Bekijk volle/desktop versie : Iran traint militairen nog eens



Pagina's : [1] 2 3 4 5

19-02-2007, 14:30
(Novum/AP) - Twee dagen voordat de door de VN-Veiligheidsraad aan Iran gestelde termijn afloopt om te stoppen met het verrijken van uranium, is Iran maandag begonnen met de grootste militaire oefeningen sinds bijna een jaar.


Aan de oefeningen in zestien van de dertig Iraanse provincies nemen zo'n zestigduizend leden van de Revolutionaire Garde deel, meldde de staatstelevisie. De Revolutionaire Garde is een elitekorps van meer dan tweehonderdduizend leden met een eigen lucht- en zeemacht, los van de reguliere strijdkrachten van Iran.

Het korps staat onder rechtstreeks bevel van de hoogste geestelijk leider van het land en is verantwoordelijk voor de bewaking van vitale belangen, zoals de olie- en gasinstallaties en het Iraanse raketarsenaal.

De Veiligheidsraad legde Iran 23 december beperkte economische sancties op, met de eis om binnen zestig dagen te stoppen met het verrijken van uranium. Iran zegt dat het zijn goed recht is om uranium te verrijken voor vreedzaam gebruik, maar de Verenigde Staten en andere westerse landen verdenken Iran ervan in het geheim te werken aan kernwapens. Als Iran niet stopt met het verrijken van uranium dreigt de VN het land verdere economische sancties op te leggen.


http://buitenland.nieuws.nl/450562/Iran_tart_VN_met_grote_militaire_oefening

19-02-2007, 16:52


Iran bereidt zichzelf wel goed voor, dat vind ik wel knap...
Ik vind dat ze ook gelijk hebben als ze beweren dat ze recht hebben op kernenergie....


Nederland wil ook een tweede kerncentrale, terwijl ze er al een hebben,... en het is nog een erg klein land vergeleken met Iran....

Hoezo meten met twee maten?

19-02-2007, 17:19
Wie mag nou wel kernbommen hebben? Niemand!!! Maar er zijn landen die ze wel hebben,

Of is het de ene wel en de andere niet,

Om kernenergie op te wekken, heb je wel verrijkt uranium nodig.. maar tja... dat mogen ze niet vervaardigen...

Eerlijk gezegd denk ik ook dat WOIII eraan zit te komen , de tegenstellingen en onredelijkheden bgint steeds grotyere vormen aan te nemen....

19-02-2007, 17:26

Citaat door Brahim27:
Iran bereidt zichzelf wel goed voor, dat vind ik wel knap...
Ik vind dat ze ook gelijk hebben als ze beweren dat ze recht hebben op kernenergie....


Nederland wil ook een tweede kerncentrale, terwijl ze er al een hebben,... en het is nog een erg klein land vergeleken met Iran....

Hoezo meten met twee maten?



Nederland heeft niet openbaar aangekondigd een geheel volk/natie/land van de kaart te vegen middels een kernbom

Iran heeft rijke natuurlijke energiebronnen.....Waarom kernenergie terwijl er voldoende energiebronnen zijn in Iran, als je de uitspraken van Iran in ogenschouw neemt?


19-02-2007, 17:28



Citaat door Brahim27:
Wie mag nou wel kernbommen hebben? Niemand!!! Maar er zijn landen die ze wel hebben,

Of is het de ene wel en de andere niet,

Om kernenergie op te wekken, heb je wel verrijkt uranium nodig.. maar tja... dat mogen ze niet vervaardigen...

Eerlijk gezegd denk ik ook dat WOIII eraan zit te komen , de tegenstellingen en onredelijkheden bgint steeds grotyere vormen aan te nemen....


Dat ben ik wel weer met je eens......De VS is het enige land dat ooit een kernbom heeft gebruikt en ze wijzen het vingertje naar Iran. Echter two wrongs, don t make a right".

Om een staat als Iran een kernbom te laten bouwen is vragen om oorlog, ellende en totale vernietiging.

19-02-2007, 17:36
Om Iran een kernbom te laten bouwen??....

Volgens mij hadden we het om kernenergie....

Argentinie wil ook fors uitbreiden met kerncentrales en zoals ik al net zei: zelfs Nederland wil een tweede bouwen op de Maasvlakte, ....

Dus waar heb je het nou over

19-02-2007, 17:38

Citaat:
Om Iran een kernbom te laten bouwen??....

Volgens mij hadden we het om kernenergie....

Argentinie wil ook fors uitbreiden met kerncentrales en zoals ik al net zei: zelfs Nederland wil een tweede bouwen op de Maasvlakte, ....

Dus waar heb je het nou over
OVER JOUW POST


Citaat:
Wie mag nou wel kernbommen hebben? Niemand!!! Maar er zijn landen die ze wel hebben,

Of is het de ene wel en de andere niet,[/B]

Om kernenergie op te wekken, heb je wel verrijkt uranium nodig.. maar tja... dat mogen ze niet vervaardigen...

Eerlijk gezegd denk ik ook dat WOIII eraan zit te komen , de tegenstellingen en onredelijkheden bgint steeds grotyere vormen aan te nemen....


Iran dient nooit over een kernbom te beschikken, koste wat kost. Ze hebben hun intenties al kenbaar gemaakt....Het van de aardbodem vegen van een volk/natie en land.

19-02-2007, 17:39
Iedereen of Niemand simpel zat

19-02-2007, 17:43

Citaat door TheKnightRider:
Iedereen of Niemand simpel zat


Dat is te simpel. Regimes met een inslag als het Iraanse regime, dienen geen kernwapens te hebben.

Daarnaast zie ik ook liever ieder kernwapen verdwijnen, echter is dat niet meer haalbaar. Het enige wat we kunnen doen is voorkomen dat landen met een idiote opvatting, agressief en totalitair...deze wapens niet krijgen.

19-02-2007, 17:47

Citaat door krabbel33:
Tja religie en oorlog hé



In the US is George Bush jr. bevelhebber van ''The U.S. Armed Forces''. Hij is de Commander- in-Chief, zoals dat zo mooi heet.

George Bush jr. is een Extremistische Christenfundamentalist, die ook nog eens zijn bevelen rechtsstreeks krijgt van niemand minder dan Jesus Christ himself.

Tja religie en oorlog hé

19-02-2007, 17:49

Citaat door Hazouz_55:
In the US is George Bush jr. bevelhebber van ''The U.S. Armed Forces''. Hij is de Commander- in-Chief, zoals dat zo mooi heet.

George Bush jr. is een Extremistische Christenfundamentalist, die ook nog eens zijn bevelen rechtsstreeks krijgt van niemand minder dan Jesus Christ himself.

Tja religie en oorlog hé


Daar twijfelt niemand aan Hazouz........De geloofwaardigheid van Bush is hier in Nederland niet echt gevestigd en gewaardeerd.

Nu jij nog met betrekking tot de veel extremere reli fascisten in Iran......

19-02-2007, 17:52

Citaat door Tempelier_88:
Dat is te simpel. Regimes met een inslag als het Iraanse regime, dienen geen kernwapens te hebben.

Daarnaast zie ik ook liever ieder kernwapen verdwijnen, echter is dat niet meer haalbaar. Het enige wat we kunnen doen is voorkomen dat landen met een idiote opvatting, agressief en totalitair...deze wapens niet krijgen.



Iran moet zich ook kunnen verdedigen tegen de vs of israel of op zijn minst afschrikken.

19-02-2007, 17:54



Citaat door TheKnightRider:
(Novum/AP) - Twee dagen voordat de door de VN-Veiligheidsraad aan Iran gestelde termijn afloopt om te stoppen met het verrijken van uranium, is Iran maandag begonnen met de grootste militaire oefeningen sinds bijna een jaar.


Aan de oefeningen in zestien van de dertig Iraanse provincies nemen zo'n zestigduizend leden van de Revolutionaire Garde deel, meldde de staatstelevisie. De Revolutionaire Garde is een elitekorps van meer dan tweehonderdduizend leden met een eigen lucht- en zeemacht, los van de reguliere strijdkrachten van Iran.

Het korps staat onder rechtstreeks bevel van de hoogste geestelijk leider van het land en is verantwoordelijk voor de bewaking van vitale belangen, zoals de olie- en gasinstallaties en het Iraanse raketarsenaal.

De Veiligheidsraad legde Iran 23 december beperkte economische sancties op, met de eis om binnen zestig dagen te stoppen met het verrijken van uranium. Iran zegt dat het zijn goed recht is om uranium te verrijken voor vreedzaam gebruik, maar de Verenigde Staten en andere westerse landen verdenken Iran ervan in het geheim te werken aan kernwapens. Als Iran niet stopt met het verrijken van uranium dreigt de VN het land verdere economische sancties op te leggen.


http://buitenland.nieuws.nl/450562/Iran_tart_VN_met_grote_militaire_oefening



Ik kom zelf uit iran dus ik hoop dat er Insha'Allah niets ergs gaat gebeuren ofso ! Maar goed iran staat er sterk voor Alhamdolilah

19-02-2007, 17:56

Citaat door TheKnightRider:
Iran moet zich ook kunnen verdedigen tegen de vs of israel of op zijn minst afschrikken.


Weetje dat wanneer je naar Israel gaat ( dan krijg je zon stempel op je paspoort) nóóit meer Iran binnen komt behalve als er een ander regime komt maar goed daarop kunnen we niet rekenen.
Serieus Amerika & Israel zijn zwááááre aardsvijanden van Iran

19-02-2007, 18:03

Citaat door Arrow:
Het is maar wat je als extremist definieert. Geef mij Bush maar, dan mag jij die Iraanse pedofiel houden.




Citaat:
Het is maar wat je als extremist definieert.
Iemand die en public verklaard heeft dat hij het bevel, om op illegale gronden een oorlog te beginnen tegen het Iraakse volk, gekregen heeft van Jezus Christus, kun je niet als extremistisch definiëren?

Wat stom van mij, de moord op 655000 Iraakse burgers als DIRECT gevolg van die heilige oorlog van Reborn Christian Bush jr, is natuurlijk een mooi en magistraal iets en geeft inderdaad op een prachtige wijze de ware christelijke gedachte van respect, verzoening en vrede weer.



Citaat:
dan mag jij die Iraanse pedofiel houden
De pot verwijt de ketel............

Pagina's : [1] 2 3 4 5