Bekijk volle/desktop versie : medicijn tegen liefdesverdriet



Pagina's : [1] 2

24-08-2003, 07:44

Citaat door sabreen:
wat is de beste medicijn tegen liefdesverdriet?
.

24-08-2003, 11:52


Je tot de islam richten, kappen met die haramrelaties en gaan trouwen.

24-08-2003, 13:25

Citaat:
Origineel gepost door sabreen
Als reactie op Naijb, ik ben het wel met je eens dat je tot de islam moet richten, hoe weet jij of het een haramrelatie is, liefde is halal, om te kunnen gaan trouwen moet je eerst verliefd op elkaar zijn, anders is het huwelijk toch haram, als de man niet van de vrouw houdt en andersom.
Ben het helemaal met je eens....





24-08-2003, 13:34

Citaat:
Origineel gepost door sabreen
Als reactie op Naijb, ik ben het wel met je eens dat je tot de islam moet richten, hoe weet jij of het een haramrelatie is, liefde is halal, om te kunnen gaan trouwen moet je eerst verliefd op elkaar zijn, anders is het huwelijk toch haram, als de man niet van de vrouw houdt en andersom.
Je moet je eens wat meer verdiepen in de islam. Een relatie voor het huwelijk is verboden. Waarom zeg je niet tegen je pa: hee pa, ik heb een leuke vriend. Ik denk niet dat je dat gaat zeggen. Waarom verberg je het wel voor je pa? Voor Allah kun je een haramrelatie niet verbergen. De enige relatie die toegestaan is, is het huwelijk.

Het huwelijk haram als je niet van elkaar houdt? Meid kom eens met bewijzen voor die onzin van je.

Een man mag een vrouw niet aanraken. Hij mag niet alleen bij haar zijn.

De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een van jullie getroffen zou worden door een ijzeren naald achter in zijn hoofd, dan zou dat beter zijn dan wanneer hij een vrouw aanraakt die hij niet mag aanraken" (Overgeleverd in at-Tabarani, geclassificeerd als zijnde sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami' 5045)

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/huwelijk/052ci.html

24-08-2003, 13:36



Citaat:
Origineel gepost door fousia
Ben het helemaal met je eens....




Natuurlijk ben je het met haar eens. De meeste Marokkaanse meiden volgen de kuffar met hun verkeringen. En dan komen ze uitjanken als ze weer eens gebruikt en gedumpt zijn door hun vriendje.

24-08-2003, 13:42

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Natuurlijk ben je het met haar eens. De meeste Marokkaanse meiden volgen de kuffar met hun verkeringen. En dan komen ze uitjanken als ze weer eens gebruikt en gedumpt zijn door hun vriendje.
een jongen kan mij nergens voor gebruiken.
want ik begin niet aan zoiets
dat heeft toch geen zin


Ik weet je heb gelijk maar een huwelijk zonder liefde is ook niet goed

24-08-2003, 13:46

Citaat:
Origineel gepost door fousia
een jongen kan mij nergens voor gebruiken.
want ik begin niet aan zoiets
dat heeft toch geen zin


Ik weet je heb gelijk maar een huwelijk zonder liefde is ook niet goed
Wie heeft het over een huwelijk zonder liefde? Je hoeft toch niet aan iemands lichaam te zitten voordat je weet of er liefde in het spel is (zoals bij al die haramrelaties gebeurd).

Als je verliefd op hem bent, kan hij je geleidelijk aan ALLES laten doen. Je zegt nu wel van niet, maar als sjataan je te pakken heeft....

24-08-2003, 13:51

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Wie heeft het over een huwelijk zonder liefde? Je hoeft toch niet aan iemands lichaam te zitten voordat je weet of er liefde in het spel is (zoals bij al die haramrelaties gebeurd).
Nee tuurlijk hoef je niet aan iemands lichaam te zitten om dan pas te
weten of er liefde in het spel is.
Juist om dat niet te doen weet je of er echt liefde is of niet ....
Maar misschien heb ik het verkeerd gelezen maar degene met wie ik
het eens was zei toch ook niet dat er lichamelijk contact voor nodig was.
Of ik heb het verkeerd gelezen.
Iemand kan ook liefdesverdriet hebben zonder dat er verder lichamelijke contact is geweest .


24-08-2003, 13:56

Citaat:
Origineel gepost door sabreen
wat vind jij dan dat een man en een vrouw elkaar helemaal niet mogen leren kennen, we zijn toch mensen, je moet elkaar eerst leren kennen en met elkaar praten, om te kijken of je bij elkaar past, er zijn niet voor niets zoveel echtscheidingen onder de marokkanen, eerst trouwen en dan elkaar leren kennen, passen vervolgens niet bij elkaar, scheiden!!!
Ik denk dat hij je verkeerd begreep



24-08-2003, 14:03

Citaat:
Origineel gepost door sabreen
wat vind jij dan dat een man en een vrouw elkaar helemaal niet mogen leren kennen, we zijn toch mensen, je moet elkaar eerst leren kennen en met elkaar praten, om te kijken of je bij elkaar past, er zijn niet voor niets zoveel echtscheidingen onder de marokkanen, eerst trouwen en dan elkaar leren kennen, passen vervolgens niet bij elkaar, scheiden!!!
Je hoeft niet met een wildvreemde te trouwen. Maar je kunt iemands gedachten leren kennen, zonder elke dag of elke week bij hem/haar te zijn. Dus zonder een relatie te hebben.

24-08-2003, 14:17

Citaat:
Origineel gepost door sabreen
Dat bedoel ik ook dat je eerst de tijd moet nemen om elkaar eerst goed moet leren kennen, ik zeg niet dat je met elkaar naar bed moet gaan maar dat je moet kijken of je kwa karakter bij elkaar past en soms is het gewoon beter als "niemand" (allah ziet alles) ervan weet want als dan toch blijkt dat die persoon niet bij je past en dan is minder erg als je al getrouwd bent.
Dus stiekem? Het is verboden om alleen te zijn met een man voor een vrouw (andersom ook). Zie hadith hierboven.

24-08-2003, 21:28
Najib...wil je met me trouwen?

25-08-2003, 01:04



Citaat:
Origineel gepost door ta3ala
Najib...wil je met me trouwen?
Grappenmaker

25-08-2003, 09:43
Sallaam Dames, Najib26 heeft helemaal gelijk, want een relatie voor het huwelijk is verboden in de islam. Me man heb ik ook pas goed leren kennen nadat we onze huwelijksakte hebben getekend, want daarvoor hadden we niks met elkaar, ik ben blij dat ik het op deze manier heb gedaan, dus niks harams en niks stiekems, nu ben ik er heel gelukkig mee. Dus dames laat je niet verleiden door die mooie praatjes van de jongens en trap er niet in, want Allah ziet alles.


Wa Sallaam Alikoum

25-08-2003, 13:05
het probleem zit in onze cultuur!!
niet in de islaam!! Het is inderdaad verboden
om een relatie te hebben voor een huwelijk, maar
waarom denk je dat zoveel mensen dat doen?? omdat
er in onze cultuur over alles taboe wordt gemaakt,
dan bedoel ik ook bijna ALLES!!! De marokanen zien
alles, ze hebben zelfs ogen op hun rug, om goed te kunnen
rondkijken en alles gezien te hebben om later te gaan
roddelen over dat meisje en jongen!!!!
waarom kan je jou man niet leren kennen voor jou
huwelijk maar dan met een broer of zus erbij met de
intentie om later samen te trouwen wel?? wat is
daar mis mee?? Daar is net niks mis mee, en het is halaal!!!!


allah yahdiena jmie3 inchallah, dat is het enige wat
we kunnen zeggen!!!!

Pagina's : [1] 2