Bekijk volle/desktop versie : Arabische taal en cultuur aan de UvA..



12-02-2007, 14:47
Zijn er hier mensen die dit studeren of iemand kennen die dit doet.

Ik zou hier graag wat meer over willen weten, alle reacties zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groet.

12-02-2007, 14:58


Ik ben zelf naar de open dag van Arabische taal en cultuur geweest, maar dat was in Utrecht.

Ik wilde eigenlijk Islam studeren, maar aangezien dit niet in Utrecht gegeven wordt, nam ik een poging bij Arabisch. Maar Islam is slechts n heel klein onderdeeltje van de studie. Na je studie kun je als het goed is een Aljaziera programma begrijpen(voor 75%) en kun je bijvoorbeeld de koran teksten lezen en gedeeltelijk ook begrijpen. Daar komt de studie in feite op neer. Ook krijg je veel over de geschiedenis van verschillende Arabische landen.

Wat betreft de beroepsmogelijkheden; die zijn best klein, dit is ook een van de redenen dat ik het niet ga doen. Je kunt nog geen baan krijgen in het onderwijs, daar moet je nog een leraarmaster voor volgen, verder kun je als tolk te werk gaan en eventueel een functie bij de overheid( Ministerie van Buitenlandse Zaken). En niet te vergeten, kun je heel makkelijk in een arabisch land gaan werken/studeren.

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt.

Ma3a Salama!

12-02-2007, 17:14

Citaat door Hayarita:
Ik ben zelf naar de open dag van Arabische taal en cultuur geweest, maar dat was in Utrecht.

Ik wilde eigenlijk Islam studeren, maar aangezien dit niet in Utrecht gegeven wordt, nam ik een poging bij Arabisch. Maar Islam is slechts n heel klein onderdeeltje van de studie. Na je studie kun je als het goed is een Aljaziera programma begrijpen(voor 75%) en kun je bijvoorbeeld de koran teksten lezen en gedeeltelijk ook begrijpen. Daar komt de studie in feite op neer. Ook krijg je veel over de geschiedenis van verschillende Arabische landen.

Wat betreft de beroepsmogelijkheden; die zijn best klein, dit is ook een van de redenen dat ik het niet ga doen. Je kunt nog geen baan krijgen in het onderwijs, daar moet je nog een leraarmaster voor volgen, verder kun je als tolk te werk gaan en eventueel een functie bij de overheid( Ministerie van Buitenlandse Zaken). En niet te vergeten, kun je heel makkelijk in een arabisch land gaan werken/studeren.

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt.

Ma3a Salama!


Dank je wel, hier heb ik wat aan.

Dus het gaat vooral om het spreken, schrijven en lezen van de taal. Daar wordt dus de nadruk op gelegd. Dat is ook het belangrijkste.

Ik vraag me alleen af of je naast deze studie ook een andere opleiding zou kunnen volgen, of zijn de studielasturen daar te hoog voor.

Weet je ook of er veel studenten zijn die deze opleiding volgen.

Groetjes.

13-02-2007, 00:00

Citaat door potlood:
Dank je wel, hier heb ik wat aan.

Dus het gaat vooral om het spreken, schrijven en lezen van de taal. Daar wordt dus de nadruk op gelegd. Dat is ook het belangrijkste.

Ik vraag me alleen af of je naast deze studie ook een andere opleiding zou kunnen volgen, of zijn de studielasturen daar te hoog voor.

Weet je ook of er veel studenten zijn die deze opleiding volgen.

Groetjes.


Oke, dus dat is ook wat jij wilt. Arabisch.

Je hebt bij elke opleiding 30%(ongeveer), die je ergens mee moet opvullen. Daarbij heb je twee mogelijkheden. Of je verdiept je verder in dezelfde studie, of je neemt er een andere studie bij, zogenaamde 'minoropleiding'. Dus je houdt sowieso nog uren over die je moet opvullen. En aan jou de keus waarmee.. Maar of je een gehele andere opleiding kunt volgen, nou dat ligt aan jezelf denk ik, in hoeverre jij dat wel of niet aan kunt.

Veel studenten zijn er niet nee, die deze opleiding volgen. Op de open dag kon ik letterlijk op 2 handen natellen hoeveel mensen er waren, en dit is heel weinig als je weet dat er bij bijvoorbeeld Rechtsgeleerdheid ongeveer 200 man aanwezig waren. Ik heb t ook nagevraagd, hoeveel studenten er in een leerjaar zitten, en dat zijn er maximaal 20.

Dus als je op zoek bent naar een opleiding waar je echt in grotere groepen les krijgt, dan zit je verkeerd. Maar het lijkt mij juist veel prettiger om in een kleinere groep les te krijgen. Bij het vak Islam zit je wel in een hoorcollege omdat veel studenten die een andere opleiding volgen Islam als 'minoropleiding' hebben.


Als je nog vragen hebt of iets niet duidelijk is hoor k t wel

Ma3a salama.

30-06-2008, 15:02


Ik studeer het in Utrecht! Er zijn veel vakken over de islam die je kunt volgen hoor.

13-10-2009, 13:49
Ik zit hier nu ook aan te denken, zijn er mensen die deze opleiding daadwerkelijk volgen. Kunnen die mensen mij dan pm met eventuele informatie. Zou het zeer op prijs stellen . Groet

06-07-2012, 11:17
Ik wil dit ook gaan doen als ik mijn P haal op de hbo, omdat ik later iets met recht en arabische taal wil doen!

06-07-2012, 11:23

Citaat door curldeluxe:
Ik wil dit ook gaan doen als ik mijn P haal op de hbo, omdat ik later iets met recht en arabische taal wil doen!
strak plan