Bekijk volle/desktop versie : Meerderheid Rotterdammers voor limiet allochtonen



Pagina's : [1] 2 3 4

24-08-2003, 07:28

Citaat door vikker:
http://nu.nl/news.jsp?n=194286&c=11

Meerderheid Rotterdammers voor limiet allochtonen

Uitgegeven: 23 augustus 2003 22:09
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2003 23:11

HILVERSUM - Het idee van Leefbaar Rotterdam om een grens aan het aantal allochtonen in de stad te stellen, krijgt steun bij 62 procent van de Rotterdammers. Eenkwart van de inwoners is tegen het voorstel en 13 procent heeft geen mening. Dat blijkt zaterdag uit een enquête van bureau Intomart in opdracht van RTL Nieuws.

Het onderzoeksbureau ondervroeg ruim vijfhonderd Rotterdammers. Op de vraag of de stad voor maar maximaal de helft uit allochtonen mag bestaan, antwoordde 61 procent bevestigend. 27 procent vindt van niet. Verder meent 71 procent van de ondervraagden dat allochtonen over het hele land verspreid moeten worden. 16 procent is het hiermee oneens en 13 procent heeft geen mening.

Leefbaar Rotterdam legde vrijdag het voorstel neer bij het college van burgemeester en wethouders. Volgens de partij krijgt Rotterdam te veel zwakke groepen binnen en is een limiet aan de toestroom van allochtonen een mogelijke oplossing. "In Rotterdam is de helft van de bevolking van allochtone afkomst. Er zijn dorpen in Nederland waar er nog niet één woont", zei een woordvoerder.

Ook PvdA-lid D. Schrijer van de deelgemeente Charlois luidde onlangs de noodklok.
.

24-08-2003, 07:56


Eh, wij hadden hier in nederland toch zoiets als een verbod op discriminatie?

24-08-2003, 11:27
allochtoon of niet allochtoon, what's the difference?

24-08-2003, 11:53

Citaat:
Origineel gepost door vikker
http://nu.nl/news.jsp?n=194286&c=11

Meerderheid Rotterdammers voor limiet allochtonen

Uitgegeven: 23 augustus 2003 22:09
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2003 23:11

HILVERSUM - Het idee van Leefbaar Rotterdam om een grens aan het aantal allochtonen in de stad te stellen, krijgt steun bij 62 procent van de Rotterdammers. Eenkwart van de inwoners is tegen het voorstel en 13 procent heeft geen mening. Dat blijkt zaterdag uit een enquête van bureau Intomart in opdracht van RTL Nieuws.

Het onderzoeksbureau ondervroeg ruim vijfhonderd Rotterdammers. Op de vraag of de stad voor maar maximaal de helft uit allochtonen mag bestaan, antwoordde 61 procent bevestigend. 27 procent vindt van niet. Verder meent 71 procent van de ondervraagden dat allochtonen over het hele land verspreid moeten worden. 16 procent is het hiermee oneens en 13 procent heeft geen mening.

Leefbaar Rotterdam legde vrijdag het voorstel neer bij het college van burgemeester en wethouders. . "In Rotterdam is de helft van de bevolking van allochtone afkomst. Er zijn dorpen in Nederland waar er nog niet één woont", zei een woordvoerder.

Ook PvdA-lid D. Schrijer van de deelgemeente Charlois luidde onlangs de noodklok.
Het woord racisme neem ik niet zo gauw in de mond, maar dit voorstel is puur racisme. Leefbaar Rotterdam en een groot deel van de Rotterdamse bevolking ziet het niet zitten dat meer allochtonen(oftewel gekleurden ) dan autochtonen (lees: blanken )in Rotterdam wonen om de enige reden dat het blanke karakter van Rotterdam in gevaar is. De reden die Leefbaar Rotterdam naar buiten brengt (Volgens de partij krijgt Rotterdam te veel zwakke groepen binnen en is een limiet aan de toestroom van allochtonen een mogelijke oplossing) getuigt ook van racisme: allochtone groepen gelijk stellen aan zwakke groepen , wat dus inhoudt dat autochtonen sterker (lees:superieur) aan de allochtonen zijn.

24-08-2003, 12:01


Gaan we weer gooien met het woord racisme?
Ik vind het een goed voorstel.. Anders ontstaan er alleen maar wijken die op een ghetto gaan lijken zoals in Amsterdam (Bos&Lommer bijv.)
In principe is het niet eens discriminatie want voorstel is om allochtonen te verspreiden onder de autochtonen... Discriminatie zou juist zijn als men een bevolkingsras plaatst allemaal in dezelfde wijk.
Wat mij betreft mogen ze dit ook invoeren in Amsterdam en denk velen met mij....

24-08-2003, 12:17

Citaat:
Origineel gepost door Maria_Magdalena
Gaan we weer gooien met het woord racisme?..
verklaar je eens nader.



Citaat:
Origineel gepost door Maria_Magdalena
Ik vind het een goed voorstel.. Anders ontstaan er alleen maar wijken die op een ghetto gaan lijken zoals in Amsterdam (Bos&Lommer bijv.)
In principe is het niet eens discriminatie want voorstel is om allochtonen te verspreiden onder de autochtonen... Discriminatie zou juist zijn als men een bevolkingsras plaatst allemaal in dezelfde wijk.
Wat mij betreft mogen ze dit ook invoeren in Amsterdam en denk velen met mij....
Een gebied waar de meerderheid uit allochtonen bestaat noem je een ghetto, waar je negatief tegenover staat. Hoe noem je een gebied waar alleen autochtonen wonen? Een ghetto? En waarom is aan deze blanke ghetto nooit wat gedaan?

24-08-2003, 12:24
Nou, ik vraag me af hoe de bevolking van Rabbat het zou vinden als 60 procent van de inwoners katholiek, gereformeerd en joods is en ook nog kerken willen bouwen met al dan niet een kruis op een van die torens.

Ik vraag me ook af of die mensen in Rabbat dan niet bang zijn dat hun op Arabische en islamitische gebaseerde cultuur, waarden en normen, vaak eeuwenlang ontwikkeld dreigt te verdwijnen.

Buitenlanders of mensen die zich de Nederlandse en Westerse ideeen niet eigen willen maken hoeven met dit bericht niet blij te zijn. Want als een cultuur verdwijnt zijn we in Rotterdam nog niet zeker wat er dan voor in de plaats komt.

Of zijn al die minderheden al ingeburgerd en vertrouwd met onze waarden en normen, eeuwenlang opgebouwd en gecultiveerd? Hebben ze hun eigen taal graag ingeruild voor die oude en nog steeds levende taal van ons?

Immigranten zouden moeten leren zich te verplaatsen in de positie van de gewone Nederlander die nergens heen kan omdat dit nou eenmaal zijn en haar land is.

24-08-2003, 13:00
Vat het maar weer allemaal lekker aanvallend op.
Wordt de kortzichtigheid van het gros van deze mensen een beetje beu eerlijk gezegd.
Lekker weer zoeken wat al die blanken in het verleden verkeerd hebben gedaan...
Ga dan maar allemaal op een kluitje bijelkaar wonen en blijf zo ver mogelijk weg bij al die discriminerende Nl ers!
Wat stinkt erger? .... kaas of schaap?

24-08-2003, 13:23
Wij, mgharba, moeten eens een keer leren niet alles als een aanval te zien, maar eens even goed na te denken wat de voordelen en de nadelen zijn van dergelijke voorstellen.
Een beetje spreiding vind ik eigenlijk wel een goed idee. In een multicurele samenleving is het never goed om te grote concentraties van een bepaalde etniciteit op een plekje te hebben, zij het nederlanders of marokkanen. Heel snel krijg je dan of een soort van 'elitevorming' of 'ghettovorming'. Voor het gemak zal ik je even een voorbeeld geven: Rotterdam Zuid vs. Hillegersberg. Een wereld van verschil. Zouden alle etniciteiten gelijkmatig verdeeld worden, zouden de verschillen ook wat kleiner worden en het verschil zou overigens ook minder benadrukt worden door ook nog eens ruimtelijke verschillen.
Overigens is dit wel een praktisch onhaalbare suggestie. Alleen al door de economische verschillen tussen de etniciteiten zouden ze niet naar willekeur verspreid kunnen worden. Ter illustratie: een Nederlander die leeft van een uitkering kun je niet zetten bij de elite Marokkanen die in een buitenwijk woont.

24-08-2003, 13:36
Het gaat hier niet om spreiding, waar zowel blank als kleurling actief aan zullen moeten deelnemen, maar om de allochtonen de toegang tot Rotterdamse stadspoorten te ontzeggen puur op grond van hun etniciteit. Het komt erop neer dat Leefbaar Rotterdam een racistisch beleid wil voeren wat overgens prima past in de hedendaagse tijdgeest. Racisme en discriminatie is politiek correct, gelijkwaardigheid is passe.

24-08-2003, 14:26
Limiet aantal allochtonen in Rotterdam ? Laten we dat dan even consequent gaan doortrekken

Alle dorpen en steden in nederland: percentage allochtonen tussen de 15% en 50%, dus autochtonen tussen de 50% en 85%.

Wassenaar: alle autochtonen vanaf heden de toegang om er te wonen ontzeggen.
Provincie Groningen: komt geen hollander meer in
Texel: idem
Veluwe: heel veel allochtonen gevraagd !! (leuk wonen hoor

..... en zo ken ik er nog wel een paar ...

Kortom: wie wil er naar een leuk, rustig, bosrijk plekje verhuizen, grote villa, mooie tuin .. wij hollanders komen er na deze nieuwe wetten toch niet meer in !!!


24-08-2003, 15:06

Citaat:
Origineel gepost door vikker
http://nu.nl/news.jsp?n=194286&c=11

Meerderheid Rotterdammers voor limiet allochtonen

Uitgegeven: 23 augustus 2003 22:09
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2003 23:11

HILVERSUM - Het idee van Leefbaar Rotterdam om een grens aan het aantal allochtonen in de stad te stellen, krijgt steun bij 62 procent van de Rotterdammers. Eenkwart van de inwoners is tegen het voorstel en 13 procent heeft geen mening. Dat blijkt zaterdag uit een enquête van bureau Intomart in opdracht van RTL Nieuws.

Het onderzoeksbureau ondervroeg ruim vijfhonderd Rotterdammers. Op de vraag of de stad voor maar maximaal de helft uit allochtonen mag bestaan, antwoordde 61 procent bevestigend. 27 procent vindt van niet. Verder meent 71 procent van de ondervraagden dat allochtonen over het hele land verspreid moeten worden. 16 procent is het hiermee oneens en 13 procent heeft geen mening.

Leefbaar Rotterdam legde vrijdag het voorstel neer bij het college van burgemeester en wethouders. Volgens de partij krijgt Rotterdam te veel zwakke groepen binnen en is een limiet aan de toestroom van allochtonen een mogelijke oplossing. "In Rotterdam is de helft van de bevolking van allochtone afkomst. Er zijn dorpen in Nederland waar er nog niet één woont", zei een woordvoerder.

Ook PvdA-lid D. Schrijer van de deelgemeente Charlois luidde onlangs de noodklok.
Leefbaar Rotterdam..........

Houden die gasten zich alleen maar met buitenlanders bezig...


Moderne moskee voor Rotterdam

Van onze redactie

AMSTERDAM - De nieuwbouw van de Marokkaanse Essalam moskee in Rotterdam-Zuid is uitgesteld. Het college van B & W wil dat het ontwerp van het immense gebouw wordt aangepast. Met onder meer minaretten van vijftig meter en een 25 meter hoge koepel zou de moskee er in de ogen van het stadsbestuur te Arabisch uit komen te zien.

Het college wil dat de grootste moskee van Europa een 'toonbeeld van integratie' wordt. Het gebedshuis moet een moderne uitstraling krijgen. Wethouder Pastors (fysieke infrastructuur) heeft met de voorzitter van de stichting Moskee Essalam afgesproken dat de Marokkanen daar in de bouwstijl rekening mee houden.

Onder druk van Pastors is het gelukt om sjeik Hamdan bin Rashid Al-Makhtoum uit de Verenigde Arabische Emiraten, die het gebouw financiert, te overtuigen dat er een ander ontwerp moet komen voor de nieuwe Essalam moskee in Rotterdam Zuid. Pastors heeft al direct na de presentatie van het ontwerp geageerd tegen de traditionalistische opzet van het huidige ontwerp met zijn twee minaretten van 40 meter hoogte en met de volgens hem 'suikerzoete pastelkleuren'.

Overigens vindt de wethouder dat het moskeebestuur een 'groot gebaar' heeft gemaakt. "Ik ben blij dat ze respect tonen voor de veranderde opvattingen in de maatschappij ten aanzien van integratie van mensen met een traditionele moslimcultuur, en bereid zijn mee te werken aan een minder traditioneel ontwerp", zo zei hij.

Door de afspraak is de ondertekening van het grondruilcontract uitgesteld. Het is de bedoeling dat de grond waarop de oude moskee staat weer in handen komt van Rotterdam, en het stichtingsbestuur eigenaar wordt van de grond op de nieuwe locatie.

Het Delftse architectenbureau Molenaar en Van Winden, ontwerper van de moskee, zal gevraagd worden om de plannen aan te passen, maar wilde nog niet reageren. Het bureau is onder meer bekend van de historiserende ontwerpen voor de nieuwe woningen in de Enschedese wijk Roombeek.

De Essalam Moskee is niet onomstreden. Vooral Leefbaar Rotterdam en raadslid Michiel Smit (NieuwRechts) ageerden fel tegen de komst van het gebedshuis

24-08-2003, 16:33



Citaat:
Origineel gepost door Maria_Magdalena
Vat het maar weer allemaal lekker aanvallend op.
Wordt de kortzichtigheid van het gros van deze mensen een beetje beu eerlijk gezegd.
Lekker weer zoeken wat al die blanken in het verleden verkeerd hebben gedaan...
Ga dan maar allemaal op een kluitje bijelkaar wonen en blijf zo ver mogelijk weg bij al die discriminerende Nl ers!
Wat stinkt erger? .... kaas of schaap?
weetje hersenloze tering.megol ik irriteer me mateloos aan jou!!!! als je schaap zo erg vind stinken tief dan lekker een end op man!!! geef normale argumenten k.anker een end op!!!!! en ja zoals wij blijven praten over wat de blanken in het verleden hebben uitgespookt!! doen jullie dat nog steeds over zaken die bijv 4 jaar terug zijn gebeurd...dus zeur gewoon niet man!!! waarom zouden wij nie tallemaal vooruit denken en niet achteruit..maar ja dat is zeker weer te moeilijk voor jou.
de enige discriminerende ben jij!!! ik heb nog geenenkel normaal bericht van jou gelezen....altijd wel weer een opmerking over DE ALLOCHTONEN!!
bovendien waanneer houd het een keer eens op?? ons iedere keer in het hokje allochtoon te stoppen?? we moeten toch integreren voor degene die al lang al geintegreerd zijn verdienen hen dan niet eens een keer de naam AUTOCHTOON??!! shit man jij kraamt echt onzin uit ik zeg het je vast!!! beter hou je je bek want zoals amazoeloe al zei jij bent de ergste die stinkt!! wij moslims wassen ons bij elk gebed....so hou je bek maar!!!!!

24-08-2003, 16:46

Citaat:
Origineel gepost door TooCool
God o God... Het is niet te geloven hoe onbegrensd het gebrek aan hersencelletjes bij sommige mensen is. Daarom, speciaal voor jullie, 't volgende.

Citaat:
Geplaatst door Zgeheu op Maroc.NL
Om deze discussie te voeren moet je eerst af van het idee dat het hier gaat om een probleem dat gelinkt is aan etniciteit.

Dat betekent dat je terecht komt in een discussie over het armoede en achterstands vraagstuk.

En dan zal je tot de conclusie komen dat je iets aan de armoede moet doen in plaats van het te verdoezelen door het zo veel mogelijk te verspreiden.

Een groep kansarmen bij elkaar moet je niet wegschoppen...je moet wat aan hun positie doen. Dus investeren in die wijken betekent investeren in de mensen daar.

ps. Antillianen zouden zich vrij binnen het koninkrijk moeten mogen vestigen.




24-08-2003, 16:55
De desbetreffende personen die verantwoordelijk zijn voor zulke domme uitspraken.. zouden eens een keertje langs de dokter moeten gaan. Het is en blijft een feit dat hier allochtonen leven... ondanks het feit dat vele zijn geintegreerd..( sommige zelfs gehersenspoeld...zover is het gegaan) blijven we een bordje dragen met ALLOCHTOON.. Ook al heb je een Nederlandse Nationaliteit.. en ben je hier in NEderland geboren... En voldoe je aan de Nederlandse taal... blijf je toch "het" bordje dragen.. Waarom??? want je ziet er niet bepaald....blond...of blank uit Dat betekend dat je waar ze je ook zetten je een allochtoon voor ze blijft... Dus waar ze ook gaan wonen.. die "allochtonen" krijgen kinderenen en zo gaat dat maar verder en over 10 tallen jaren heb je weer een allochtonen wijk gecreerd..( lees...De meeste nls-ers verhuizen wegens zogenaamde "geluidsoverlast,stank e.d" en daar in de plaats komen weer buitenlanders wonen en ja hoor... zo daar gaat het weer...

Wat bereik je er mee?? NIks.. waarom doen ze niet wat aan de leefomstandigheden en aan andere belangrijke zaken in plaats van ze weg te trekken uit hun huidige woonsituatie?? Ik vind het nergens op slaan....Ze moeten wat aan de wijken gaan doen.. aan de scholing aan de mensen die daar leven.. aan alles.. En in plaats van spreiding van de Allochtonen.. Meer Nederlandse mensen huizen aanbieden in dat soort wijken.. Zo krijg je steeds meer Nederlanders in de wijken.. en leven we vredig..

Pak het probleem bij het begin.. en zometeen niet komen aan zetten met argumenten van: ja er worden zoveeeeeel euros's verspild aan dat soort wijken.. want het is niet alleen de bedoeling dat er geld word gebracht.. nee we willen RESULTAAT zien.. en die is er nauwlijks

Maria magdalena... rascime is voor jou ontstaan...kaas stinkt by the way erger dan schaap en dit zeg ik niet uit rascisme maar uit blijk van mijn liefde voor schaapjes.. en mijn walgelijke smaak in me mond van kaas.. IK denk dat jij beter kan stoppen met discusieren want tegenstrijdig ben je!!!

Pagina's : [1] 2 3 4