Bekijk volle/desktop versie : Maxima doet geen afstand Argentijnse nationaliteit



Pagina's : [1] 2

17-02-2007, 17:54
Máxima kan geen afstand doen van Argentijnse nationaliteit

Uitgegeven: 17 februari 2007 13:36
Laatst gewijzigd: 17 februari 2007 15:28

DEN HAAG - Prinses Máxima kan helemaal geen afstand doen van haar Argentijnse nationaliteit. Argentinië staat gewoon niet toe dat Argentijnen hun nationaliteit opgeven. Dat blijkt zaterdag uit navraag bij het Nederlandse ministerie van Justitie en wordt bevestigd door de Rijksvoorlichtingsdienst.

Minister Verdonk (Integratie) zei vrijdagavond in het televisieprogramma NOVA dat bijvoorbeeld bewindslieden en Kamerleden met een dubbele nationaliteit grondig bij zichzelf te rade moeten gaan en maar het beste tot de conclusie kunnen komen dat ze, indien mogelijk, moeten kiezen voor alleen de Nederlandse nationaliteit.


Ook de dubbele nationaliteit van de prinses kwam aan de orde, waarbij uit het antwoord van Verdonk zou kunnen worden opgemaakt dat de bewindsvrouw vindt dat Máxima haar Argentijnse paspoort moet opgeven.

http://www.nu.nl/news/980035/10/M%E1xima_kan_geen_afstand_doen_van_Argentijnse_nat ionaliteit.html

Ik vraag me af hoe blij Geertje hiermee is.

17-02-2007, 18:02


hahahahaha

17-02-2007, 18:12
zij niet dan wij ook niet..

17-02-2007, 18:23
Geweldig!

Nog zo een Geert Tegenslag!

Op naar de volgende

17-02-2007, 18:26


En gelijk heeft ze.

17-02-2007, 18:28
Die topic titel doet onrecht aan de inhoudt van het stuk

Maxima KAN haar Argentijnse nationaliteit niet opgeven.
Ik voorzie een aardig vervolg komende jaren van deze discussie.

17-02-2007, 19:07

Citaat door Tempelier_88:
Die topic titel doet onrecht aan de inhoudt van het stuk

Maxima KAN haar Argentijnse nationaliteit niet opgeven.
Ik voorzie een aardig vervolg komende jaren van deze discussie.



De titel klopt wel degelijk. The bottomline is dat Maxima haar Argentijnse nationaliteit niet opgeeft. En dat heb ik netjes samengevat in de titel...

17-02-2007, 19:16

Citaat door mokro_4_live:
De titel klopt wel degelijk. The bottomline is dat Maxima haar Argentijnse nationaliteit niet opgeeft. En dat heb ik netjes samengevat in de titel...



Er staat letterlijk in het stuk dat ze haar nationaliteit niet KAN opgeven...Of ze dat wil of niet laat het artikel in het midden

17-02-2007, 19:19

Citaat door mokro_4_live:
Máxima kan geen afstand doen van Argentijnse nationaliteit

Uitgegeven: 17 februari 2007 13:36
Laatst gewijzigd: 17 februari 2007 15:28

DEN HAAG - Prinses Máxima kan helemaal geen afstand doen van haar Argentijnse nationaliteit. Argentinië staat gewoon niet toe dat Argentijnen hun nationaliteit opgeven. Dat blijkt zaterdag uit navraag bij het Nederlandse ministerie van Justitie en wordt bevestigd door de Rijksvoorlichtingsdienst.

Minister Verdonk (Integratie) zei vrijdagavond in het televisieprogramma NOVA dat bijvoorbeeld bewindslieden en Kamerleden met een dubbele nationaliteit grondig bij zichzelf te rade moeten gaan en maar het beste tot de conclusie kunnen komen dat ze, indien mogelijk, moeten kiezen voor alleen de Nederlandse nationaliteit.


Ook de dubbele nationaliteit van de prinses kwam aan de orde, waarbij uit het antwoord van Verdonk zou kunnen worden opgemaakt dat de bewindsvrouw vindt dat Máxima haar Argentijnse paspoort moet opgeven.

http://www.nu.nl/news/980035/10/M%E1xima_kan_geen_afstand_doen_van_Argentijnse_nat ionaliteit.html

Ik vraag me af hoe blij Geertje hiermee is.
Waar blijft die geelzucht, WILDERS?

17-02-2007, 19:24

Citaat door Tempelier_88:
Er staat letterlijk in het stuk dat ze haar nationaliteit niet KAN opgeven...Of ze dat wil of niet laat het artikel in het midden


Klopt ook, maar dus DOET ze het niet (ongeacht haar intenties).

17-02-2007, 19:46

Citaat door mokro_4_live:
Klopt ook, maar dus DOET ze het niet (ongeacht haar intenties).



Dat is grammaticaal fout geformuleerd want "afstand doen"is een handeling van iemand met een wilsbeschikking. De wil van Maxima wordt niet duidelijk uit het stuk dus hoort er te staan: Maxima KAN..........etc

Maar goed, laat maar. Is verder niet van belang, het artikel is wel duidelijk genoeg.

17-02-2007, 20:55

Citaat door Tempelier_88:
Dat is grammaticaal fout geformuleerd want "afstand doen"is een handeling van iemand met een wilsbeschikking. De wil van Maxima wordt niet duidelijk uit het stuk dus hoort er te staan: Maxima KAN..........etc

Maar goed, laat maar. Is verder niet van belang, het artikel is wel duidelijk genoeg.



Wat een zeurpiet zeg....

17-02-2007, 21:24


Nou nou, Marokko deelt haar nummer één plaats dus met Argentinië haha!

18-02-2007, 03:22

Citaat door midargirl_1:
Nou nou, Marokko deelt haar nummer één plaats dus met Argentinië haha!

Israël ook

Wachteens even, burgemeester Cohen van A'dam is een Jood, heeft hij dan niet beide

18-02-2007, 03:51
Ik vind Maxiama een erg leuke meid, althans ik ken haar niet maar dat straalt ze uit.

Toch zonder mezelf een reblublikein te noemen denk ik dat het niet oke is dat wij "burgers" onze belasting ten dienste stellen aan een famillie die niet eens gekozen door ons wordt.

Het dubbele is dat ik de gouden koets wel weer iets van cultureel erfgoed , dus waardevol vind.
Ik zit dus in een spagaat. Wie ook ???

Pagina's : [1] 2