Bekijk volle/desktop versie : vriendschap

13-07-2002, 00:08
Hoi allemaal,

Ik ben een nederlands meisje en heb sinds anderhalf jaar een marokkaanse vriend. Toen ik hem leerde kennen had ik twee marokkaanse vriendinnen. Zij reageerden erg negatief op mijn vriend. Ze spraken allerlei kwaad over hem, en uiteindelijk bleek dat zij van mening waren dat hij uiteindelijk toch mij zou dumpen voor een marokkaanse meisje, en dat ze mij daarvoor wilden ´waarschuwen´. Dit bleek natuurlijk onzin, mijn vriend houdt van mij en zal mij nooit voor iemand anders verlaten, marokkaanse of niet.
De zus van mijn vriend vertelde mij dat dit vaker voorkomt (jaloezie). Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken.
Ik vind het nog steeds heel erg dat ik mijn vriendinnen kwijt ben, maar heb gekozen voor mijn vriend. Wat wat is nu een vriendin die je geen geluk in de liefde gunt?

liefs Nijntje

13-07-2002, 01:14

Citaat:
Origineel gepost door Nijntje
Hoi allemaal,

Ik ben een nederlands meisje en heb sinds anderhalf jaar een marokkaanse vriend. Toen ik hem leerde kennen had ik twee marokkaanse vriendinnen. Zij reageerden erg negatief op mijn vriend. Ze spraken allerlei kwaad over hem, en uiteindelijk bleek dat zij van mening waren dat hij uiteindelijk toch mij zou dumpen voor een marokkaanse meisje, en dat ze mij daarvoor wilden ´waarschuwen´. Dit bleek natuurlijk onzin, mijn vriend houdt van mij en zal mij nooit voor iemand anders verlaten, marokkaanse of niet.
De zus van mijn vriend vertelde mij dat dit vaker voorkomt (jaloezie). Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken.
Ik vind het nog steeds heel erg dat ik mijn vriendinnen kwijt ben, maar heb gekozen voor mijn vriend. Wat wat is nu een vriendin die je geen geluk in de liefde gunt?

liefs Nijntje
zeg nooit nooit.
niets is zeker in dit leven.

13-07-2002, 15:01
Lieve Nijntje,

Ik wil absoluut niet zeggen dat jou vriend dit zal doen, maar het gebeurt vaak dat een Marokaanse jongen zijn Nederlandse vriendin voor een Marokaans meisje verlaat, waar hij mee trouwt. Ik hoop het niet voor je, maar het gebeurt echt vaak. Als een van mijn Nederlandse vriendinnen een Marokaanse vriend zou krijgen, zou ik haar ook waarschuwen, en dan echt niet uit jaloezie. Maar nogmaals, ik hoop dat het bij jou anders gaat meid. Ben je trouwens moslim?

Laterssssss

13-07-2002, 17:25
: jammer: Tja ik ben het helaas mee eens met cheetah het gebeurt wel vaker met de mocro boys. Ik zou wel oppassen, maar wie weet misschien doet hij het niet. Misschien is hij een van die weinige jongens. Ik ken ook 1 marokkaanse jongen die niet met een marokkaanse meisje heeft maar ze zijn wel 7 of 8 jaar bij elkaar. dus..zo zie je maar weer het bestaat wel STERKTE MEID!!!

bye bye beslama

May Allah (SWT) help you on your way. : zwaai :

14-07-2002, 17:18

Hi Cheetah,

Ik begrijp wat je bedoelt, en ik zou het natuurlijk waarderen als mijn vriendinnen mij met goede bedoelingen wilden waarschuwen, maar dat was helaas in dit geval niet zo. Anders zou ik het wel waarderen. Dat het kennelijk vaak voorkomt dat weet ik niet, dat geloof ik wel , maar ik heb daar zelf geen ervaring mee ofzo.
Ik ben zelf geen moslim, en mijn vriend wel. Maar ik eet bijvoorbeeld geen varkensvlees, ik drink geen alcohol, ik rook niet enz. Ons geloof heeft nog nooit tot problemen geleid, gelukkig. Als we kinderen krijgen gaan we ze wel islamitisch opvoeden, dat wil zegen dat ik het wel belangrijk vind (en mijn vriend ook) om ze te leren over het islamitische geloof en dat ze zich aan bepaalde regels moeten houden. Ik heb van de zus van mijn vriendin een boekje gekregen over het gebed in de islam en dat ben ik nu aan het lezen. Ik wil ook marokkaans gaan leren. Ik weet niet of ik ooit moslim zal worden, maar mijn ervaring is dat dat op zich geen probleem hoeft te zijn. Ik hoop niet dat ik iemand beledig maar er zijn genoeg voorbeelden van meisjes die officieel moslim zijn , maar zich er niet naar gedragen zeg maar. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

liefs Nijntje

16-07-2002, 22:36
Lieve Nijntje,

Je komt toch ook bij hem thuis? volgens mij had ik dat bij een andere discussie gelezen. Zo ja dan is de kans veel kleiner dat hij voor een ander zou kiezen! Het is niet zeker maar de kans is wel kleiner want het is namenlijk niet zo als bij Nederlanders dat als je een vriendje hebt in zijn geval vriendin dat je die zo maar mee naar huis neemt uit respect voor zijn ouders. doet hij dat wel dan is het meestal zo dat hij wel een serieuse toekomst met jouw wilt! Ik wens je heel veel geluk met hem, en je moet zo denken mensen hebben altijd gauw hun oordeel klaar staan maar jij weet als enige (en je vriend natuurlijk)hoe je relatie echt in elkaar steekt!!!!
Veel geluk samen!!!

Liefs Jane...

17-07-2002, 11:15
Ik zou nooit voor mijn vriend kiezen in plaats van mijn vriendin,maar ik denk niet dat je vriendinnen echt vriendinnen waren,anders zouden ze zo iets niets zeggen.
Maar wat ze zeggen is geen onzin,want wat ze zeggen gebeurt wel heel vaak,maar ik vind dat ze jou hadden moeten helpen in plaats van je zo'n negatief beeld te geven over je relatie met die marokaanse jongen(gewoon jaloezie).

19-07-2002, 15:45
Ohja dames die foto bij Nijntje is zij zelf

nu zijn jullie zeker wel jaloers he??

19-07-2002, 16:22
Ik vind het best wel tof van je dat je marokaans wil leren en dat je je kinderen islamitisch wil opvoeden.Maar wat als je vriendinnen gelijk hadden en jullie vriendschap was over?Maar ik ben blij voor je dat het allemaal goed is afgelopen,behalve dat van je vriendinnen

19-07-2002, 18:59

Citaat:
Origineel gepost door Jehna

HUH...?
Ik wil de pret niet bederven hoor, maar dat op die foto ben ik niet zelf hoor, dat is gewoon een mooie wehkamp dame van de wehkamp site....

19-07-2002, 19:16

Citaat:
Ik vind het nog steeds heel erg dat ik mijn vriendinnen kwijt ben

Dit zijn zeker geen vriendinnen te noemen..deze doen alsof..je bent ze beter armer dan rijker..

Ik wens je veel geluk in het leven..

19-07-2002, 23:17

Citaat:
Origineel gepost door Jehna

Waarom zouden we ???

20-07-2002, 00:01

Citaat:
Origineel gepost door Nijntje
Hi Cheetah,

Ik begrijp wat je bedoelt, en ik zou het natuurlijk waarderen als mijn vriendinnen mij met goede bedoelingen wilden waarschuwen, maar dat was helaas in dit geval niet zo. Anders zou ik het wel waarderen. Dat het kennelijk vaak voorkomt dat weet ik niet, dat geloof ik wel , maar ik heb daar zelf geen ervaring mee ofzo.
Ik ben zelf geen moslim, en mijn vriend wel. Maar ik eet bijvoorbeeld geen varkensvlees, ik drink geen alcohol, ik rook niet enz. Ons geloof heeft nog nooit tot problemen geleid, gelukkig. Als we kinderen krijgen gaan we ze wel islamitisch opvoeden, dat wil zegen dat ik het wel belangrijk vind (en mijn vriend ook) om ze te leren over het islamitische geloof en dat ze zich aan bepaalde regels moeten houden. Ik heb van de zus van mijn vriendin een boekje gekregen over het gebed in de islam en dat ben ik nu aan het lezen. Ik wil ook marokkaans gaan leren. Ik weet niet of ik ooit moslim zal worden, maar mijn ervaring is dat dat op zich geen probleem hoeft te zijn. Ik hoop niet dat ik iemand beledig maar er zijn genoeg voorbeelden van meisjes die officieel moslim zijn , maar zich er niet naar gedragen zeg maar. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

liefs Nijntje
Hey Nijntje,
Tja ik snap je wel. Je heb zo te horen veel over voor die jongen, maar meid, je zegt zelf dat je je kinderen islamitisch wil opvoeden, daar heb ik veel bewondering voor, maar hoe kijk jij er zelf tegen aan, je zegt ook dat er genoeg voorbeelden van meisjes die "officieel" moslim zijn, maar zich er niet naar gedragen. Ik weet uit ervaring dat als een Nederlander een moslim word, dat hij of zij zich soms veel beter gedraagd dan iemand die het al vanaf zijn of haar geboorte is. Ik kan je adviseren, zo zou je het contact tussen jou en je vriend en zijn familie nog meer verbeteren, om je in het geloof te verdiepen. Misschien, en inshallah, zoals wij moslims dat zeggen, je het zelf wel word. Vanuit je hart.

En wat betreft je vriendinnen, blijkbaar zijn ze geen echte vriendinnen.... Mocht je iets willen weten ofzo, over de islam, of gewoon iets kwijt kun je me altijd prive mailen.
Liefs