Bekijk volle/desktop versie : Veel Marokkanen uit Nederland ondernemen in Marokko



Pagina's : [1] 2

18-02-2007, 13:38
Veel Marokkanen ondernemen in Marokko

Gepost in Marokko, Economie op februari 18th, 2007

Marokkanen ondernemen in MarokkoMarokkanen beginnen Marokko te ontdekken. Vooral Marokkanen van de tweede generatie. Ze vertrekken naar Marokko om er een bedrijf te beginnen. Sommigen omdat ze zich in Nederland niet thuis voelen, maar de meesten omdat Marokko ze zoveel te bieden heeft.

In 2005 zijn bijna 1.300 Marokkaanse Nederlanders met een eigen bedrijf in Marokko gestart en dat aantal neemt alleen maar toe. Dat blijkt uit deze reportage van RTL 4.

VIDEO:

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/home/)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2007/week07/za_1930marokko.avi_plain.xml

18-02-2007, 13:40


Heb et gezien gisteren... Marokko is een land dat nog groeit en als je je koppie goed gebruikt kan je daar ver komen.

18-02-2007, 13:44

Citaat door Maroc_4_ever:
Heb et gezien gisteren... Marokko is een land dat nog groeit en als je je koppie goed gebruikt kan je daar ver komen.



Klopt, als Marokkanen zouden investeren in het land kan Marokko echt mega groeien. Angola bijvoorbeeld heeft een van de snelst groeiende economie van de wereld omdat de Angolezen in het buitenland etc massaal investeren in hun eigen land...

18-02-2007, 13:58
Blijf maar lekker dromen, Marokko is een Afrikaans land dus dat wordt nooit wat.

18-02-2007, 13:59


Ik ga insha'allah ook daar iets beginnen.

Mijn vriend is weer terug geemigreerd naar Marokko. Hij is daar een hotel begonnen en verdient heerlijk. Als hij op het nieuws dingen te horen krijgt over Europa lacht hij me altijd uit.

18-02-2007, 13:59

Citaat door Er1k:
Blijf maar lekker dromen, Marokko is een Afrikaans land dus dat wordt nooit wat.



Afrika ten zuiden van Sahara.

18-02-2007, 14:05

Citaat door lap_doek:
Ik ga insha'allah ook daar iets beginnen.

Mijn vriend is weer terug geemigreerd naar Marokko. Hij is daar een hotel begonnen en verdient heerlijk. Als hij op het nieuws dingen te horen krijgt over Europa lacht hij me altijd uit.



Ik zou me NL paspoort behouden als ik hem was. Je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren. Al die Marokkanen die vroeger in de jaren 70/80 etc zijn terug geemigreerd hebben spijt gekregen...

18-02-2007, 14:09

Citaat door Er1k:
Blijf maar lekker dromen, Marokko is een Afrikaans land dus dat wordt nooit wat.


Ben je dom ofzo? Ga eens kijken hoe Angola, Gabon, Kenia, Libie, Oeganda etc mega groeien. Angola heeft een van de snelst groeiende economie van de wereld. En dankzij de nieuwe vriend China kan Afrika booming worden...

Libie zal over een paar jaar de rijkste land worden van Afrika. Afrika is meer dan dat je op tv ziet. Voor een grootdeel is Afrika een stabiel continent.

China heeft in Afrika miljarden geinvesteerd in de bouw, infrastructuur, industrie etc en dit zal alleen maar groeien in de toekomst..

18-02-2007, 14:14
ja jullie hebben gelijk
we zijn vorig zomer ook een familie bedrijfje begonnen in marokko
en het gaat goed hamdoelah je moet wel je personeel streng aanpakken

18-02-2007, 14:18

Citaat door Mister1979:
Ben je dom ofzo? Ga eens kijken hoe Angola, Gabon, Kenia, Libie, Oeganda etc mega groeien. Angola heeft een van de snelst groeiende economie van de wereld. En dankzij de nieuwe vriend China kan Afrika booming worden...

Libie zal over een paar jaar de rijkste land worden van Afrika. Afrika is meer dan dat je op tv ziet. Voor een grootdeel is Afrika een stabiel land.

China heeft in Afrika miljarden geinvesteerd in de bouw, infrastructuur, industrie etc en dit zal alleen maar groeien in de toekomst..


Afrika is een werelddeel. Het is geen land. Je lijkt wel op een Amerikaan man. DIe denkt ook dat AFrika een land is. Eentje zei ooit tegen me op youtube: "Bedoel je Afrika of Ethiopie?" Ik ging helemaal plat.

Maar voor de rest:

18-02-2007, 14:18

Citaat door Er1k:
Blijf maar lekker dromen, Marokko is een Afrikaans land dus dat wordt nooit wat.



Daar denken de Chinezen toch iets anders over. Het zijn geen blanken die eeuwenlang Afrika hebben leeggezogen en verkeerde leiders hebben gesteund om maar de rijkdommen te kunnen stelen. Afrika is wakker geworden.

Zie hier een paar mega projecten in Afrika:

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?s=&forumid=665

18-02-2007, 14:28

Citaat door Mister1979:
Ben je dom ofzo? Ga eens kijken hoe Angola, Gabon, Kenia, Libie, Oeganda etc mega groeien. Angola heeft een van de snelst groeiende economie van de wereld. En dankzij de nieuwe vriend China kan Afrika booming worden...

Libie zal over een paar jaar de rijkste land worden van Afrika. Afrika is meer dan dat je op tv ziet. Voor een grootdeel is Afrika een stabiel continent.

China heeft in Afrika miljarden geinvesteerd in de bouw, infrastructuur, industrie etc en dit zal alleen maar groeien in de toekomst..


Weet je wel hoeveel burgeroorlogen Angola heeft gekend. En vandaag de dag zijn er nog steeds problemen, voornamleijk met de handel in 'bloed-diamanten.

Libie word geleid door Khadaffi. Dat wordt dus sowieso niks. Het land heeft hartstikke veel olie, maar het volk zit er niets van terug.

Ik vind het wel mooi om te zien hoe positief je bent ingesteld , maar het is niet erg realistisch.

18-02-2007, 14:38



Citaat door mokro_4_live:
Weet je wel hoeveel burgeroorlogen Angola heeft gekend. En vandaag de dag zijn er nog steeds problemen, voornamleijk met de handel in 'bloed-diamanten.

Libie word geleid door Khadaffi. Dat wordt dus sowieso niks. Het land heeft hartstikke veel olie, maar het volk zit er niets van terug.

Ik vind het wel mooi om te zien hoe positief je bent ingesteld , maar het is niet erg realistisch.



Angola is nu stabiel. Ga maar eens kijken wat China en Angolezen doen in Angola. Angola heeft economische groei van meer dan 20% per jaar.

Kadhaffi sliep jaren en is nu wakker geworden vooral dankzij zijn zoon die van Libie Dubai wil maken. In Libie zijn nu mega projecten bezig. Ze hebben contract getekend met Emaar voor 50 miljard dollar om hele land op te bouwen. Kadhaffi heeft meer dan 14 miljard dollar uitgegeven aan huisvesting, infrastructuur etc. Iedereen zegt dat Libie nu ze open economie hebben de rijkste land zal worden van Afrika...

Europeanen, Amerikanen, Chinezen etc vechten nu om Libie.

http://www.libyabuildexpo.com/whylibya.html


Libie zal de Dubai worden van Noord-Afrika.


18-02-2007, 14:48
dat lijkt mij echt geweldig man gewoon de economie helpen in je eigen land en daar wat beginnen. En gewoon weg uit deze koude hollanda

18-02-2007, 14:48

Citaat door Mister1979:
Angola is nu stabiel. Ga maar eens kijken wat China en Angolezen doen in Angola. Angola heeft economische groei van meer dan 20% per jaar.

Kadhaffi sliep jaren en is nu wakker geworden vooral dankzij zijn zoon die van Libie Dubai wil maken. In Libie zijn nu mega projecten bezig. Ze hebben contract getekend met Emaar voor 50 miljard dollar om hele land op te bouwen. Kadhaffi heeft meer dan 14 miljard dollar uitgegeven aan huisvesting, infrastructuur etc. Iedereen zegt dat Libie nu ze open economie hebben de rijkste land zal worden van Afrika...

Europeanen, Amerikanen, Chinezen etc vechten nu om Libie.

http://www.libyabuildexpo.com/whylibya.html



Angola is op het oppervlak stabiel, maar het land is verre van stabiel. De feitelijke machthebbers in Angola zijn nog steeds de Europeanen, en die hebben echt niet het beste voor met het land.

China investeerd over de hele wereld, en doet nu ook Afrika aan. China wil namelijk de nieuwe wereldmacht worden (Allah ie 7fed). Maar dat betekent niet dat China Afrika gaat opbouwen. Net nu we ons stilaan losmaken van Europa krijgen we een nieuwe kolonisator, China. In Darfur wordt het plaatselijke volk afgeslacht door de eigen regering. De VN had daar graag militair op willen reageren, maar dit wordt tegen gewerkt door China.

China is een slapende reus; als deze eenmaal wakker is geworden...

Pagina's : [1] 2