Bekijk volle/desktop versie : Wie is er klaar voor om te trouwen?



Pagina's : [1] 2 3 4

16-02-2007, 12:12
Salaam wa 3alaikom broeders en zusters,


Ik zelf heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om te trouwen..insha allah. Dit gevoel komt doordat ik zelf al heel diep nadenk over de plichten/rechten en verantwoordelijkheden die een vrouw heeft tijdens haar huwelijk. Het gevoel is ook ontstaan doordat ik zelf al heel actief bezig ben met het vergaren van kennis over de islam, elhamdoelilah. En ik ben al zelf praktiserend, dat sinds mijn jonge jaren maar nu alleen maar intenser bezig doordat de kennis die ik vergaar mijn imaan sterker heeft gemaakt. Maar subhana allah alsnog voel ik me zwak en het lijkt alsof ik dus zodra ik ga trouwen een voldoening krijg aan mijn daden. Trouwen is de helft van je geloof en Shoenna. Mijn eerste gedeelte van het geloof, dus waar ik nu zelf mee bezig ben lijkt al een beetje rond te komen om de volgende stap te nemen en zo de andere gedeelte van het geloof (trouwen) te volbrengen. Ik ben nu ook veel meer bewuster over het leven geworden en wil dus daardoor ook veel meer bereiken insha allah zodat Allah subhana wa ta3ala tevreden over mij kan zijn. Ik heb de wil ervoor, maar het is me nog niet gegunt om te trouwen, want daar is het tijd nog niet voor, aangezien er nog geen huwelijksaanzoeken bij mij zijn gevraagd. Ghair insha allah. Ik heb daar zeker wel het geduld voor, maar soms blijf ik sterk denken.. ik wil graag trouwen om mijn imaan daardoor te versterken. Maar in tussentijd blijf ik zeker kennis vergaren insha allah!


Heb jij ook het gevoel dat jij er klaaar voor bent om te trouwen en hoe komt dat?? Wil graag meningen van jullie horen, insha allah!

Wa 3alaikom wa salaam

16-02-2007, 12:18


heb het gevoel niet, maar inschallah zal je sterker worden in je geloof en op zn tijd een goede vrome man krijgen

16-02-2007, 12:19
Lieve meid,

Het lijkt net of je mijn verhalen en gedachtes hebt over geschreven subhanallah..
Lieffie het huwlijk is heel erg belangrijk zoals je zei,maar trouwen neemt heel veel verantwoordelijkheden met zich mee en plichten Sommige mannen van tegenwoordig doen niks dan playen en liegen dus je moet insallah geduld hebben totdat de JUISTE man bij je aanklopt ins'Allah en je hoeft niet perse te trouwen om zo je imaan te versterken schat dan kan op vele manieren..maar ik hoop dat ins'Allah alles goed komt heb geduld

gair ins'Allah

ma3asalama..

16-02-2007, 12:39

Citaat door Ouidia007:
Lieve meid,

Het lijkt net of je mijn verhalen en gedachtes hebt over geschreven subhanallah..
Lieffie het huwlijk is heel erg belangrijk zoals je zei,maar trouwen neemt heel veel verantwoordelijkheden met zich mee en plichten Sommige mannen van tegenwoordig doen niks dan playen en liegen dus je moet insallah geduld hebben totdat de JUISTE man bij je aanklopt ins'Allah en je hoeft niet perse te trouwen om zo je imaan te versterken schat dan kan op vele manieren..maar ik hoop dat ins'Allah alles goed komt heb geduld

gair ins'Allah

ma3asalama..



Subhana allah.. dat ik je woorden uit je mond heb gehaald. En het is zeker wel zo dat je veel verantwoordelijkheden mee krijgt als je trouwt, maar zoals ik dus al heb beschreven: Ik sta open voor die verantwoordelijkheden, plichten en rechten. En elhamdoelilah ik heb het geduld, en ik vertrouw op Allah subhana wa ta3ala dat Hij mij een goede man zal schenken. Wie goed doet, ontmoet goed.. insha allah. En dat je zei dat het niet persee hoeft te zijn dat je door trouwen zo je imaan versterkt.. daar ben ik het half mee eens. Want het is wel degelijk zo dat als je trouwt je juist je imaan laat versterken, doordat je de kennis in daden omzet.
Zeker kan je op vele manieren je imaan versterken, daar is geen twijfel aan mogelijk. Maar ik ben gewoon bereid om die stap te kunnen nemen, wanneer voor mij dat mogelijk is gemaakt.. met de hulp van Allah subhana wa ta3ala. Kennis vergemakkelijkt je weg naar het Paradijs, insha allah.

Maar elhamdoelilah, ik heb zeker wel het geduld.. en ik blijf doorgaan met Kennis vergaren zolang ik nog leef insha allah..


16-02-2007, 12:40



Citaat door La_Bouayach:
heb het gevoel niet, maar inschallah zal je sterker worden in je geloof en op zn tijd een goede vrome man krijgen



Amien.. insha allah voor elke moslima..

Shokran


Ghair insha allah

16-02-2007, 14:04
Zo te zien, niet veel mensen die er klaar voor zijn.. ghair insha allah


Up

16-02-2007, 14:06
Ook al ben ik verloofd....ik denk niet dat ik me er ooit klaar voor zal voelen...
Ben er te bang voor...
Teveel dingen om me heen gezien, die me bang maken..

16-02-2007, 14:08

Citaat door Afrowoman:
Ook al ben ik verloofd....ik denk niet dat ik me er ooit klaar voor zal voelen...
Ben er te bang voor...
Teveel dingen om me heen gezien, die me bang maken..


Masha allah..

Waarom denk je dat je niet klaar voor zal voelen? Waar ben je bang voor? Wat heb je gezien?? Als ik vrage mag??

16-02-2007, 14:09
neee man, ben er pas klaar voor als ik mn hbo diploma heb + si lijpe baan...

wat moet ik nu dan ?? beiden nog naar school ???

16-02-2007, 14:10

Citaat door Lady_4you:
Masha allah..

Waarom denk je dat je niet klaar voor zal voelen? Waar ben je bang voor? Wat heb je gezien?? Als ik vrage mag??


Ik denk altijd aan het ergste...dat het uiteindelijk mis gaat...
Ik heb veel huwelijken kapot zien gaan..
En zulke dingen maken me bang..
Bang dat hetzelfde mij gaat gebeuren...
Echtscheidingen zijn "in" deze tijd...

16-02-2007, 14:12

Citaat door Larache86:
neee man, ben er pas klaar voor als ik mn hbo diploma heb + si lijpe baan...

wat moet ik nu dan ?? beiden nog naar school ???


Moge Allah jou die garantie geven.. amien..

Ik ben zelf niet op tegen om als getrouwd stel nog beiden naar school te gaan. Zodra je thuiskomt en je hebt over een week ofzo een tentamen.. kun je elkaar altijd nog steunen op dat gebied, elkaar overhoren.. Mits je dan geen belemmeringen hebt om studie en trouwen te combineren..

16-02-2007, 14:14
salaam ,


Ikzelf ben er ook klaar voor incha Allah. Zoals je zei, je begint na te denken over je rechten en plichten, je gaat meer kennis vergaren. Ben bezig met koken haahah niet dat dat zo goed lukt maar we doen tenminste ons best

Wat je zei is heel normaal hoor, ik geloof dat het zo bij de meesten gebeurd. Je ontwikkelt ook een kinderwens(je verlangt er dan naar bedoel ik),bij mij is het in iedergeval zo.Ik heb ook de wens een eigen gezin te creëeren maar dan zo op mijn manier. Volgens de islam enzo bedoel ik dan.

Ewa incha Allah zullen onze wensen spoedig vervuld worden

16-02-2007, 14:15



Ik ben er ook klaar, ga over drie maanden ook lekker trouwen!

16-02-2007, 14:16

Citaat door Afrowoman:
Ik denk altijd aan het ergste...dat het uiteindelijk mis gaat...
Ik heb veel huwelijken kapot zien gaan..
En zulke dingen maken me bang..
Bang dat hetzelfde mij gaat gebeuren...
Echtscheidingen zijn "in" deze tijd...


Subhana allah.. dat kan ik me wel voorstellen. Maar je moet echt sterk staan in je schoenen. Want niet iedereen is hetzelfde, elhamdoelilah. Leer juist van de fouten van de mensen, insha allah komt het goed. Kijk daar niet teveel naar, maar kijk naar jou toekomst en werk ervoor om gelukkig te zijn. Laat je niet misleiden door andere. Ik hoop insha allah dat het echt goed verloopt tussen jullie..

Moge Allah jou die kans geven om samen met je toekomstige een huwelijksleven op te bouwen, waarbij jullie beiden gelukkig zullen zijn. Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie beschermen tegen het Kwaad.. Amien!

16-02-2007, 14:18

Citaat door noor_el_ain:
salaam ,


Ikzelf ben er ook klaar voor incha Allah. Zoals je zei, je begint na te denken over je rechten en plichten, je gaat meer kennis vergaren. Ben bezig met koken haahah niet dat dat zo goed lukt maar we doen tenminste ons best

Wat je zei is heel normaal hoor, ik geloof dat het zo bij de meesten gebeurd. Je ontwikkelt ook een kinderwens(je verlangt er dan naar bedoel ik),bij mij is het in iedergeval zo.Ik heb ook de wens een eigen gezin te creëeren maar dan zo op mijn manier. Volgens de islam enzo bedoel ik dan.

Ewa incha Allah zullen onze wensen spoedig vervuld worden



Amien!

Pagina's : [1] 2 3 4