:
Je was deze nog vergeten.
Frankrijk, het land van de péages.
Boycot dat land


Je hebt gelijk, maar ik rijd er nooit door heen, op die zelfmoord snelwegen.

IK KOM NOOIT MEER IN DAT LAND MET DIE ARROGANTE FRANSOZEN SEDERT MIJN 2 ZUSSEN DAAR DOOR HUN VERBLIJF IN EEN IDYLLISCH MEERTJE IN DE FRANSE ALPEN EN DAT BESMET BLEEK DOOR RADIOACTIEF AFVAL DE DOOD HEBBEN GEVONDEN.
SERIEUS EN BEWEZEN.

20-02-2007, 08:00

Citaat door aplat:
Je hebt gelijk,

MAAR IK KOM NOOIT IN DAT LAND MET DIE ARROGANTE FRANSOZEN SEDERT MIJN 2 ZUSSEN DAAR DOOR HUN VERBLIJF IN EEN IDYLLISCH MEERTJE IN DE FRANSE ALPEN EN DAT BESMET BLEEK DOOR RADIOACTIEF AFVAL DE DOOD HEBBEN GEVONDEN.
SERIEUS EN BEWEZEN.


Waarda?

20-02-2007, 08:01



Citaat door rijmaran:

Waarda?


Franse Alpen, ongeveer 70 km ten noord/oosten van Marseille.

20-02-2007, 08:08

Citaat door aplat:
Franse Alpen, ongeveer 70 km ten noord/oosten van Marseille.
De Franse alpen 70 km ten no van Marseille, dat zijn de Franse Alpen niet hoor..ce sont les Alpes Maritime.
Ik heb daar ook nog trektochten ondernomen.

20-02-2007, 08:12

Citaat door rijmaran:
De Franse alpen 70 km ten no van Marseille, dat zijn de Franse Alpen niet hoor..ce sont les Alpes Maritime.
Ik heb daar ook nog trektochten ondernomen.


Idd de Alpes Maritime, klopt ja, bedoelde ik ook.

Die kerncentrale die ik bedoel is nu gesloten en ze gaan daar een nieuwe bouwen, die werkt onder kernfusie ipv kernsplijting.

Vroeger in de jaren 60 enm 70 gingen we daar vaak heen.

20-02-2007, 08:39

Citaat door aplat:
Idd de Alpes Maritime, klopt ja, bedoelde ik ook.

Die kerncentrale die ik bedoel is nu gesloten en ze gaan daar een nieuwe bouwen, die werkt onder kernfusie ipv kernsplijting.

Vroeger in de jaren 60 enm 70 gingen we daar vaak heen.

Woest gebied, j'ai grimper la le Mont du Diable.
Maar dat van die kerncentrale daar wist ik niet.

20-02-2007, 13:04
De Marokkanen moeten ook schadevergoeding vragen van Spanje voor de gifgas aanvallen op de Rif waar nu nog steeds mensen doodgaan aan kanker...

Tienduizenden Marokkanen werden vergast met Duitse gas....

20-02-2007, 14:32

Citaat:
De Marokkanen moeten ook schadevergoeding vragen van Spanje voor de gifgas aanvallen op de Rif waar nu nog steeds mensen doodgaan aan kanker...

Tienduizenden Marokkanen werden vergast met Duitse gas....
Niks is bewezen en er is geen bewijs........en ik begrijp niet waarom Spanje geld zou moeten betalen voor iets dat erg lang geleden heeft plaats gevonden.
--------------

Verder heb ik nooit gehoord over de kernproeven in de sahara.

20-02-2007, 15:39

Citaat door Ghizlan__:
Niks is bewezen en er is geen bewijs........en ik begrijp niet waarom Spanje geld zou moeten betalen voor iets dat erg lang geleden heeft plaats gevonden.
--------------



Het aantal kankerpatienten in het noorden van Marokko ligt veel hoger dan in de andere gebieden van Marokko. Kanker is het gevolg van die aanval met mosterdgas, hiermee werd de Rif in 1926 door de Spanjaarden mee aangevallen nadat zij hen de ene naar de andere nederlaag hadden toegebracht met een veel kleiner leger. Ik heb tig leden in de familie die aan kanker zijn overleden en degene die dit hebben meegemaakt hebben toegegeven dat ze met gif zijn aangevallen vanuit de vliegtuigen, dit was een van de redenen waarop Abd-krim opgaf.


Men zou trouwens het ontkennen van de volkerenmoord op de Algerijnen tijdens de zgn 'Algerijnse burgeroorlog' wat gewoon een genocide was van de Franse colons op de Algerijnen, in het westen strafbaar moeten stellen. Een miljoen Algerijnen vonden daar de dood, vergelijkbaar met de genocide van de Turken op de Armeniers, de Moffen op de Joden, dubbele maatstaven hiero.

20-02-2007, 15:52
Die Fransen gebruikten (lees dat artikel 1925
Nieuwe Rotterdamse Courant) ook gifgassen, alleen hadden ze hun eigen troepen niet van gasmaskers voorzien, foutje...