Bekijk volle/desktop versie : vraagje over de pil!



Pagina's : [1] 2

10-02-2007, 20:57
ik ga de pil pas gebruiken tegen zwngerschap..weet iemsn of je hem mag innemen als je ongestled bent...me moeder zegt van niet...maar volgens mij zei mijn dokter dat het wel mocht...maar me moeder zegt weer van niet...


het ergste van alles is dat ik er al eentje in heb genomen...nu ben ik dus wel even gestopt...

had ik dat wel moeten doen..


dit is trouwens mijn 4e menstruatiedag...en ik voel me eigenlijk helemaal niet goed door die pil...maar gair insha allah..ik ga bijna trouwen dus ik moet echt even opschieten./..


kan iemand mijn vraag aub beantwoorden

P.S: ik merk ook dat mijn menstruatie opeens veel minder is....zou dat komen door de pil

10-02-2007, 21:01



Citaat door islaaaaaaaaaamm:
ik ga de pil pas gebruiken tegen zwngerschap..weet iemsn of je hem mag innemen als je ongestled bent...me moeder zegt van niet...maar volgens mij zei mijn dokter dat het wel mocht...maar me moeder zegt weer van niet...


het ergste van alles is dat ik er al eentje in heb genomen...nu ben ik dus wel even gestopt...

had ik dat wel moeten doen..


dit is trouwens mijn 4e menstruatiedag...en ik voel me eigenlijk helemaal niet goed door die pil...maar gair insha allah..ik ga bijna trouwen dus ik moet echt even opschieten./..


kan iemand mijn vraag aub beantwoorden

P.S: ik merk ook dat mijn menstruatie opeens veel minder is....zou dat komen door de pil



Hey meid..

Je moet sowieso de pil op je eerste menstruatie dag in nemen zodat het 100% werking heeft, dat heeft mijn huisarts gezegd en inderdaaad je menstruatie wordt veel minder dat staat in je bijsluiter als het goed is, want die moet je goed lezen voor dat je de pil inneemt

ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd

10-02-2007, 21:01
Als je voor het eerst begint dat moet je beginnen op je eerste dag van je mestruatie! Je kunt wel later inslikken bv voor nood maar dan ben je niet beschermd tot na je volgende menstruatie!!

De bedoeling van de pil is dat je m 3 weken moet slikken en dan 1 week stoppen dit is jou menstruatie dan!! Dan ga je elke keer weer verder enzo!!

Welke pil heb als ik vragen mag!!


Groetjes van een Apothekersassistente

10-02-2007, 21:09

Citaat door asmae_hadd:
Als je voor het eerst begint dat moet je beginnen op je eerste dag van je mestruatie! Je kunt wel later inslikken bv voor nood maar dan ben je niet beschermd tot na je volgende menstruatie!!

De bedoeling van de pil is dat je m 3 weken moet slikken en dan 1 week stoppen dit is jou menstruatie dan!! Dan ga je elke keer weer verder enzo!!

Welke pil heb als ik vragen mag!!


Groetjes van een Apothekersassistente



k heb hem niet bij me sorry...

maar wat kan ik nu het beste doen...doorgaan met slikken of niet...en wanneer word ik dan weer ongesteld

10-02-2007, 21:13


dat wist ik in het begin ook niet, ben begonnen na mijn menstruatie, maar ik hield het niet bij, een dag ging ik het slikken en de volgende dag was ik het vergen, maar toe ging ik elke keer bloeden ik schrok er van, toen zei mijn dokter dat het komt omdat ik elke keer er mee stopte, nu slik ik hem elke dag en op de zelfde tijdstip, en geloof me ik vergeet het nooit, het lijkt makelijk maar neeeeeeeeeeeee

10-02-2007, 21:13

Citaat door asmae_hadd:
Als je voor het eerst begint dat moet je beginnen op je eerste dag van je mestruatie! Je kunt wel later inslikken bv voor nood maar dan ben je niet beschermd tot na je volgende menstruatie!!

De bedoeling van de pil is dat je m 3 weken moet slikken en dan 1 week stoppen dit is jou menstruatie dan!! Dan ga je elke keer weer verder enzo!!

Welke pil heb als ik vragen mag!!


Groetjes van een Apothekersassistente



k heb het helaas niet bij me/....maar kan ik nu gewoon verder gaan met slikken of niet...en heeft het gevolgen voor mij...ik ga namelijk over 15 dagen trouwen...vertel mij aub wat ik nu moet doen...

10-02-2007, 21:15
bel je huisarts , die kan je beter adviseren want je gaat binnenkort trouwen, ik denk dat je toch ernaast iets anders moet gebruiken, je snapt wel wat ik bedoel

10-02-2007, 21:18
Ik gebruik de pil echt niet meer.
Ik kreeg vreselijke buikpijn en helemaal opgezwollen.
Bij mij kwam er extreem veel bloed!!

10-02-2007, 21:19

Citaat door lolitta:
bel je huisarts , die kan je beter adviseren want je gaat binnenkort trouwen, ik denk dat je toch ernaast iets anders moet gebruiken, je snapt wel wat ik bedoel

ja dat ga ik zeker doen insha allah...voordat er gekke dingen gaan gebeuren

10-02-2007, 21:22
Is vandaag je 4de menstruatie dag????
Wat voor kleur doosje is het????



Als het je 4de menstruatie dag is kun je gewoon nu beginnen met slikken 3 weken lang en dan een week stoppen en zo ga je door en door! die stopweek is jou menstruatie dan!!!

Maar omdat je op de 4de dag bent begonnen en niet op je eerste!!Ik denk niet dat het dan veel uitmaakt je hebt geluk gehad dat je op zijn minst tijdens je mestruatie inneemt!weet ik niet hoe groot de kans is dat je beschermt bent,maar ik denk zelf dat die kans heel klein zal zijn dat je zwanger word maar allah oe3lam! Allah is groot!

Lieve meid ga niet stressen ant je bent zoiezo begonnen in je mesrtuatie oke!! Het duurt nammelijk een week om je eierstokken in slaap te sussen.... zo noemen wij dat!!

Als je ook nog meer vragen hebt laat het me weten!!!

10-02-2007, 21:24
Ik had zo een strip met achterkant groen.
Die pilletjes beige van kleur.

Is Diana pil hetzelfde?

10-02-2007, 21:30
als je hem op de eerste dag van je menstruatie gebruikt dan ben je beschermd voor 100%
je kan ook met de pil beginnen op een willekeurig dag maar dan duurt het 7 dagen voordat je beschermd bent. de zeven dagen regeling heeft daar mee te maken. het duurt 7 dagen voordat je eierstokken in slaap gesust zijn. en het klopt dat je minder bloed verliest dat hoort erbij
ghair inshallah
groetjes

10-02-2007, 21:31



Citaat door Fatima_24:
Ik gebruik de pil echt niet meer.
Ik kreeg vreselijke buikpijn en helemaal opgezwollen.
Bij mij kwam er extreem veel bloed!!




en wat gebruik je nu dan

10-02-2007, 21:36

Citaat door Fatima_24:
Ik had zo een strip met achterkant groen.
Die pilletjes beige van kleur.

Is Diana pil hetzelfde?




De meeste anti-conceptie pil zijn beige of wit!!

De strip kleuren ken ik niet als je de kleur van het doosje zou kennen dan zou ik ongeveer weten welke het is!!


Diane-35 is ook een anti-conceptie in maar daarnaast zit er nog een geneesmiddel in!!
Een speciale hormoon!!! En dat is de rede waarom die ook word vergoed!
Het wordt vaak gebruikt tegen acne en te veel haar op bepaalde plekken waar het niet zo hoort te zijn enzo







Islaaaaaaaaaaaaaaaam de rede waarom ik dit zeg en waarom jij en ik ook twijfelen is om de bescherming! Want is dan niet zeker!

Ik heb ken veel meiden die de pil continu doorslikken en die maar 4 in het jaar een week stoppen worden!! want dat mag nog wel maar word niet aangeraden!! Het is egt belangrijk dat je baarmoeder haar slijmvlies afstaan en als dat daar alleen maar blijft dan vergroot je kans op infecties etc!!

De eicel komt dan niet meer bij meiden die pil slikken en bij meisjes die niks slikken komt de eicel wel

10-02-2007, 21:40

Citaat door just_curious:
en wat gebruik je nu dan




Niks meer

Pagina's : [1] 2