Bekijk volle/desktop versie : Bos wilde weg als SP de PvdA voorbijging



Pagina's : [1] 2

10-02-2007, 11:36
Bos wilde weg als SP de PvdA voorbijging
PvdA-leider Wouter Bos was opgestapt als bij de parlementsverkiezingen de SP groter was geworden dan zijn partij.

Grens
Dat zegt hij in NRC Handelsblad. Bos ziet de PvdA-nederlaag bij die verkiezingen als 'persoonlijk falen'. "Als we kleiner waren geworden dan de SP, was ik die avond direct afgetreden. Dat was de enige grens die ik mezelf had gesteld."

Aan het roer
De PvdA verloor negen zetels en kwam op 33, de SP kwam op 25 na een winst van 17 zetels. Het verlies leidde bij Bos tot het stellen van 'existentiële' vragen over de toekomst van de PvdA. "Is dit een trend waaraan we ten onder gaan of kunnen we het counteren en er weer bovenop komen? ik sta aan het roer van die club."







http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/02_februari/10/binnenland/0210_1030_Bos_faalt_SP_opstappen.xml


wat een loozer zeg

10-02-2007, 12:02



Citaat door a3ir:
Bos wilde weg als SP de PvdA voorbijging
PvdA-leider Wouter Bos was opgestapt als bij de parlementsverkiezingen de SP groter was geworden dan zijn partij.

Grens
Dat zegt hij in NRC Handelsblad. Bos ziet de PvdA-nederlaag bij die verkiezingen als 'persoonlijk falen'. "Als we kleiner waren geworden dan de SP, was ik die avond direct afgetreden. Dat was de enige grens die ik mezelf had gesteld."

Aan het roer
De PvdA verloor negen zetels en kwam op 33, de SP kwam op 25 na een winst van 17 zetels. Het verlies leidde bij Bos tot het stellen van 'existentiële' vragen over de toekomst van de PvdA. "Is dit een trend waaraan we ten onder gaan of kunnen we het counteren en er weer bovenop komen? ik sta aan het roer van die club."







http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/02_februari/10/binnenland/0210_1030_Bos_faalt_SP_opstappen.xml


wat een loozer zeg




wat een crybaby!!!!!!!


10-02-2007, 12:04
wie weet huisanubis

10-02-2007, 12:22
Hij had na deze verkiezingsuitslag ook gewoon moeten opstappen, 9 zetels ingeleverd en wederom van Balkenende verloren. En dat allemaal vanwege zijn imago als draaikont, niet de PvdA is afgerekend, maar Wouter Bos is afgerekend door de kiezer.

10-02-2007, 13:06


die mensen van de politiek zitten er niet om de belangen van de bevolking te behartigen maar om de leuke verdiensten

10-02-2007, 13:16
Weglopen met zo´n salaris, noem ik nog eens de verantwoording dragen.
Wouter staat daarin niet alleen in, zouden ze gevarengeld krijgen ofzo ipv betaald worden omdat ze de verantwoording dragen.

10-02-2007, 13:27

Citaat door CartoonBill:
Let wel : ze zitten er voor het partijbelang ,zeker niet voor het electoraat.....



bedrijfleven moet je hersencellen hebben politiek niet!

10-02-2007, 21:47

Citaat door mobr87:
Hij had na deze verkiezingsuitslag ook gewoon moeten opstappen, 9 zetels ingeleverd en wederom van Balkenende verloren. En dat allemaal vanwege zijn imago als draaikont, niet de PvdA is afgerekend, maar Wouter Bos is afgerekend door de kiezer.
En een wolf in schaapsvacht.

11-02-2007, 00:12

Citaat door a3ir:
En een wolf in schaapsvacht.

Ja, hij is voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar hij heeft het er ook zelf naar gemaakt. Punt is dat de mensen Bos niet meer vertrouwden en omdat hij leider is van de PvdA, brachten de mensen niet meer hun stem uit op die partij. Een persoonlijk verlies dus, dat hij alleen nog maar ongedaan kan maken door een goede minister (van Financiën?) te worden.

11-02-2007, 00:14

Citaat door amber151:
wie weet huisanubis


Misschien een rare vraag maarre what the hell is een huisanubis?

12-02-2007, 10:58

Citaat door MevrouwHopjes83:
Misschien een rare vraag maarre what the hell is een huisanubis?
een of het ander kindersoap op Nicklodeon geloof ik.

12-02-2007, 11:07

Citaat door a3ir:
Bos wilde weg als SP de PvdA voorbijging
PvdA-leider Wouter Bos was opgestapt als bij de parlementsverkiezingen de SP groter was geworden dan zijn partij.

Grens
Dat zegt hij in NRC Handelsblad. Bos ziet de PvdA-nederlaag bij die verkiezingen als 'persoonlijk falen'. "Als we kleiner waren geworden dan de SP, was ik die avond direct afgetreden. Dat was de enige grens die ik mezelf had gesteld."

Aan het roer
De PvdA verloor negen zetels en kwam op 33, de SP kwam op 25 na een winst van 17 zetels. Het verlies leidde bij Bos tot het stellen van 'existentiële' vragen over de toekomst van de PvdA. "Is dit een trend waaraan we ten onder gaan of kunnen we het counteren en er weer bovenop komen? ik sta aan het roer van die club."







http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/02_februari/10/binnenland/0210_1030_Bos_faalt_SP_opstappen.xml


wat een loozer zeg



De volgende verkiezingen dus!

12-02-2007, 11:09



Citaat door Froot:
De volgende verkiezingen dus!
Juist kan haast niet wachten

12-02-2007, 11:13

Citaat door a3ir:
Juist kan haast niet wachten


Ik verwacht rond September weer te mogen stemmen.

12-02-2007, 11:43

Citaat door Einherjer:
Ik verwacht rond September weer te mogen stemmen.

Mijn gevoel zegt mij dat ik begin maart weer mag stemmen.

Pagina's : [1] 2