Bekijk volle/desktop versie : Crisis en tweestrijd bij Barcelona



13-02-2007, 15:54
Eto’o laat bom barsten bij Barça
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 13 februari om 15:19

Samuel Eto’o heeft weer eens van zich doen spreken, maar wel flink ook. De aanvaller van Barcelona uitte vanochtend hevige kritiek aan het adres van trainer Frank Rijkaard en ploeggenoot Ronaldinho.

De oorsprong van deze uitlatingen vond zondagavond tijdens de thuiswedstrijd tegen Racing Santander (2-0 winst) plaats. De aanvaller werd in de 73ste minuut bevolen om warm te lopen en mocht zes minuten voor tijd zijn opwachting maken. De Kameroener weigerde dit echter en nam weer plaats op de reservebank.

Rijkaard gaf na afloop op de persconferentie aan dat hij bijzonder teleurgesteld was in de houding van Eto’o, terwijl Ronaldinho gisteren liet weten dat dergelijke incidenten het groepsproces verstoren. Beiden hebben het voor Eto’o inmiddels afgedaan.

“Wanneer een ploeggenoot zegt dat er in het belang van de groep moet worden gehandeld, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik dit altijd heb gedaan. Ik denk immers niet eerst aan geld, maar eerst aan de groep.” Ook Rijkaard kreeg een koekje van eigen deeg. “Je bent een slecht mens als je in de perszaal zegt dat ik niet wilde invallen. Ik heb altijd mijn ploeggenoten gesteund. De werkelijke versie van het verhaal moeten jullie maar aan de trainer vragen, hij heeft dit immers de wereld ingeholpen.”

“Binnen de club zijn er twee stromingen: één die Joan Laporta maar al te graag volgen en een andere stroming die met weemoed terugdenkt aan Sandro Rossell (ex-vicepresident, red.). De volgers van Rossell willen mij weg hebben bij de club en het doet hun pijn wanneer ik scoor. Ik ga gewoon door met datgene waar ik voor gehaald ben: scoren. Mijn blessure is niet voor eeuwig.”


http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=39502