Bekijk volle/desktop versie : Met de auto van de zaak naar marokko, wie weet hoe en wat?



03-02-2007, 13:47
Aanstaande zomer ben ik van plan met de auto van de zaak naar marokko te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee. De vraag is doen ze bij de duane moeilijk? heb je een verklaring nodig van je werkgever bv? Of een andere papiertje? bij voorbaat dank.

03-02-2007, 14:09



Citaat door Tangawi_Hmak:
Aanstaande zomer ben ik van plan met de auto van de zaak naar marokko te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee. De vraag is doen ze bij de duane moeilijk? heb je een verklaring nodig van je werkgever bv? Of een andere papiertje? bij voorbaat dank.



Je hebt inderdaad een verklaring van je werkgever (de naam moet hetzelfde zijn als op je autopapieren staat) nodig die in het frans (tenminste dit was zo 2 jaar geleden misschien mag engels ondertussen ook.. zou ff bellen naar de ambassade als ik jou was) moet zijn waarin staat dat je de auto mag gebruiken en ermee naar marokko mag... Deze verklaring moet je weer laten 'goedkeuren' bij de marokkaanse ambassade.. Veel succes.. Ghair inshallah.

03-02-2007, 14:14
Dankjewel broeder, daar was ik namelijk al bang voor. Het heet natuurlijk niet voor niks marokko. Als ze het je moeilijk kunnen maken doen ze het ook. Nogmaals bedankt.

03-02-2007, 14:18
Je moet idd een verklaring bij de consulaat afhalen waarin staat dat je werkgever toestemming heeft gegeven om in die wagen te rijden. Dat heb ik ook bij mn broer moeten doen. Anders krijg je die wagen niet in Marokko. En vergeet niet bij de ANWB ook een verklaring af te halen dat de abonnement (autopech, vervangauto enz) op die wagen ook op jou van toepassing is.

03-02-2007, 14:20


suczeven zou ik zeggen me broer kwam met problemen de douane binnen (je weet hoe ze daar zijn) zorg dat al je papieren op 1 naam staan en een verklaring vn je werkgever dat hij jou toestemming heeft gegeven

03-02-2007, 14:23

Citaat door Aruit_23:
Je moet idd een verklaring bij de consulaat afhalen waarin staat dat je werkgever toestemming heeft gegeven om in die wagen te rijden. Dat heb ik ook bij mn broer moeten doen. Anders krijg je die wagen niet in Marokko. En vergeet niet bij de ANWB ook een verklaring af te halen dat de abonnement (autopech, vervangauto enz) op die wagen ook op jou van toepassing is.




nou ga ik mischien een brutale vraag vragen. Heb jij die brief mischien nog op je pc?

03-02-2007, 14:25

Citaat door Tangawi_Hmak:
nou ga ik mischien een brutale vraag vragen. Heb jij die brief mischien nog op je pc?



sorry volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. Je kan dus zon formulier afhalen bij de consolaat?

03-02-2007, 14:32
Ja idd, die kun je bij het consulaat afhalen. Wij moesten beide aanwezig zijn. Ik weet niet wat ze van je kunnen eisen als het om een auto van de zaak gaat. Ik raad je gewoon aan om ff de consulaat te bellen.

03-02-2007, 14:39
tnx man zal ik maandag doen, shiet man moet ik toch naar die kraak pand (onze consulaat) in rotterdam. Bedankt voor jullie hulp!!

03-02-2007, 16:11

Citaat door Tangawi_Hmak:
tnx man zal ik maandag doen, shiet man moet ik toch naar die kraak pand (onze consulaat) in rotterdam. Bedankt voor jullie hulp!!






Dan heb je die van Den Bosch nog niet gezien...

03-02-2007, 18:58
die van rotterdam slaat alles