Bekijk volle/desktop versie : Help heb schuldgevoel!



Pagina's : [1] 2 3

07-02-2007, 11:21
Ik zit echt met iets.

Een familielid van mij is 3 jaar geleden getrouwd met iemand uit Marokko (op papier dan). Ze zat op de HBO in haar laatste jaar, maar is gestopt zodat ze fulltime kan werken en zo alles kunnen regelen om haar man naar Nederland te halen..

De papieren zijn rond, maar toch werkt ze nog waar ze eerder werkte.

Ik kwam haar 2 maanden geleden tegen en vroeg of ze al weer terug is naar school aangezien ze alleen nog maar 5 maanden stage moet lopen en dan klaar is. Ze zei van niet en dat ze nog steeds dat xxxbaantje heeft.
Ik zei tegen haar dat ze wel bij mij stage kan lopen en dat ik dta zla navragen.

Nou ik dus hier navragen en het kon. Maar we zijn verhuisd en hebben een andere BV omdat het met het eerste bedrijf waar ik dus werkte slecht mee ging.

Nou mijn familielid heeft haar baan opgezegd en heeft tegen haar school gezegd dat ze weer terugkomt en heeft weer schoolgeld betaald en zou over 2 weken bij ons stage lopen..

Maandag(toen ik vrij was) heeft mijn collega haar gebeld en gezegd dta het niet meer doorgaat omdat we nu even geen werk voor een stagiare hebben en dat we zelf eerst alles op rails moeten hebben..Ik hoorde het net pas..

Ik schaam me nu dood en heb echt schuldgevoel, want ze is gestopt met haar eerdere baan enz. Nu heeft ze 1: geen stageplek en 2: geen werk..En dat door mij!

Ik durf haar niet te bellen

07-02-2007, 11:23


Jij kan daar toch ook niks aan doen eerst kon het wel en nu kan het niet niet jou schuld maar van je werkgever.

07-02-2007, 11:24
Wat voor stage zoekt ze...ons bedrijf heeft een groot project opgestart om HBOers aan te trekken als stagiaire en starters..Tis wel grotendeels in Amsterdam..

07-02-2007, 11:27
Hmm, deze situatie komt mij bekend voor.....(bij iemand anders dan). Ik denk dat ik weet over wie je het hebt. Maar bel haar gewoon, ze zal heus wel begrijpen dat het niet jouw schuld is....

07-02-2007, 11:28


JIj kan daar toch niks aan doen Vlinder

Het is jou werkgever's schuld, eerst ja knikken en daarna is er geen plaats voor een stagiaire

Maar inchallah zal ze het begrijpen

07-02-2007, 11:29
Vlindertje inoee...niet doen!

Je weet diep van binnen dat het niet jou schuld is. Alleen ik snap wel dat je je er rot onder voelt. Je wilde haar helpen, dat heb je gedaan maar t heeft anders uitgepakt dan je wilde. Alles in het leven draait om 2-richtingsverkeer...Als je een stap zet wil dat niet zeggen dat een ander dat ook doet en zich eraan houdt.

Bel haar juist wel en laar haar blijken dat je het erg vervelend vindt en als ze je hulp nodig heeft je alsnog voor haar klaar staat. Dat zal ze wel waarderen. Juist met de noorderzonn vertrekken is niet netjes....

Verder alles goed? lang geleden he


Big

07-02-2007, 11:31
Bel haar gewoon en vertel eerlijk hoe het gegaan is, het is een ongelukkig moment maar als je eerlijk bent tegenover haar zal ze je echt niets verwijten.

07-02-2007, 11:31
niet slim van haar om alles stop te zetten zonder dat ze eerst zekerheid had..dus is het haar eigen schuld en niet die van jou..zo simpel is het iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden

07-02-2007, 11:35

Citaat door dessert.roosje:
Vlindertje inoee...niet doen!

Je weet diep van binnen dat het niet jou schuld is. Alleen ik snap wel dat je je er rot onder voelt. Je wilde haar helpen, dat heb je gedaan maar t heeft anders uitgepakt dan je wilde. Alles in het leven draait om 2-richtingsverkeer...Als je een stap zet wil dat niet zeggen dat een ander dat ook doet en zich eraan houdt.

Bel haar juist wel en laar haar blijken dat je het erg vervelend vindt en als ze je hulp nodig heeft je alsnog voor haar klaar staat. Dat zal ze wel waarderen. Juist met de noorderzonn vertrekken is niet netjes....

Verder alles goed? lang geleden he


Big


Hey liefje hoe is het met je..Lang niet gesproken man! Hpe gata het met je ouders en je opa meskien Inshallah alles goed..

JJa ik weer met mijn schuldgevoelens. Ik vind het echt kut voor haar. Ik schaam me dood man. IK denk dat ik haar idd vanavond ga bellen. Maar ze was zo blij. Ze had het ook tegen haar man gezegd en tegen iedereen. En nu kan het niet meer. IK ben echt boos op mijn wg..

KUSSSSSSSSSSS

07-02-2007, 11:35

Citaat door samia_99:
Hmm, deze situatie komt mij bekend voor.....(bij iemand anders dan). Ik denk dat ik weet over wie je het hebt. Maar bel haar gewoon, ze zal heus wel begrijpen dat het niet jouw schuld is....


Waarmee begint haar naam dan..Kijken of we het over dezelfde hebben

07-02-2007, 11:36

Citaat door Rayhana23:
JIj kan daar toch niks aan doen Vlinder

Het is jou werkgever's schuld, eerst ja knikken en daarna is er geen plaats voor een stagiaire

Maar inchallah zal ze het begrijpen


Ja ben ook echt boos op ze..Ik ga vandaag niks doen

07-02-2007, 11:37

Citaat door Maroc_Meissie:
Wat voor stage zoekt ze...ons bedrijf heeft een groot project opgestart om HBOers aan te trekken als stagiaire en starters..Tis wel grotendeels in Amsterdam..


Ze doet P&A! Pm me!

07-02-2007, 11:38



Citaat door cocoenco:
Bel haar gewoon en vertel eerlijk hoe het gegaan is, het is een ongelukkig moment maar als je eerlijk bent tegenover haar zal ze je echt niets verwijten.


Ik ga proberen vanavond of ik het durf..Even mijn moed verzamelen vanmiddag! Wallah ik schaam me

07-02-2007, 11:39

Citaat door trisinti:
niet slim van haar om alles stop te zetten zonder dat ze eerst zekerheid had..dus is het haar eigen schuld en niet die van jou..zo simpel is het iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden


Ja, maar ik moedigde haar om weer naar school te gaan en dat ik wel een stageplek voor haar kan zorgen. Dus ze vertrouwde mij ermee en nu heb ik het verknalt

07-02-2007, 11:41
Lastig, maar bel haar gewoon. Ik denk dat als je juist niet belt, dat ze vreemd gaat denken. Jij kan aan de hele situatie niks doen,en dat zal zij ook weten.
Ik zou bellen en vertellen dat je het heel jammer vind. Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze toch

Pagina's : [1] 2 3