Bekijk volle/desktop versie : zelfmoord



12-07-2002, 22:00
laatst hoorde ik in mijn omgeving over een jong iemand die zelfmoord wilde plegen.de reacties daarop:''dat is een egoist,want zoiemand is gewoon te laf om zijn leven te facen en maakt er gewoon een eind aan.''
maar wat dwingt iemand tot zo een dad?het is haram,want alleen god schenkt leven en heeft het recht om daar een punt achter te zetten.god zal toch wel ergens begrijpen waarom iemand zoiets doet?maar dan begrijp ik een ding niet:elqadar of elmektab,want god wist bv van te voren al dat adam en eva het niet zouden volhouden in het paradijs voordat hij ze eruit gooide,toch?waarom zijn wij dan hier als alles al van tevoren is geregisseerd?kan iemand mij dat uitleggen?

12-07-2002, 22:09



Citaat:
Origineel gepost door elmarocani


nou zeg!!!
dit slaat nergens op!!
gebruik je hersens dan weet je precies wat het verschil is!!
ieder mens heeft toch hersens gekregen??
als jij een zonde begaat, denk je dat het voorgeschreven was?
nee, je hebt zelf voor gekozen!!
ik zou de koran maar nog een keer lezen..snap je het nog niet..NOG EEN KEER en dan je hersens gebruiken...zoniet ga je naar een imaam die je alles kan uileggen!!!

12-07-2002, 22:09
ps: begin met een boek altijd aan het begin !!!

13-07-2002, 10:44
hallo dames en heren,ik heb eenvraag gesteld en als jullie daar geen antwoord op hebben,kunnen jullie jullie veroordelingen achterwege laten.en over het feit dat ik de koran nog een keer moet lezen luid mijn antwoord:als jij beter weet wat er in de koran staat mag jij me dat uitleggen met natuurlijk de aya's er bij.

13-07-2002, 12:09



Citaat:
Origineel gepost door sundus
hallo dames en heren,ik heb eenvraag gesteld en als jullie daar geen antwoord op hebben,kunnen jullie jullie veroordelingen achterwege laten.en over het feit dat ik de koran nog een keer moet lezen luid mijn antwoord:als jij beter weet wat er in de koran staat mag jij me dat uitleggen met natuurlijk de aya's er bij.
\

http://www.al-islaam.com en nu zip it!!!!!

13-07-2002, 14:20

Citaat:
Origineel gepost door sundus
hallo dames en heren,ik heb eenvraag gesteld en als jullie daar geen antwoord op hebben,kunnen jullie jullie veroordelingen achterwege laten.en over het feit dat ik de koran nog een keer moet lezen luid mijn antwoord:als jij beter weet wat er in de koran staat mag jij me dat uitleggen met natuurlijk de aya's er bij.
Zo inderdaad he, damn, mensen komen gelijk aanvallen....


Latersssss

13-07-2002, 18:26
sundus meid als je weet hoe iemand zich voelt als die gene alleen maar problemen heeft vanaf dat die geboren is en alleen maar erge mensen om zich heen heeft dan gaat die persoon daar aan denken en het is niet dom (pas als je het echt doet dan wel) het is gewoon menselijk en vooral als je het altijd moelijk hebt en alle deuren voor je dicht zijn in deze maatschappij maar ja pas als je in die sitauties zit dan weet je wat ik bedoel..je moet niet van die domme dingen zeggen maar je moet die mensen helpen en zeg HEB GEDULD ....ALLAH MA3A SABIRIEN!!