Bekijk volle/desktop versie : Waarom zelfmoordaanslagen een wreede maar een noodzakkelijke kwaad zijn?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

21-08-2003, 17:55
Omdat Israel, de Palestijnen al vanaf haar creatie in 1948 , knecht, onderdrukt en vernedert.

En dat met de mandaat van de "onschuldige" Israelische burgers.

Zolang zij de Palestijnen onder een misdadige militaire bestuur houden, zullen zij tragisch geen vrede kennen.

21-08-2003, 17:57



Citaat:
Origineel gepost door vikker
Ach l.ul toch een eind verder dwazerik.
Zal ik zeker doen.

21-08-2003, 18:03
ah, de goed onderbouwde redenatie "zijn doen het ook" duikt weer op....

21-08-2003, 19:04

Citaat:
Origineel gepost door Defender
Omdat, als er politiek in het spel is, Islamieten zich geen barst van Allah aantrekken.

Omdat dat het enige wapen is wat de Palestijne uit de andere arabische landen vergoed krijgen.

Omdat bepaalde elementen geen vrede met Israel willen en door abarbaarse en onmenselijke aanslagen het proces blijven frustreren.

Zolang de aanslagen doorgaan:
1. Zal de muurt hoger en langer worden om er ten minste iets aan te doen.
2. Zal de bewegingsvrijheid van de Arabieren verder beknot worden.
3. Zullen de terroristen afgemaakt worden waar en wanneer mogelijk
4. Zullen er onschuldige Arabieren sneuvelen doordat het onderscheid tussen burgers en strijders niet meer is vast te stellen.
5. ZULLEN NIET-MOSLIMS TERRORISTEN, ARABIEREN, ISLAM EN ALLAH ALS EEN POT NAT ZIEN, DAT VERACHTEN EN ER VAN WALGEN
Nou nou Deflowerdje, hebben we weer last van zionistische natte dromen?

Zolang de bezetting voortduurt:

1. Mag de muur zelfs tot Jehova reiken, hij zal weinig of niets doen aan de aanslagen!

2. De bewegingsvrijheid van de Palestijnen is 50 jaar geleden al gestopt, met de start van de joodse beestachtige kolonisatie van Palestina !

3. Zullen de busjes "stampvol stinkende joden" waar en wanneer mogelijk ontploffen!

4. Zullen er onschuldige joodse slachtoffers blijven vallen omdat het verschil tussen een Sefardische Jood en een kolonist niet te onderscheiden is!

5. ZULLEN ALLE MOSLIMS TER WERELD BLIJVEN DE PALESTIJNSE ZAAK STEUNEN EN MEER MEER LANDEN ACHTER ZICH KRIJGEN DIE DE JOODSE ZAAK ZULLEN BOYCOTTEN TOT ALS ALLEEN DE VS OVERBLIJFT!!! EN DAT IS NU AL DE REALITEIT ZIONISTISCH VARKENSGEBROED !!!!

Sword

21-08-2003, 19:24


buddy wat denk je dan zwat er zou gebeuren als er ineens helemaal geen geweld eer was van palestinas kant??? nu word het tenminste in perken gehouden anders is er geen palestina meer over.

21-08-2003, 19:30

Citaat:
Origineel gepost door AlSawt
Omdat Israel, de Palestijnen al vanaf haar creatie in 1948 , knecht, onderdrukt en vernedert.

En dat met de mandaat van de "onschuldige" Israelische burgers.

Zolang zij de Palestijnen onder een misdadige militaire bestuur houden, zullen zij tragisch geen vrede kennen.
Indeed...

En het is niet omdat de isrealische honden daar een uniform dragen dat we hun moorden op onschuldige palestijnse burgers legitiem moeten achten.
En zo de palestijnse zelfmoordcommando's als barbaren moeten beschouwen. ECHT NIET...

21-08-2003, 19:52

Citaat:
Origineel gepost door Moezhint
En het is niet omdat de isrealische honden daar een uniform dragen dat we hun moorden op onschuldige palestijnse burgers legitiem moeten achten.
Maar dat beweert ook niemand....tis alleen een beetje zielig dat je hetzelfde dan ook gaat doen.


Citaat:
En zo de palestijnse zelfmoordcommando's als barbaren moeten beschouwen. ECHT NIET...
Zelfmoordcommando's zijn geen barbaren? Haha, what's next?

21-08-2003, 20:00
Nou mensen, ik BEGRIJP waarom mensen een zelfmoordactie beramen maar ik keur het NIET goed. Tuurlijk, ik zou niet weten wat ik zou doen als 1 van mijn familie leden overlijd..voor sommige mensen is iedere dierbare zelfs overleden en hebben zij daarom nix meer om voor te leven. Maar het doden van onschuldige mensen is NOOIT goed te praten....hoeveel pijn een persoon ook heeft geleden. En juist als zij stoppen met die zelfmoordacties en gewoon sbar hebben(volhouden) dan zullen ze rijkelijk beloond worden door Allah...of het nou nu of na hun dood is. De mens moet geen rechtertje gaan spelen.....ik bedoel zelfmoord is al haram en dan komt nog daarbij het vermoorden van andere onschuldige israeliers. En die mensen die het goedkeuren..keurden jullie het ook goed toen er aanslagen in marokko waren?????????

groetjes

koekiemonster

21-08-2003, 21:07
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

24-08-2003, 21:09

Citaat:
Origineel gepost door buddy
en helpt het?

l.ul toch niet zo dom
Wel degelijk!

De vredespnderhandelingen die leiden tot de Oslo akkoorden, werden gestart nadat Israel door de eerste intifada, economische en op internationale polititieke gebied op knieen werdt gebracht.

Wie zit hier dom te l.ullen?

24-08-2003, 21:57

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Wat hebben de zelfmoordaanslagen de palestijnen gebracht tot nu toe?
Zijn ze er ook maar iets mee opgeschoten wbt hun welzijn?
Ze zijn niet opgeschoten of achteruit gegaan. En wat heeft de bezetting, Israel geleverd?


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Weet je wat het is, als je voor een muur staat dan kan je proberen erdoorheen te rammen, maar als je dat een aantal keren hebt gedaan dan moet je er toch achter gekomen zijn dat de muur niet wijkt en dat jij bont en blauw bent.
Je kan een bos gaan bezetten en vervolgens weigeren te ontruimen en de bewoners knechten. Maar op een dag, zullen de rechtmatige eigenaren van de bos, niet alleen de bos maar ook de weiland wat ooit van hun was HEROVEREN!


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Dan kan je 2 dingen doen, je kan wanhopig jezelf tegen die muur aan blijven gooien, net zolang totdat je niet meer kan en de muur er nogsteeds staat.
Of je gaat kijken of er een andere manier is, bv even langs de muur lopen om te zien of je een deur kan vinden of eroverheen kan klimmen....
Aldaar zie de successen van de Palestijnse verzetsacties tijdens de eerste intifada! Die ten grondslag lagen aan de onderhandelingen in Madrid.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Na jaren en jaren van zelfmoordaanslagen moet toch wel duidelijk zijn dat het toaal geen vooruitgang brengt, dat het er alleen maar erger op word.
Na jaren van bezetting en onderdrukking moet toch duidelijk worden, dat Israel vastbesloten is om de Palestijnse townships te ontruimen! En dat de vredesonderhandelingen niets anders dan een farce zijn om de status qou te handhaven. Of je moet oogkleppen op hebben.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Wanneer word het duidelijk dat er een andere manier van aanpak nodig is???
Wanneer wordt het duidelijk, voor de Israelische electoraat dat hun facistische stemgedrag hun geen centimeter dichter bij hun belachelijke droom van eretz Israel en een veilige "thuishaven"


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Ik begrijp de aanslagen, ik zie de wanhoop erin, maar ze zijn nutteloos, net zo nutteloos als jezelf van het dak van een hoog gebouw af laten vallen...
Nou niet echt. Bij aanslagen neem je een bus mee. Als je van een dak afspringt, dan is het alleen jouw leven wat te betreuren valt.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Het brengt alleen maar meer lijden, nog meer mensen die rouwen, nog meer mensen zonder huis, nog meer mensen zonder werk, nog meer mensen in de gevangenis, nog meer agressie van israelische kant.
Wat zielig . Corrie, Israel is geen slachtoffer maar de dader. Dus bespaar me jou misplaatse medelijden die je voor de echte agressor hebt!


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Kijk nu naar wat er nu is gebeurt, 3 steden zouden overgaan naar de palestijnen, nu niet meer...
Toe maar 3steden, wat gul! Hoe zit het met de overige 85%van de Palestijnse mandaat gebied?


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Erger nog de dialoog is stilgelegd, dit terwijl er eindelijk mondjesmaat verbetering was.
En door wie?
Door de moord op een Jihad lid, is de Israelische regering van zelf verantwoordelijk voor de escalatie.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Israel is weer afgesloten voor palestijnen, grensen zijn weer dicht, de palestijnen zitten alweer echt helemaal gevangen...
Wat al 40 jaar onafgebroken zo is. Dat Israelische ontmanteling van een roxxxxxxx, voor jou heel veel lijkt, is in echt het loslaten van een vinger tijdens de wurggreep.

Het is mooi dat Israel afgesloten is voor de Palestijnen. Want ze zouden met hun goedkope arbeidskrachten,de israelische economie alleen maar dienst bewezen. Maar aan de andere kant het staat wel wagenwijd open voor de Palestijnse verzetshelden.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Als je dan toch aanslagen wilt plegen doe dat dan op MILITAIRE doelen, door op burgers aanslagen te plegen hou je in stand dat die burgers doodsbang zijn en een regering kiezen die die angst wat weg kan nemen, met alle gevolgen van dien...
Net als het geweld van Israel tegen de Palestijnse burgers, de palestijnen in de armen dreeft van de patrioten van Hamas, Jihad, Al Aksa brigade, etc etc.



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Als ze nu stoppen met al het geweld dan kan niemand er meer omheen, israel is de agressor,
O, dus als je een hele volk knecht en onderdrukt, en ze opsluit in de steden en wat het volgens de Internationale recht en instanties een illigale bezetting is, dan ben je volgens Corrie, geen agressor?
Dus volgens jou defenitie was Hitler ook geen agressor?


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
het is een kwestie van even doorbijten, maar laten we eerlijk zijn, snert is het toch al, door een aantal maanden niets te doen wat aanslagen betrefd vererger je de situatie niet...
Corrie, een pracht idee. Gewoon doodleuk onderhandelen terwijl de Palestijnen moeten toezien hoe nederzettingen alsmaar groter worden, hoe de liqiudatie acties van Israel telkens doden eisen waaronder dozijnen omstanders, hoe 80% van de Palestijnse bevolking onder militaire beleg leeft, hoe meer land er wordt geconfisqeerd waardoor men in de toekomst weer aan de tafel moet gaan zitten om het terug terug te krijgen, kortom je vindt dat de Palestijnen hun verzet moeten staken om Israel ongerust en onder de camouflage net van de onderhandeling haar terreuracties kan doorzetten.

Die aanslagen, hebben ervoor gezorgd dat Israel ietsjes in toom wordt gehouden en geen onbezonnen dingen doet.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Het is het proberen waard, zeg maar 6 maanden geen aanslagen, zijn er dan nog geen duidelijke verbeteringen dan kan je altijd nog weer beginnen.
6maanden, betekent 600 hectaren minder grond, betekent 500 Palestijnse mensenlevens minder, betekent 5 nederzettingen meer etc etc etc.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Waarom het niet proberen, ze hebben niets, het kan alleen maar beter worden..........
De Israeliers hebben wel wat te verliezen en dat is de doel van de aanslagen, dat gene te ontnemen wat hun naar Palestina dreef. En dat is de gevoel van geborgenheid.

Corrie, dat je een warme hart draagt voor een schurkenstaat als Israel, is jouw keuze. Maar probeer niet als een zogenaamde neutrale prikker te gedragen. Zonder verstand van zaken, ons op een hooghartige manier, de les lezen hoe verkeerd de Palestijnen wel niet zijn en hoe zwaar de Israelische burgers het getroffen hebben in een conflict nota bene waarzij schuldig aan zijn.

25-08-2003, 13:13

Citaat:
Origineel gepost door Defender
Moge Allah je verstand verlichten, jij onheilige vrucht van de samenkomst van shitan en een vrouw. Meer moslims dan nu zullen de "Palestijnse zaak" niet steunen en als God ze niet helpt zal het geen barst uitmaken of het er 200 miljoen of 200 miljard zijn
Allah heeft mijn hart en verstand al verblijd door me als een moslim op deze wereld het leven te schenken! en de enige barst die we groter maken, is de barst in de joodse zionistische bange-harten, die met de dag meer en meer beseffen dat ze in aquarium leven waar het water uitlekt !!!

Sword

P.S: de enigste "onheilige vrucht" die shitan ooit heeft verwekt , was toen je mams zwanger van jouw was!

25-08-2003, 14:21



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Wat hebben de zelfmoordaanslagen de palestijnen gebracht tot nu toe?
Zijn ze er ook maar iets mee opgeschoten wbt hun welzijn?

Weet je wat het is, als je voor een muur staat dan kan je proberen erdoorheen te rammen, maar als je dat een aantal keren hebt gedaan dan moet je er toch achter gekomen zijn dat de muur niet wijkt en dat jij bont en blauw bent.

Dan kan je 2 dingen doen, je kan wanhopig jezelf tegen die muur aan blijven gooien, net zolang totdat je niet meer kan en de muur er nogsteeds staat.
Of je gaat kijken of er een andere manier is, bv even langs de muur lopen om te zien of je een deur kan vinden of eroverheen kan klimmen....

Na jaren en jaren van zelfmoordaanslagen moet toch wel duidelijk zijn dat het toaal geen vooruitgang brengt, dat het er alleen maar erger op word.

Wanneer word het duidelijk dat er een andere manier van aanpak nodig is???

Ik begrijp de aanslagen, ik zie de wanhoop erin, maar ze zijn nutteloos, net zo nutteloos als jezelf van het dak van een hoog gebouw af laten vallen...

Het brengt alleen maar meer lijden, nog meer mensen die rouwen, nog meer mensen zonder huis, nog meer mensen zonder werk, nog meer mensen in de gevangenis, nog meer agressie van israelische kant.

Kijk nu naar wat er nu is gebeurt, 3 steden zouden overgaan naar de palestijnen, nu niet meer...
Erger nog de dialoog is stilgelegd, dit terwijl er eindelijk mondjesmaat verbetering was.
Israel is weer afgesloten voor palestijnen, grensen zijn weer dicht, de palestijnen zitten alweer echt helemaal gevangen...

Als je dan toch aanslagen wilt plegen doe dat dan op MILITAIRE doelen, door op burgers aanslagen te plegen hou je in stand dat die burgers doodsbang zijn en een regering kiezen die die angst wat weg kan nemen, met alle gevolgen van dien...

Als ze nu stoppen met al het geweld dan kan niemand er meer omheen, israel is de agressor, het is een kwestie van even doorbijten, maar laten we eerlijk zijn, snert is het toch al, door een aantal maanden niets te doen wat aanslagen betrefd vererger je de situatie niet.....

Het is het proberen waard, zeg maar 6 maanden geen aanslagen, zijn er dan nog geen duidelijke verbeteringen dan kan je altijd nog weer beginnen.

Waarom het niet proberen, ze hebben niets, het kan alleen maar beter worden..........
Niets aan toe te voegen, Corrie!

25-08-2003, 14:31

Citaat:
Origineel gepost door AlSawt
Wel degelijk!

De vredespnderhandelingen die leiden tot de Oslo akkoorden, werden gestart nadat Israel door de eerste intifada, economische en op internationale polititieke gebied op knieen werdt gebracht.

Wie zit hier dom te l.ullen?
Klopt, Al Sawt. In de eerste Intifadah voerden de Palestijnen een nobele en gerechtvaardigde strijd tegen 20 jaar bezetting. Ik heb net een israelisch (links) boek gelezen met getuigenissen van israelische soldaten uit de eerste Intifadah en tijdens het lezen ervan voelde ik enorm veel respect naar de Palestijnen toe. Niet klein te krijgen waren ze. Bijna alle israelische soldaten zeggen erover: "Wat me zo verbaasde is dat ze nooit op de vlucht sloegen. We stonden met tanks en kanonnen tegenover ze maar ze weken niet, en bleven stenen gooien, ze kenden geen angst". Met de eerste Intifadah hebben de palestijnen een eervolle, dappere strijd geleverd die uitmondde in de Oslo-akkoorden.
Maar ik vind deze Intifadah een andere zaak. Nu is het meer hard tegen hard. Vijftien jaar geleden stonden ze qua aanval veel zwakker maar toch waren ze niet klein te krijgen. Nu hebben zij in drie jaar tijd ook bijna duizend israelis omgelegd en ik merk dat ik denk "waar is nu jullie tactiek, ik acht jullie tot meer in staat dan lukraak bussen opblazen, waar is jullie strategisch verzet?".
Hoe denk jij daarover, Al Sawt?

25-08-2003, 14:44

Citaat:
Origineel gepost door Saher
Als het noodzakelijke acties zijn kan net zo goed elke Palestijn een zelfmoord-actie plegen.
Steun? Hahaha, ik zie maar weinig steun van Arabische landen. Het mooiste is dat Israel nog niet eens zo heel groot is, tussen alleen maar Arabische landen wordt omgeven en dat de Palestijnen nog steeds worden verdreven.
Weet je wat echt het mooiste is: dat er 60 jaar geleden 6 miljoen joden vergast zijn, en dat er in de nabije toekomst nog eens een groot aantal zullen vermoord en gedood worden in Palestina!

Sword

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10