Bekijk volle/desktop versie : accentloos nederlands???



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

09-02-2007, 14:02
wie heeftd at ook weleens dat je iemand door de telefoon spreekt en die dan denkt dat die met een nederlandse te maken heeft omdat je accentloos praat en als diegene je dan in levende lijve ziet met een marokaans uiterlijk met een hoofddoek op, je gewoon aan diegene ziet dat hij dat niet had verwacht!


09-02-2007, 14:03


Ik maak dat heel vaak mee...

zelfs toen ik met hoofddoek en al op m'n werk verscheen... dachten ze dat ik Nederlands was...

09-02-2007, 14:04
Same here!

09-02-2007, 14:04
3la drama

09-02-2007, 14:05


yeps hierzo.. ik praat accentloos nederlands dat mensen soms wel 3 keer naar mijn naam vragen omdat ze denken dat ze het verkeerd horen ofzo..

09-02-2007, 14:06

Citaat door faaatje66:
yeps hierzo.. ik praat accentloos nederlands dat mensen soms wel 3 keer naar mijn naam vragen omdat ze denken dat ze het verkeerd horen ofzo..



zeg dan gewoon de 2e keer: ik bin fatima...jij virstaan

09-02-2007, 14:07
Ik praat gewoon accentloos Nederlands, zelfs als mensen me zien dan geloven ze vaak niet dat ik Marokkaanse ben, omdat ik niet in hun hokje pas.

Ik kan overigens ook Nederlands praten met een Brabant accentje en een A'dams accentje.

09-02-2007, 14:08

Citaat door Nisrientje:
wie heeftd at ook weleens dat je iemand door de telefoon spreekt en die dan denkt dat die met een nederlandse te maken heeft omdat je accentloos praat en als diegene je dan in levende lijve ziet met een marokaans uiterlijk met een hoofddoek op, je gewoon aan diegene ziet dat hij dat niet had verwacht!




Ik maak het zooo vaaak mee, ik hoor heel veel van mensen om me heen dat ik accentloos NL praat. Ik vind het wel meevallen hoor....

En dan hoor je ze weer zeggen ben je hier geboren je kunt zo goed nederlands praten Nee, antwoord ik, ik ben in Marokko geboren

09-02-2007, 14:08
ik maak dat ook wel eens mee ja( ik ben wel nederlands ) maar als ze me zien dan zien ze een gesluierde moslima .
nou dan snap je de reacties wel!

09-02-2007, 14:08

Citaat door faaatje66:
yeps hierzo.. ik praat accentloos nederlands dat mensen soms wel 3 keer naar mijn naam vragen omdat ze denken dat ze het verkeerd horen ofzo..


Bij mij soms zo erg dat z'n m'n naam uitspreken als een sterke drank soort

09-02-2007, 14:12
Volgens mij is het onmogelijk accentloos te praten, het heeft met taal achtergrond te maken die wij spreken!

Mijn eerste 2 kinderen praten accentloos nl's omdat ze geen berbers spreken!

en als ze berbers proberen te praten dan hebben ze weer een accent, omdat ze de arabische letters niet kunnen uitspreken.

Zelfs aboutaleb praat met een accent!

09-02-2007, 14:18

Citaat door teletubbie:
Volgens mij is het onmogelijk accentloos te praten, het heeft met taal achtergrond te maken die wij spreken!

Mijn eerste 2 kinderen praten accentloos nl's omdat ze geen berbers spreken!

en als ze berbers proberen te praten dan hebben ze weer een accent omdat ze arabische letters niet kunnen uitspreken.

Zelfs aboutaleb praat met een accent!


Het is echt wel mogelijk om accentloos Nederlands te spreken. Ik houd de twee talen (Nederlands & Thmazight) gewoon strikt uit elkaar. Het verschilt gewoon per individu, ik praat zowel Nederlands als Thmazight accentloos. In Marokko kunnen ze vaak niet geloven dat ik de taal zo goed en accentloos spreek. Nederlanders denken op het eerste gezicht vaak dat ik één van hun ben, pas als ze mijn naam horen vragen ze waar ik vandaan kom. Dan hoor je ook; 'echt waar?'

09-02-2007, 14:18


Ik spreek volgens NLers accentloos NL maar als ik bij marokkanen ben praat ik zwaar met bzzzz bzzz en shhshshshshsh enzo

Ik werkte jaren voor verschillende klantencentra's en mensen aan de andere kant van de lijn dachten altijd dat ik een NLse ws ik heb ook op straat dat mensen denken dat ik een NLse moslima ben

09-02-2007, 14:18
Ik praat accentloos Nederlands,dat heeft te maken met het feit dat ik hier ben geboren én het feit dat ik ben opgegroeid in een nederlands boerendorpje.

Mijn man is hir gekomen toen hij 9 was en ook hij spreekt accentloos Nederlands (alhoewel hij heeft in Deventer gewoond, dus er is wel een tukkers accentje )


Ik maak het vaak genoeg mee, dat ik klanten spreek door de telefoon en dals ik ze in de spreekkamer zie dat ze dan schrikken omdat ik een marokkaanse ben mét hoofddoek.


Heb vaak genoeg gehad , dat mensen tegen mij klagen over "al die buitenlanders die wél een uitkering krijgen"

heel vermoeiend

09-02-2007, 14:19
Oh ja, ik neem aan dat Aboutaleb hier op oudere leeftijd is gekomen? Vrij logisch dan dat hij het niet accentloos spreekt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8