Bekijk volle/desktop versie : Ministerie geeft ICA laatste kans



06-02-2007, 14:59
Ministerie geeft ICA laatste kans

6-2-2007 Het Islamitisch College Amsterdam (ICA) krijgt een laatste kans om orde op zaken te stellen. Dat heeft het ministerie van Onderwijs dinsdag laten weten.
Binnen vier maanden moet de school duidelijke vooruitgang hebben geboekt. Het ICA moet daarbij voorrang gegeven aan het verbeteren van het onderwijs aan leerlingen in het examenjaar. Het ministerie besluit in mei of de school op de ingeslagen weg kan doorgaan.
Eind december zette Amsterdam de subsidie aan het ICA voorlopig stil nadat de school in een onderzoek van dagblad Trouw als slechtste middelbare school uit de bus was gekomen.


http://www.at5.nl/

13:25 06 Februari 2007
Moslimschool krijgt laatste kans
Het Islamitisch College Amsterdam krijgt nog vier maanden om orde op zaken te stellen. Als dat niet lukt, dan gaat de school mogelijk dicht.

Het onderwijs en financieel beheer van de school zijn zwak. Volgens minister Van der Hoeven zijn er met de school nu harde afspraken gemaakt. Vooral in het examenjaar moet het onderwijs beter.

Uit inspectie-onderzoek blijkt niet dat het onderwijs in strijd is met de democratische basiswaarden. De school heeft geen visie op burgerschap, maar werkt de integratie ook niet doelbewust tegen. Ook onderzoek van de AIVD geeft geen aanleiding om in te grijpen

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/02/art000001C749E946DE45F8.html

06-02-2007, 15:43


YES!!

trakteren!!!

06-02-2007, 16:57

Citaat door krabbel33:
Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak. Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat binnen 4 maanden alles wel goed zou zijn.


De school krijgt in ieder geval de kans op het schooljaar af te ronden en te laten zien dat de resultaten kunnen verbeteren, dat is fair.

06-02-2007, 17:06

Citaat door aplat:
De school krijgt in ieder geval de kans op het schooljaar af te ronden en te laten zien dat de resultaten kunnen verbeteren, dat is fair.



De overheid zelf heeft anders ook behoorlijk steken laten vallen! Waar is de Inspectie in deze? Dergelijke problemen, zeker als het organisatorische zijn, hadden toch door een inspectie moeten zijn opgevallen ipv een krant!

06-02-2007, 17:07



Citaat door Froot:
De overheid zelf heeft anders ook behoorlijk steken laten vallen! Waar is de Inspectie in deze? Dergelijke problemen, zeker als het organisatorische zijn, hadden toch door een inspectie moeten zijn opgevallen ipv een krant!


Het was de Inspectie die de zaak heeft gsignaleerd.
Al meer dan een jaar terug.

Dat is te lezen op de website van het ministerie van onderwijs

06-02-2007, 17:23

Citaat door Killer_DenHagia:
Ik doe mee aan Mentorproject op het ICA. Coachen van leerlingen dmv de leerlingen toekomst gericht te laten denken en begeleiden tot het succesvol afronden van de studie.

Mijn goede daad volgens de islam, geeft mij een bevredigend gevoel, ik help ICA een betere toekomst en en ik help ongemotiveerde leerling weer gemotiveerd te raken, door zelf als voorbeeld te fungureren.



Nog meer mensen interesse voor vrijwilleger mentor worden?


Een schone taak, dat zeker.

Maar als oud docent vrees ik dat ik er niet geschikt meer voor ben.

06-02-2007, 17:41

Citaat door Killer_DenHagia:
Ik doe mee aan Mentorproject op het ICA. Coachen van leerlingen dmv de leerlingen toekomst gericht te laten denken en begeleiden tot het succesvol afronden van de studie.

Mijn goede daad volgens de islam, geeft mij een bevredigend gevoel, ik help ICA een betere toekomst en en ik help ongemotiveerde leerling weer gemotiveerd te raken, door zelf als voorbeeld te fungureren.



Nog meer mensen interesse voor vrijwilleger mentor worden?



Een mentor met een als nick: Killer_DenHagia!

Leuk!

06-02-2007, 17:45

Citaat door aplat:
De school krijgt in ieder geval de kans op het schooljaar af te ronden en te laten zien dat de resultaten kunnen verbeteren, dat is fair.



Je bedoelt dat ze nu meer tijd krijgen om wat beter te liegen, en de zaken wat meer te verbergen.

Denk je nu echt dat de ideologie ineens gaat veranderen?

Het gaat niet alleen over de leer prestaties maar ook over de wijze waarop men daar de kinderen niet helpt te integreren!

06-02-2007, 17:47

Citaat door zalikhetzeggen:
Een mentor met een als nick: Killer_DenHagia!

Leuk!


Ja, dat dacht ik ook.

Zegt dat wat over de perspectieven die je biedt, Killer?

06-02-2007, 17:50

Citaat door Killer_DenHagia:
Krijg je er van als je wel 10 keer geband bent.

http://forums.marokko.nl/memberlist.php?do=getall


Mijn origi-nick is DenHagia



Een mentor van een islamitische school die hier tien keer geband is!

Dat pleit nu ook niet echt voor je !

En voor die school natuurlijk!

06-02-2007, 18:20

Citaat door aplat:
Het was de Inspectie die de zaak heeft gsignaleerd.
Al meer dan een jaar terug.

Dat is te lezen op de website van het ministerie van onderwijs



Waarom zijn er toen al geen maatregelen getroffen, bestuur op non-actief bijvoorbeeld.

06-02-2007, 18:26

Citaat door Killer_DenHagia:
Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Je kent me niet in het dagelijks leven dus je kunt ook geen conclusie trekken of een oordeel over mij vellen

Simpel as Dell.



O je doet je hier dus anders voor dan in het "dagelijks "leven, mooie eigenschap voor een mentor, leer je dat de kindertjes ook??

06-02-2007, 19:56


"Niets wijst op radicale invloeden"

6-2-2007 <<< Volgens het ministerie van Onderwijs is er geen sprake van betalingen aan extremistische organisaties bij het ICA. Ook onderzoek van de AIVD geeft geen aanleiding om in te grijpen.

Het ICA is blij dat het ministerie "niets heeft aangetroffen dat wijst op radicaliserende invloeden of wegsluizen van onderwijsgeld". Het bestuur onderschrijft de afspraken voor verbetering van het onderwijs.
Wethouder Aboutaleb zal de lijn van de minister volgen en de relatie met de school hervatten, liet een woordvoerder weten. Naar verwachting kan het ICA dan ook weer rekenen op subsidie.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=24406

================================================== =====

Resteert gewoon de vraag hoe het met de kwaliteit gesteld is.

07-02-2007, 07:37

Citaat door Killer_DenHagia:
Ja ik leer ze zich aan te passen aan de omgeving. Je kunt je op werk echt niet gedragen zoals je dat thuis doet enz.



Waarom niet?



Maak je nu eigenlijk geen gespleten persoonlijkheidjes van die kinderen??