Bekijk volle/desktop versie : Studie Come on help me out; Lerarenopleiding??



Pagina's : [1] 2 3

17-02-2007, 01:04
Salam alliekoem,

Ik heb wat vragen over de verschillende lerarenopleidingen

Hoe bevalt de opleiding?

Welk vak doe je en waarom?

Ik vraag dit omdat ik mijn huidige studie CE niet meer zie zitten

Een vriend vertelde me Boeloeloe je kan zo goed praten en dingen uitleggen, je moet docent worden!...dus ja ik kijk nu serieus naar een leraren opleiding.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Thalla

17-02-2007, 14:47


Wa3alaikoem assalaam,

Allereerst neem een kijkje op mijn topic 'Gezocht: studenten die een lerarenopleiding volgen'.

Ten tweede, ik ben zelf ook van plan een lerarenopleiding te gaan volgen, voor het vak economie, ik studeer nu zelf al Economie/Bedrijfseconomie aan de uni. Maar zie het nut van bepaalde vakken niet in en kom niet zo goed mee. Het belangrijkste is dat je ervan houdt anderen iets te leren en niet alleen dat je je verbonden voelt met het vak.

Ten slotte weet je al waar je gaat studeren?

Wassalaamoe 3alaikoem.

17-02-2007, 20:11
Het is ook zo moeilijk om een opleiding te kiezen! Nu zit ik ook te denken aan een lerarenopleiding..



Pfff, wat een keuze is er toch!

18-02-2007, 01:12

Citaat door sweetieSamar:
Het is ook zo moeilijk om een opleiding te kiezen! Nu zit ik ook te denken aan een lerarenopleiding..



Pfff, wat een keuze is er toch!




Wees blij dat er zo veel keuze is... op de uni heb je geen keus uit het studieaanbod..

18-02-2007, 01:20



Citaat door maroc_reddy:
Wees blij dat er zo veel keuze is... op de uni heb je geen keus uit het studieaanbod..


En daar kan ik over mee praten..

Ik wou eerst HBO gaan doen, want hadden ze leukere opleidingen.

Mocht niet van mn ouders, moest eerst universiteit 'proberen'.

Dat proberen duurt nu al twee jaar

18-02-2007, 01:23

Citaat door AmazighPearl_:
En daar kan ik over mee praten..

Ik wou eerst HBO gaan doen, want hadden ze leukere opleidingen.

Mocht niet van mn ouders, moest eerst universiteit 'proberen'.

Dat proberen duurt nu al twee jaar



Hmm.. klopt universiteiten mogen hun aanbod qua studies zeer zeker vergroten.. en HBO is voor mij ook een goede optie. Precies zelfde geval hier.. ik moest het hoogste uit mezelf halen..

Maar gelukkig ben ik wel op tijd erachter gekomen, dat ik toch even een andere weg wil inslaan.. alleen voor jou is het jammerlijk.. blijf je nu doorgaan of ga je een andere keus maken?

18-02-2007, 01:29

Citaat door maroc_reddy:
Hmm.. klopt universiteiten mogen hun aanbod qua studies zeer zeker vergroten.. en HBO is voor mij ook een goede optie. Precies zelfde geval hier.. ik moest het hoogste uit mezelf halen..

Maar gelukkig ben ik wel op tijd erachter gekomen, dat ik toch even een andere weg wil inslaan.. alleen voor jou is het jammerlijk.. blijf je nu doorgaan of ga je een andere keus maken?


Goed dat je het ba3da geprobeerd hebt. En economie is ook zeer lastig. Ik vond t op t vwo al kei moeilijk, laat staan op de Uni..

Nee, ik blijf denk ik toch hangen.. Het gaat best goed moet ik zeggen, en vind t zonde om alles weg te gooien. We will see.. Want verander snel van mening, en misschien kies ik toch voor wat anders.

Moet ff checken hoeveel macht mn ouders nog over mij hebben

18-02-2007, 01:34

Citaat door AmazighPearl_:
Goed dat je het ba3da geprobeerd hebt. En economie is ook zeer lastig. Ik vond t op t vwo al kei moeilijk, laat staan op de Uni..

Nee, ik blijf denk ik toch hangen.. Het gaat best goed moet ik zeggen, en vind t zonde om alles weg te gooien. We will see.. Want verander snel van mening, en misschien kies ik toch voor wat anders.

Moet ff checken hoeveel macht mn ouders nog over mij hebben




Economie is niet moeilijk.. het is leuk en eenvoudig als je het doorkrijgt..

Insha'Allah dat ik later nog overstap op universitaire.. ik zit er nu moeilijk bij, heb niet echt veel zin, om het beste uit mn zelf te halen.

Juist, gewoon doorbijten alles en trouwens het gaat goed, dus wat doe je nog moeilijk.. gewoon doorgaan, je komt insha'Allah goed terrecht. En denk goed na voordat je een keuze maakt.

18-02-2007, 01:45

Citaat door maroc_reddy:
Economie is niet moeilijk.. het is leuk en eenvoudig als je het doorkrijgt..

Insha'Allah dat ik later nog overstap op universitaire.. ik zit er nu moeilijk bij, heb niet echt veel zin, om het beste uit mn zelf te halen.

Juist, gewoon doorbijten alles en trouwens het gaat goed, dus wat doe je nog moeilijk.. gewoon doorgaan, je komt insha'Allah goed terrecht. En denk goed na voordat je een keuze maakt.


Dat is t em nou juist..Ik snap er niets van die cijfertjes allemaal

Ja ik snap hoe je je voelt..Ik heb dat ook heel vaak.. Maar dan denk ik doorzetten, nog maar 2,5 jaar

Haha, soms ben ik echt een zeur he..Maar thnx voor je aardige reactie.

Ik wens ook jou veeel succes met je keuze. Wat je ook kiest, het zal vast niet erger kunnen zijn, dan hoe je je nu voelt. En inshaALlah zal je de juiste keuze maken, en je leven compleet changen..

Ik heb er vertrouwen in dat je t helemaaaal gaat maken..

18-02-2007, 01:52

Citaat door AmazighPearl_:
Dat is t em nou juist..Ik snap er niets van die cijfertjes allemaal

Ja ik snap hoe je je voelt..Ik heb dat ook heel vaak.. Maar dan denk ik doorzetten, nog maar 2,5 jaar

Haha, soms ben ik echt een zeur he..Maar thnx voor je aardige reactie.

Ik wens ook jou veeel succes met je keuze. Wat je ook kiest, het zal vast niet erger kunnen zijn, dan hoe je je nu voelt. En inshaALlah zal je de juiste keuze maken, en je leven compleet changen..

Ik heb er vertrouwen in dat je t helemaaaal gaat maken..




Hahahah.. ik weet.. ik ben freak in cijfertjes..
Juist.. voor jou is doorzetten het beste. Haha iedereen zeurt.. en ik ben er expert in.. ben niet voor niets van Marokkaanse origine.
Insgelijk, moge Allah jou bijstaan en alles voor je vergemakkelijken, amien..

Jaaaaah.. ik ga het maken.. (dus niet )

Wassalaamoe 3alaikoem.

18-02-2007, 01:54

Citaat door maroc_reddy:
Hahahah.. ik weet.. ik ben freak in cijfertjes..
Juist.. voor jou is doorzetten het beste. Haha iedereen zeurt.. en ik ben er expert in.. ben niet voor niets van Marokkaanse origine.
Insgelijk, moge Allah jou bijstaan en alles voor je vergemakkelijken, amien..

Jaaaaah.. ik ga het maken.. (dus niet )

Wassalaamoe 3alaikoem.


Kei goed toch. Ben zelf anti-cijfers. Moge die dua die je voor mij daar boven doet, ook voor jou gelden inshaAllah.

En jij ga t zeer zeker maken inshaAllah. Niet zo negatief..

Ik hou je in de gaten..

18-02-2007, 01:59

Citaat door AmazighPearl_:
Kei goed toch. Ben zelf anti-cijfers. Moge die dua die je voor mij daar boven doet, ook voor jou gelden inshaAllah.

En jij ga t zeer zeker maken inshaAllah. Niet zo negatief..

Ik hou je in de gaten..



Amien op je dou3a.

Oei.. Foei.. Oeps.. je gaat dus op me letten... is niet nodig.. safi ik ga het maken..


ps: K gu slèèèpan..

18-02-2007, 02:00



Citaat door maroc_reddy:
Amien op je dou3a.

Oei.. Foei.. Oeps.. je gaat dus op me letten... is niet nodig.. safi ik ga het maken..


ps: K gu slèèèpan..




Yallah zied..

Slapen jij!

Je moet uitgerust aan je avontuur beginnen..

Sweet dreams en salaam aleikoum

18-02-2007, 12:41

Citaat door moes_moeilijk:
wees blij dat er zoveel te kiezen valt



Juist niet, ik twijfel tussen zóveel opleidingen!

18-02-2007, 12:43

Citaat door moes_moeilijk:
euhmmm

Ik doe o.a. ook een lerarenopleiding en het bevalt heel goed. Ik doe geschiedenis, omdat ik in mijn vrije tijd vaak geschiedenisboeken las en vandaaruit deze opleiding wilde doen. Als je meer info nodig hebt dan kun je altijd pm-en




Daar dacht ik ook aan, 'lerares' Geschiedenis worden. Ik vind Geschiedenis namelijk ook een heel leuk vak en was/ben er ook altijd goed in geweest.

Waar volg je het? Wat zijn de voor- en nadelen? Hoe zit het met de werkgelegenheid na de studie? Salaris?



Pagina's : [1] 2 3