Bekijk volle/desktop versie : Vooroordelen over de Islam en Moslims



19-02-2007, 19:19
Ik wil van iedereen wel eens horen welke vooroordelen zij allemaal kennen over de Islam en de Moslims in het algemeen.

Ik zou graag willen zien hoe jullie over die vooroordelen denken, of ze dicht bij de waarheid komen of juist niet en welke vooroordelen je misschien zelf wel hebt over deze religie en zijn volgelingen.

Moslims mogen de vooroordelen die zij kennen over hun religie en hun broeders natuurlijk ook voorleggen en daarop hun mening geven of dit waar is of niet.

Ik hoop dat we zo een goede discussie opwekken en de vooroordelen een beetje uit de wereld kunnen helpen.

Heb respect voor elkaars mening en probeer elkaar met het goede te overtuigen.

19-02-2007, 19:20


Vooroordeel: Moslims zijn het vriendelijkst.

oordeel: Waar

19-02-2007, 19:35
Ook tegen niet gelovigen?

19-02-2007, 19:37
vooroordeel: elke moslim in een terrorist

19-02-2007, 19:47



Citaat door Orandajin:
Ook tegen niet gelovigen?



Niet-gelovigen zijn vaak onvriendelijk jegens moslims

19-02-2007, 19:54

Citaat door Orandajin:
Ik wil van iedereen wel eens horen welke vooroordelen zij allemaal kennen over de Islam en de Moslims in het algemeen.
Ik zou graag willen zien hoe jullie over die vooroordelen denken, of ze dicht bij de waarheid komen of juist niet en welke vooroordelen je misschien zelf wel hebt over deze religie en zijn volgelingen.

Moslims mogen de vooroordelen die zij kennen over hun religie en hun broeders natuurlijk ook voorleggen en daarop hun mening geven of dit waar is of niet.

Ik hoop dat we zo een goede discussie opwekken en de vooroordelen een beetje uit de wereld kunnen helpen.

Heb respect voor elkaars mening en probeer elkaar met het goede te overtuigen.




Lange tenen-Kort lontjuh

19-02-2007, 20:09

Citaat door lap_doek:
Niet-gelovigen zijn vaak onvriendelijk jegens moslims



Het is vaak de achterliggende gedachtes van gelovigen die ons hun doen wantrouwen, aangezien zij het liefst zien dat iedereen hun religie aanhangt of anders zouden ze niks waard zijn. Maar er zijn ook genoeg mensen die elkaars keuze respecteren natuurlijk, net zoals ik dat doe.

19-02-2007, 20:14

Citaat door Orandajin:
Ik wil van iedereen wel eens horen welke vooroordelen zij allemaal kennen over de Islam en de Moslims in het algemeen.

Ik zou graag willen zien hoe jullie over die vooroordelen denken, of ze dicht bij de waarheid komen of juist niet en welke vooroordelen je misschien zelf wel hebt over deze religie en zijn volgelingen.

Moslims mogen de vooroordelen die zij kennen over hun religie en hun broeders natuurlijk ook voorleggen en daarop hun mening geven of dit waar is of niet.

Ik hoop dat we zo een goede discussie opwekken en de vooroordelen een beetje uit de wereld kunnen helpen.

Heb respect voor elkaars mening en probeer elkaar met het goede te overtuigen.


Vooroordeel: alle moslim vrouwen zijn altijd zwanger en koken de hele dag
Vooroordeel: alle moslim vrouwen worden onderdrukt door hun man
Vooroordeel: alle moslim vrouwen maken hun opleiding niet af
Vooroordeel: moslims blazen zichzelf op
Vooroordeel (?) : moslims worden eerder gediscrimineert

hoorde ik van mn moeder.. nouja, niet met dat vooroordeel ervoor, zij vertelde het alsof het de waarheid was

19-02-2007, 20:36
Vooroordelen die ik ken, let wel, vooroordelen, ik zie het niet als waarheid....

xMoslim mannen kunnen niet normaal met vrouwen omgaan.
xMoslims liegen tegen andersgelovigen en dit doen ze met de koran onder hun arm(mag van geloof dus).
xMoslims haten per definitie andersdenkende.
xMoslims kunnen geen vrienden zijn met mensen van een ander geloof of geen geloof.
xMoslims willen perse dat elk land islamitsich wordt en iedereen zich aan hun regels houdt.
xMoslims kennen geen humor.
xMoslims zijn gevaarlijk.

En zo nog wel meer nare vooroordelen, ik weet dat ze niet waar zijn, er zullen vast moslims zijn voor elk vooroordeel hoor, dat die wel zo denken, maar die mensen heb je in elke groep.

19-02-2007, 20:42

Citaat door Orandajin:
Ik wil van iedereen wel eens horen welke vooroordelen zij allemaal kennen over de Islam en de Moslims in het algemeen.

Ik zou graag willen zien hoe jullie over die vooroordelen denken, of ze dicht bij de waarheid komen of juist niet en welke vooroordelen je misschien zelf wel hebt over deze religie en zijn volgelingen.

Moslims mogen de vooroordelen die zij kennen over hun religie en hun broeders natuurlijk ook voorleggen en daarop hun mening geven of dit waar is of niet.

Ik hoop dat we zo een goede discussie opwekken en de vooroordelen een beetje uit de wereld kunnen helpen.

Heb respect voor elkaars mening en probeer elkaar met het goede te overtuigen.




maakt niet uit of het moslim is of communist, liberaal, democraat, jood, christian, nederlander, amerikaan, ofwatdanook:

iedereen heeft vooroordelen over de ander.

het is de kunst er doorheen te kunnen zien en de mens waar te nemen

19-02-2007, 20:58
Zodra je "deze religie" en "haar volgelingen", en/óf "de moslims in het algemeen" op 1 hoop gooit heb je zélf al een vooroordeel.

Zoiets van destijds het communisme....én haar "onderdanen"( álle Russen)

of het atheisme......én haar volgelingen
het christendom.....én haar volgelingen
Amerika....én haar inwoners.
een mierenhoop én haar inwoners
de lucht...én wat erin vliegt
de zee....én haar bewoners
de prullebak....én wat erin zit.
moet ik doorgaan? Gewoon domme vergelijkingen.

Je kunt toch geen 1 miljard toevallig in Islamitische gezinnen/gebieden geboren mensenkinderen op 1 hoop gooien....wat een kul.

Maar goed, ga je gang, ik doe niet mee....vaak gebruik ik zélf...mensen met een islamitische achtergrond, ipv moslims. Maar ja, dat is zo lang..MISA miskien? Maar ja dan denken ze weer Memisa.....

19-02-2007, 21:13
nou, vooruit....moslims, gereformeerden én beroepskatholieken zijn de clowns van God op aarde....( vanwege hun kleding). Het enige wat God ze niet gaf is Zijn humor!

20-02-2007, 19:45



Citaat door Dezelfde:
nou, vooruit....moslims, gereformeerden én beroepskatholieken zijn de clowns van God op aarde....( vanwege hun kleding). Het enige wat God ze niet gaf is Zijn humor!

Da's geen vooroordeel, dat is een grapje

net als, waarom dragen nonnen geen bh?

God ondersteunt alles

20-02-2007, 19:47

Citaat door corrie2:
Vooroordelen die ik ken, let wel, vooroordelen, ik zie het niet als waarheid....

xMoslim mannen kunnen niet normaal met vrouwen omgaan.
xMoslims liegen tegen andersgelovigen en dit doen ze met de koran onder hun arm(mag van geloof dus).
xMoslims haten per definitie andersdenkende.
xMoslims kunnen geen vrienden zijn met mensen van een ander geloof of geen geloof.
xMoslims willen perse dat elk land islamitsich wordt en iedereen zich aan hun regels houdt.
xMoslims kennen geen humor.
xMoslims zijn gevaarlijk.

En zo nog wel meer nare vooroordelen, ik weet dat ze niet waar zijn, er zullen vast moslims zijn voor elk vooroordeel hoor, dat die wel zo denken, maar die mensen heb je in elke groep.
Precies, deze is heel sterk. Toen ik zei dat ik de Nederlandse wetgeving ook wel redelijk vond en dat er van mij niet per se een islamitische wetgeving moest komen, keken mensen me echt aan van maar je bent een moslim, dat klopt niet, zeg wat anders!