Bekijk volle/desktop versie : kindertraktatie



Pagina's : [1] 2 3

06-02-2007, 11:26
Heeft er iemand een goed idee voor een kindertraktatie wat niet teveel tijd kost?

Alvast bedankt!

06-02-2007, 11:27



Citaat door stresskip:
Heeft er iemand een goed idee voor een kindertraktatie wat niet teveel tijd kost?

Alvast bedankt!


ja kijk op cuisine en daar kun je wat vinden.
Zoek het daar via google en je komt leuke dingen tegen.

06-02-2007, 11:31
leuke plastic of papieren bekertjes met een disney printje vullen met lekkers en daar folie overheen en een kaartje eraan met de naam van je kindje.

Of muffins bakken, versieren met glazuur en snoepjes en die inpakken in folie. Een ballon eraan hangen en klaar

Mag ik vragen hoe oud je kindje wordt?

06-02-2007, 11:43
Je kunt ook luchtballonnetjes maken met een leuk bekertje, winnie the pooh, disney of een andere leuke opdruk, ballon erboven vastmaken met rietjes en een lekkere trakatie in het midden doen. Je kunt de naam van je kindje op de ballon schrijven of bv. Hoera... Hmidoes 3 jaar!

De kinderen vonden het geweldig, heb het volgens mij gegoogled, je hebt een heleboel leuke ideeen op t internet.

08-03-2007, 11:32




neem een ijsbeker,doe er een paar gekleurde spekjes in.steek er een fleurig parapluutje in en verpak het spekijsje in celofaanpapier doe er een gekleurd strikje omheen en klaar is je traktatie.

08-03-2007, 11:35
Dit is ook een hele leuke en makkelijk zelf te maken. Je hoeft alleen maar witte papieren zakjes te kopen en het plaatje en tekst print je zelf uit en plak je op de voorkant erop.


08-03-2007, 11:36
Ik geef geen snoep. Ik had dat vorig jaar gedaan maar ik stop daarmee.

Dit keer heb ik cakjes gebakken, en toen in choco gedipt en een pareltje erbovenop. Het aren van die minitaartjes geworden. Omdat ze met zijn tweeen waren heb ik de ander babybel kaasjes laten uitdelen.

De volgende keer geef ik potloden of iets dergelijks. Lang leve de Action.

08-03-2007, 11:37

Citaat door Hajarel:
Wat schattigVoor hoe oud?


vanaf 3 jaar kun je al zoiets doen.

08-03-2007, 11:38

Citaat door noona:
Ik geef geen snoep. Ik had dat vorig jaar gedaan maar ik stop daarmee.

Dit keer heb ik cakjes gebakken, en toen in choco gedipt en een pareltje erbovenop. Het aren van die minitaartjes geworden. Omdat ze met zijn tweeen waren heb ik de ander babybel kaasjes laten uitdelen.

De volgende keer geef ik potloden of iets dergelijks. Lang leve de Action.


Daar heb ik een hele leuke van van cake. Effe op zoeken in mijn pc.

08-03-2007, 11:39
Cake- dobbelstenen

Snij een chocoladecake in blokken en plak er smarties op met wat eiwit glazuur.

Eiwitglazuur; Neem 100 gram poedersuiker op 1 eiwit er roer alles goed door elkaar. Het mengsel moet glad en glimmend zijn en vrij stijf. Maak geen grote hoeveelheden, want het droogt erg gauw uit. Het kan met de punt van een stokje of lepeltje worden aangebracht.


08-03-2007, 11:41
Cakehuis


Koop twee hotelcakes, één voor het dak en één voor het huis. Eén cake snijden in de vorm van een dak. En die andere gebruik je voor het huis. Zet het dak vast met eiwitglazuur. Plak de versiering vast met eiwit glazuur

[zie hieronder recept eiwitglazuur]

Plak op het dak lange vingers. Plak op de voorgevel van het dak smarties en strooi op de nok van het huis wat smarties.

Maak de deur van een koekje met een smarties als deurknop en ronde likkoekjes als raampjes aan de zijkant.

Eiwit glazuur

100 gram poedersuiker op 1 eiwit
alles goed door elkaar roeren. Het mengsel moet glad en glimmend zijn en vrij stijf
Maak geen grote hoeveelheden want het droogt erg snel uit. Het kan met de punt van een stokje of lepeltje worden aangebracht.


08-03-2007, 12:09
Ik zag gisteren op het doosje van kapitein koek iets heel leuks als traktatie hadden ze een bootje gemaakt van papier en die kapitein koek erin.

http://www.peijnenburg.nl/upload/cms/tractatie-piratenschip.jpg

Wat heeft u nodig voor 24 traktaties:

• Een pak gekleurde vellen hobbypapier
• Een trosje druiven (24 stuks in totaal)
• Een doos satéprikkers
• Een rolletje dubbelzijdig plakband
• Een schaar
• Een nietmachine
• Een (blauw) dienblad
• Verschillende smaken Kapitein Koek-ontbijtkoekrepen (3 pakken)

Zo maakt u het Kapitein Koek-piratenschip:
Knip een stapeltje gekleurde vellen hobbypapier op het formaat 21x9 centimeter. Leg per traktatie een Kapitein Koek-ontbijtkoekreep in het midden van het velletje papier. Maak de onderkant van de reep vast met een stukje dubbelzijdig plakband in het midden van het velletje papier. Vouw de lange zijden van het papier naar boven.

Niet de uiteinden van het papier aan elkaar. Knip beide uiteinden schuin af, net onder het nietje. Hiermee ontstaat de vorm van een scheepje. Steek een satéprikker dwars door de Kapitein Koek-ontbijtkoekreep. Knip een stuk gekleurd hobbypapier uit, in de vorm van een langwerpige driehoek en steek beide uiteinden door de satéprikker.

Dit wordt het zeil van het piratenschip. Prik aan de bovenkant een druif als wimpel. Knip daarna de scherpe punt van de prikker af. Leg alle piratenschepen op een blauw dienblad of een dienblad dat is afgeplakt met blauw hobbypapier. Zo ontstaat een vloot vrolijk gekleurde piratenschepen op zee.

08-03-2007, 12:10


Kapitein Koek-fototoestel
Wat heeft u nodig voor 4 traktaties:

• 4 opgerolde dropveters
• 4 kokintjes
• 4 lange, uitgerolde dropveters
• 8 cocktailprikkers
• Een broodmandje
• Gekleurd crêpepapier
• Een perforator
• 4 Kapitein Koek-ontbijtkoekrepen

Zo maakt u het Kapitein Koek-fototoestel:
Leg per traktatie een Kapitein Koek-ontbijtkoekreep plat neer. Steek een cocktailprikker door het midden van de reep en prik de opgerolde dropveter hieraan vast, tegen de Kapitein Koek-ontbijtkoekreep aan. Knip de scherpe punt van de cocktailprikker af. Dit wordt de lens van het fototoestel.

Steek een andere cocktailprikker aan de bovenkant in een hoek van de Kapitein Koek-ontbijtkoekreep. Bevestig hieraan een kokintje en knip de scherpe punt van de cocktailprikker af. Dit wordt het knopje op het fototoestel. Maak met een perforator een gaatje aan beide uiteinden van de verpakking van Kapitein Koek.

Knoop een lange uitgerolde dropveter aan de uiteinden vast, als koord van de camera. Leg alle ‘fototoestellen’ in een broodmandje dat versierd is met gekleurd crêpepapier en klaar is de flitsende traktatie!

http://www.peijnenburg.nl/upload/cms/tractatie-fototoestel.jpg

08-03-2007, 12:11
Kapitein Koek-auto
Wat heeft u nodig voor 8 traktaties:

• Een doosje cocktailprikkers
• Een trosje druiven (32 stuks in totaal)
• Een klein blok jonge 20+-kaas
• Een rolletje plakband
• Een schaar
• Een dienblad of mandje
• Gekleurd hobbypapier of papieren strikken
• Kapitein Koek-ontbijtkoekrepen (1 pak)

Zo maakt u de Kapitein Koek-auto:
Steek per traktatie vier kleine cocktailprikkers door de lange zijkanten van de Kapitein Koek-ontbijtkoekreep, waarvan twee aan de voorkant en twee aan de achterkant van de reep, op gelijke hoogte. Doe dit zo dat een gedeelte van elke prikker uitsteekt. Knip de scherpe punten van de cocktailprikkers af.

Steek aan elke cocktailprikker een druif. Dit zijn de wielen van de auto. Steek een vijfde cocktailprikker in het midden van de bovenkant door de Kapitein Koek-ontbijtkoekreep en knip ook daarvan de scherpe punt af. Bevestig het blokje 20+-kaas aan de cocktailprikker.

Dit is het dak van de auto. Leg alle traktaties op een dienblad of mandje en versier dit eventueel met strikken of gekleurd papier.

http://www.peijnenburg.nl/upload/cms/tractatie-auto.jpg

08-03-2007, 12:13
Kapitein Koek-pickup-trucks
Wat heeft u nodig voor 8 traktaties:

• Gekleurd hobbykarton
• Zilverpapier of aluminiumfolie
• Op papier uitgeprinte wielen
• Doosjes rozijnen
• Een schaar
• Wit papier
• Hobbylijm
• Een kartonnen doos
• Verschillende smaken Kapitein Koek-ontbijtkoekrepen (1 pak)

Zo maakt u de Kapitein Koek-pickup-trucks op een druk verkeerspunt:
Ontvouw de doos en beplak deze met zwart papier voor de weg, witte stroken voor de markeringen en geprint papier met afbeeldingen van borden en verkeerslichten. Maak voor het beplakken de naden van de doosflappen los zodat je het gehele kruispunt weer gemakkelijk op kunt vouwen en mee kunt nemen.

Knip van gekleurd papier zowel de linker- als rechterkant van een pickup-truck en plak deze op een voorverpakte Kapitein Koek-reep. Teken zelf op de computer wielen met de juiste afmetingen, print en knip deze uit en plak ze op de zijkanten daar waar de wielen van een truck horen. Uit de zilverfolie knip je ramen waarmee de trucks stoere krachtpatsers van de weg worden. Voor de laadbak van de pickup-truck leg je tussen de zijkanten op de Kapitein Koek-reep een doosje rozijnen.

Zet de pickup-trucks op het kruispunt en houd je aan de verkeersregels! Ook tijdens het trakteren.

http://www.peijnenburg.nl/upload/cms/pickups.jpg

Pagina's : [1] 2 3