Bekijk volle/desktop versie : #lees Dit!!!!#



10-02-2007, 22:51
Uit het hart van een bekeerling



Nadat Allah de Islam in mijn hart plaatste, en ik getuigde dat niemand het recht had aanbeden te worden dan Allah, en dat Mohammed de Boodschapper van Allah was, begon ik met een reis en zoektocht naar de eigenschappen van de moslim.



Ik opende de - toen nog naar het Engels vertaalde - boeken van b. Al-Qayyim, b. Radjab en andere, om op zoek te gaan naar deze mooie eigenschappen van de voorbeeldige moslim. Men zou het zo kunnen stellen dat ik meer met die boeken omging dan met de moslims zelf.



Telkens ik deze boeken las en opendeed, en hetzelfde boek meerdere malen las, stond ik versteld van deze mooie perfecte eigenschappen van de moslims. Het waren voorbeelden voor mezelf - zeker na het leven dat ik gekend had: een leven van muziek, dans, onbezorgdheid en een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel tegenover mezelf en de medemens -, ik stond versteld van hun broederschap, eerlijkheid, liefde voor het goede, opkomen voor de waarheid, en ontzegging van het wereldlijke leven.



Zo gingen er maanden voorbij dat ik mij in het leven van deze boeken bevond zonder dat ik echt contact had met de moslims zelf - buiten de momenten dat ik naar de moskee ging -.

Nadat deze paar maanden verstreken, en ik deze wereld van voorbeeldige mensen achter mij liet, en ik met volle moed de beslissing nam om samen met mijn moslimbroeders/zusters deze zelfde wereld te beleven die ik net achter mij gelaten had... stond ik versteld!



Jullie moeten weten dat ik uit een wereld - van boeken - kwam, waarin vermeld werd dat een moslim niet liegt, noch bedriegt of zijn verlangens boven het Boek en de soennah laat zegevieren op momenten dat het volgen van het Boek en de soennah hem - volgens hem - slecht uitkomen. En ziehier...



xEen moslim die liegt
xEen moslim die bedriegt
xEen moslim die meer uit is op geld dan op goede punten
xEen moslim die triester is wanneer hij geld verliest dan wanneer hij goede punten verliest
xMoslimvrouwen die er bijna van overtuigd zijn dat de Islam hen onrecht aandoet
xMoslims die de voorkeur geven aan cultuur, en die boven het geloof laten zegevieren
xMoslim die beweren dat zij van hun Profeet houden, maar van wie je niet ziet dat zij van hem houden, en die zijn woorden zelfs verwerpen
xMoslims die roddelen
xEn moslims - en dit was de grote meerderheid - die héél veel van het leven van deze wereld houden
xMoslims die zich bemoeien met het leven van andere mensen

En ga zo maar door..



Het leek of ik in een geheel andere wereld terecht kwam.



In het begin wilde ik dit niet aanvaarden, ik wilde verder, ik wilde deze voorbeelden vinden... maar ik vond die niet terug dan in mijn - toen nog - vertaalde boeken.



Waar waren deze mensen die tranen lieten uit ontzag voor Allah, en uit angst voor de laatste dag?
Waar waren deze moslims die angst hadden over zaken te praten zonder kennis?
Waar waren deze moslims die tijdens de nacht niet konden slapen, uit angst dat de dood hen zou treffen terwijl zij sliepen?
Waar waren deze mensen die in het duister van de nacht brood en melk gingen plaatsen voor de deuren van de armen?
Waar waren deze moslims toch gebleven die anderen boven zichzelf verkozen?


Ik wilde dit niet aanvaarden en zei:



Ya Rab... ik heb een wereld gezien waar criminelen elkaar indekken voor het slechte, waar mensen verkiezen om geslagen te worden, dan hun ‘vriend' vrij te geven, en ik zie dat een moslim het zelfs moeilijk heeft om de fouten van zijn broeder verborgen te houden!



Ik kom uit een wereld waar men alles weet over een idool uit de filmwereld, muziek-wereld, sportwezen en dergelijke...en ik zie nu moslims die het zelfs moeilijk hebben om te zeggen wat de namen van de kinderen van hun geliefde Profeet waren!



Ik kom uit een wereld, waar mensen tijdens de nacht blijven dansen tot in de ochtend, en ik zie nu dat moslims tijdens de nacht zelfs niet uit hun bed kunnen om twee raka'aat te verrichten!



Ik kom uit een wereld, waar sommige mensen een hongerstaking verrichten om honden en katten te redden, terwijl de moslim niet eens kan vasten op maandag en donderdag.



Mijn Heer, wat is er, wat moet ik, waar ben ik... leidt mij tot de rechte weg, zeg mij wat ik moet doen!





Wordt vervolgd

11-02-2007, 00:12


Mooi

Ga door