Bekijk volle/desktop versie : Volksbeweging is hard nodig om onze cultuur/geloof te reden

Pagina's : [1] 2

15-07-2002, 09:36

Citaat door Rizkki:
Vanaf za3im Khoemeini en lenin zijn er geen revoluties meer..
Deze twee heren kwamen aan de macht na algemene volksbeweging tegen onze onderdrukte bewinden, Er moet een volksbeweging komen om ons cultuur en geloof te redden.
Want het kan niet zo zijn, onze landen zijn rijk aan grondstoffen en toch armoede heerst en wordt alleen maar armoediger.. Daar moet er eind aankomen, dat kan alleen door volksopstand.
.

15-07-2002, 09:46

Citaat:
Origineel gepost door Rizkki
Vanaf za3im Khoemeini en lenin zijn er geen revoluties meer..
Deze twee heren kwamen aan de macht na algemene volksbeweging tegen onze onderdrukte bewinden, Er moet een volksbeweging komen om ons cultuur en geloof te redden.
Want het kan niet zo zijn, onze landen zijn rijk aan grondstoffen en toch armoede heerst en wordt alleen maar armoediger.. Daar moet er eind aankomen, dat kan alleen door volksopstand.
Salaam Rizkki....de heren die je aanhaalt zijn niet mijn favorieten om eerlijk te zijn.....er waren hoop ik toch wel meerdere die zich voor behoud van eigen cultuur en religie hebben ingezet?

Een volksopstand......waar bedoel je in Nederland of in Turkije om maar een andere plaats op de wereld op te noemen?

beslama....Sahira....

15-07-2002, 09:54
Dat kan niet alleen door een volksopstand. Dit zal naar mijn mening niets teweegbrengen. Integendeel zelfs, het kan eerder averechts werken. EEn oplossing om armoede te bestrijden is om de eigen ontwikkelingen in het land aan te moedigen, te subsidieren. Zo kunnen de arme landen autarkisch (zelfverzorgend) worden. De import moet aan banden worden gelegd en er moet gekeken worden hoe de export vergroot kan worden. Dit kan onder meer door niet de grondstoffen directy te verkoen, bijvoorbeeld olie. De olie zou dan bewerkt moeten worden. Ruwe olie is weinig waard, maar als je het daadwerkelijk zou bewerken tot een eindproduct, benzine dus, dan zou daar veel meer geld over gevangen worden. De arme landen hebben daar nu niet de middelen voor. Kijk daar moet dan geinvesteerd in worden. als dit gebeurt, dan werk je tegelijkertijd ook aan de werkgelegenheid, exportvergroting.

Hoe kun je dit voor elkaar krijgen? Onder andere door een democratische stelsel. Kies voor de mensen/ leiders/ voor mijn part gelovigen die dit willen bewerkstelligen. De eersdte tien jaar zal van de armoedebestrijding weinig te merken zijn. Dus de burgers moeten ook leren om geduldig te zijn. Het zit echter in de roots van de mens om direct resultaat te willen zien....wat uiteindelijk ook de ondergang zal worden van de aarde. Dit zal dan onze grootste zonde worden, maar ook ons laatste!!

15-07-2002, 10:00

Citaat:
Origineel gepost door Billalthefirst
Dat kan niet alleen door een volksopstand. Dit zal naar mijn mening niets teweegbrengen. Integendeel zelfs, het kan eerder averechts werken. EEn oplossing om armoede te bestrijden is om de eigen ontwikkelingen in het land aan te moedigen, te subsidieren. Zo kunnen de arme landen autarkisch (zelfverzorgend) worden. De import moet aan banden worden gelegd en er moet gekeken worden hoe de export vergroot kan worden. Dit kan onder meer door niet de grondstoffen directy te verkoen, bijvoorbeeld olie. De olie zou dan bewerkt moeten worden. Ruwe olie is weinig waard, maar als je het daadwerkelijk zou bewerken tot een eindproduct, benzine dus, dan zou daar veel meer geld over gevangen worden. De arme landen hebben daar nu niet de middelen voor. Kijk daar moet dan geinvesteerd in worden. als dit gebeurt, dan werk je tegelijkertijd ook aan de werkgelegenheid, exportvergroting.

Hoe kun je dit voor elkaar krijgen? Onder andere door een democratische stelsel. Kies voor de mensen/ leiders/ voor mijn part gelovigen die dit willen bewerkstelligen. De eersdte tien jaar zal van de armoedebestrijding weinig te merken zijn. Dus de burgers moeten ook leren om geduldig te zijn. Het zit echter in de roots van de mens om direct resultaat te willen zien....wat uiteindelijk ook de ondergang zal worden van de aarde. Dit zal dan onze grootste zonde worden, maar ook ons laatste!!
Salaam Billathefirst

Yeb, ben ik mee eens......een mentaliteitsverandering misschien? Dat begint nl. al met wel te stemmen..ook in Nederland, wij denken dat we geen invloed hebben op het wereldgebeuren.....(ongeduldig/gemakzuchtig)

beslama.....Sahira......

15-07-2002, 10:11

Citaat:
Zonder de Franse revoluties zouden we nog leven in recht van de sterksten.

Revolutie is enige manier om radicale veranderingen in te voeren.
die avatar leidt me af......gevaarlijk!

15-07-2002, 10:29
Franse revolutie? Het is maar goed dat er een Franse revolutie was, anders zouden de Arabische naties misschien helemaal niet meer bestaan. Je moet niet vergeten, wat de Ottomaanse teweeg heeft gebracht. Ben je hiervan niet op de hoogte, dan zou je op het net een hoop kunnen vinden. lees anders "de geschiedenis van het moderne Turkije van Eric E. Zurcher.

Cheerio

15-07-2002, 11:05
Zonder de Franse revoluties zouden we nog leven in recht van de sterksten.

Revolutie is enige manier om radicale veranderingen in te voeren.

Als het dan maar zo wordt dat de geestelijkheid losgekoppeld wordt van de overheid en rechterlijke macht in dat soort landen.

15-07-2002, 19:55
Rizki, hoeveel landen hanteren de shariah geheel of gedeeltelijk als wetgevend en straffend middel in de rechtspraak?

15-07-2002, 23:44
Volgens mij zijn er meer landen die de shariah geheel of gedeeltelijk hanteren. Pakistan, Afghanistan, Sudan (noorden), deel van Nigeria, Irak, Iran etc.

16-07-2002, 10:29
Asalaam moechaleikum,

An3sdej,

Waarom denk je nou in godsnaam nou dat je wat weet van de islam of uberhaupt de inhoud van de koran kent .

Wajouu van een revolutie spring jij naar onze geloof als die "geestelijkheid maar losgekoppeld wordt van de overheid en rechtelijke macht in die landen."

Als dat zou gebeuren dan wat????

Dan zou de criminaliteit gigantisch stijgen en zou de islam zeker uitrooien in de wereld en zijn we dan een stap verder?????

"NEE" Is het antwoordt het enigste die er blij mee zullen zijn zijn mensen net als jij die dood gewoon niets van de islam wil weten laat staan er moeite voor doen om het te kunnen begrijpen.

Nee ,dat is niet de oplossing en dat weet jij net zo goed.

Beste Rizki, hoezo zouden wij een revolutie aan moeten gaan als de mensen in die landen zelf zelf niets ondernemen als zij nou iets deden dan zouden wij ze vanuit hier kunnen helpen door o.a opstanden , demonstraties, geld, voedsel, kleding en etc.

Maar tot die tijd kunnen we naar mijn idee niet veel doen behalve dan bedrijven hier stimuleren om in 1 van die landen iets te beginnen en dan er voor zorgen dat ze redelijke rechten en werkomstandigeheden krijgen.

This is myn opinion.

Macha salamaa,

16-07-2002, 21:38
Rizki je bent echt niet op de hoogte, Karzai heeft juist aan het volk beloofd dat de shariah voorlopig blijft. Hij was bang dat anders de warlords in opstand zouden komen. En in die andere landen wordt de shariah wel degelijk deels gehanteerd!

17-07-2002, 22:03

Citaat:
Alleen de domme mannen met nullen op hun hoofden ($a0udi$ch) voeren shariah uit, wanneer hun het goed uitkomt..$aoudi$ch zijn de grootste satan van deze wereld en die moeten uitgerooeid worden.
Rizzki, ben jij soms eigenlijk een Nederlander die het leuk vind om alle marrokanen belachelijk te maken. Lijkt er iig wel op.

19-07-2002, 23:23

Rizzki, ben jij een goed moslim???

20-07-2002, 00:22
de profeet zei dat je joden niet mag haten om hun jood zijn daar het ook mensen van het boek waren.

21-07-2002, 15:09
eindelijk geen woorden meer Rizki, dus ook geen racistische opmerkingen, daar ben ik blij om.

Pagina's : [1] 2