Bekijk volle/desktop versie : Islam hoe komt het dat mensen niet wakker worden

12-07-2002, 16:59
wa salaam 3llikome ,,,,

elke dag spookt er dit in mijn hoofd hoe komt het dat mensen niet wakker worden en beseffe niet waarmee ze bezig zijn... er zijn zoveel bewijzen die alllemaal naar allah swt leiden ik weet dat allah de kofaars blind en doof heeft gemaakt maar ik bedoel de moslims zelf... hoe komt het dat ze niet wakker zijn en denken dat deze aarde een paradijs is terwijl het een hel voor ons is.....

voor de moslimse mensen is de aarde een hel. merk je dat niet zie je dat niet. de kofaars hebben ons liever niet om hen heen. maar wij trappen over al in... ze lachen ons uit en moetn ons niet ibaddel allah. waar moet dat heen waar blijft de schaamte van de vrouw en man. waar blijft de bedekt heid. waar blijft de salaat en het vrezen van allah swt..

hoe moet het straks als de tijd ons nadert en we liggen daar zonder iets goeds te hebben gedaan. wat ga je dan doen je weet dan is het te laat. dit is maar tijdig maar hiernamaals is eeuwig ibaddell allah.

eeeeuuwig spreek die woordje maar een keertje uit wij moeten als moslims zijnde later eeuwig de koefaars uitlachen en op deze aarde gwoon onze taak doen die allah swt ons heeft gegeven we moeten hem nu gehoorzamen. tot ons dood. en dan zijn we zo gelukkig in de djanaat dus think 2 voordat je iets doet

wa salaam 3llikome

oem rabi3ah

23-07-2002, 21:20

Sallaam alaykoem,

De wereld is vol verleidingen van satan daarom worden de mebnsen niet wakker.

De mensen moeten geld hebben en plezier maken en vergeten Allah.
Ooit was ik ook zo, ik geloofde wel 100% in Allah maar verrichte mijn gebed niet.

Het enige wat telde voor mij was in de week geld verdienen en in het weekend uitgaan tot de vroege ochtend. Ik dronk wel geen alcohol en pakte geen drugs ofzo maar uitgaan op zich is het pad van de satan.

Toen heeft Allah me tekenen gegeven. Op en avond ging ik uit met een paar vrienden naar een danscafe in de auto ken je dat muziek hardop en onozel doen. Onderwegvloog ik uit de bocht met de auto en kwma tegen een berm terecht waardoor mijn band kapot was. in plaats van naar huis te gaan moest ik op die danscafe geraken heb er een nieuwe band opgezet en reed verder.Toen ik eindelijk aankwam op die danscafe kwam de portier na10 minuten op me af en zei hij me heeft zien dealen wat niet waar was en dat ik dat danscafe moest verlaten.Eigenlijk wou allah me daar weg eerst gaf hij dat autoongeluk om niet verder te kunnen en uiteindelijk heeft hij me uit die vafe gehaald.

onderweg naar huis heb ik zitten denken en heb ik tegen mijn vrienden gezegd dat ik ermee stop met dat uitgaan. Ze begonnen met me te lachen en dachen dat ik grapte.

De volgende morgend ben ik boeken gaan kopen over de islam en ben ik alle gebeden op tijd begonnen te bidden en nu studeer ik ook koran.

Uit dat uitgangsleven heb ik één vriend ook kunnen overtuigen en is ook uit dat milieu gestapt.

Heb alle vrienden laten vallen omdat ze bleven uitgaan.
een discotheek is het huis van satan.Je betaald je geld voor een zonde te plegen.

Ben blij dat Allah geen einde heeft gemaakt aan mijn leven in die periode en dat hij me op het rechte pad heeft gebracht.

Moge allah me op het rechte pad houden.

23-07-2002, 23:16
ameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen

broeder ik houd van je om wille van allah swt en ik zal doua voor je doen mijn beste broeder zodat het goed komt mashallah mashallah broeder ga zo door...

26-07-2002, 01:02
Salaal oe 3leikoem,

Al momina je praat tegen ons alsof iedereen het licht heeft gezien. Die toon van je staat mij niet aan. Het zal wel door je enthousiasme voor de islam komen. Je vraagt je af waarom niet elke moslim wakker word, ondanks dat er zoveel bewijzen naar Allah leiden.

Ik heb een aantal vragen voor je.
1) Heb jij de hajj of umrah verricht?
2) geef jij voldoende geld aan de arme mensen om jou heen.
3) bid jij dag en nacht?
4) Denk jij alleen aan de goede dingen(dus niet aan zondes)?
5) heb jij al 50% van je islam vervolmaakt(dus ben je al getrouwd)?

Als jij alle vragen met ja hebt geantwoord, zou ik zeggen masha Allah.

Als jij één of meerdere vragen met nee beantwoord, dan begrijp ik niet dat je zo'n mail kan neerzetten. Want er zijn toch zoveel bewijzen.

Als jij vind dat je zo goedgelovig(almomina) bent, maak dan de arabische regeringen voor ons wakker, de mensen zullen dan automatisch volgen. Ik denk niet dat het zo makkelijk ligt.

Al momina, ik wens jou veel succes met het veranderen van de wereld in je eentje.

Moge Allah van alle moslims één sterke oemah maken.

salaam oe 3liekoem

26-07-2002, 12:59

Salaam alaykoem,

Elke mens pleegt zonden. Zelfs de grote Imams zullen kleine zonden plegen.
Omdat we mensen zijn en hebben een vrije wil. Alleen de Profeet Mohammed was perfect die zou door Allah is geschapen.

De mens en de Djinn heeft een vrije en kan kiezen door goed en kwaad daardoor dat wij soms zondes plegen. De Engelen hebben geen vrije wil en die zijn perfect in het aanbidden van Allah en kennen geen slechtheid.

Umair, de vragen die jij stelt aan el momina zijn gemakkelijk te beantwoorden.

1) De Hadj zal ze inshallah ooit verrichten als ze getrouwd is zoals de meeste moslims ze verrichten.

2)Als ze werkt en geld heeft zal ze haar zakaat wel geven wat een plicht is.

3)Ze bid haar 5 gebeden in de dag en de rest is soenna is niet verplicht.

4)Ze doet haar best om aan goeie dingen te denken want ze is altijd over de islam bezig.

5)En trouwen zal ze inshallah doen als ze er klaar voor is zoals iedereen die ooit trouwt.

Je zegt dat ze een hoge toon slaat en doet alsof we allemaal het licht hebben gezien.
Ze heeft het over mensen uit de islamitische samenleving die niet bidden en hun ramadan niet verrichten en altijd met slechte dingen bezig zijn. ze vraagt zicht af waarom die mensen niet wakker zijn.
Natuurlijk Allah leidt wie Hij wilt en laat afdwalen wie Hij wilt.

26-07-2002, 15:11
salaam alaykoem,

Ik dacht dat Tunesië een Islamitisch land is.Het doet me wel verschieten dat ze in Tunesië geen hoofddoek mogen dragen in plaats van het te verplichten.

Jij moet de weg van Tunesiê niet volgen maar de weg van Allah .
Ik zou gewoon die hoofddoek dragen wat mijn ouders ook maar zeggen.
Je moet je ouders altijd respecteren en naar hun luisteren maar als het iets wat tegen de islam is mag je niet luisteren.

Moge Allah je behouden voor het slechte.

26-07-2002, 19:17
Salaam oe 3leikoem,

Beste imam, dat antwoord wat je gaf had ik zelf ook kunnen geven, alleen ik was benieuwd naar de reactie van almomina. Tuurlijk pleegt iedereeen zondes. Behalve de engelen en de profeten waren/zijn zondeloos.

Jij zegt" ze bid haar 5 gebeden en de rest is soenah is niet verplicht.
Dat klinkt bij nieuw in de oren. Want naar mijn mening heb je in de soenah een onderscheid in wazieb(verplicht) en moestahab(aanbevolen). Dus als jij zegt dat de soenah niet verplicht is dan heb jij denk ik een nieuwe variant van de islam ontdekt(dus weer een groep erbij). Als ik jou de koran geef, kan jij mij dan vertellen hoe ik moet bidden, als ik jou de koran geef kan jij mij dan zeggen hoe ik umrah moet doen, als ik jou de koran geef kan jij mij dan zeggen hoe ik met mijn buren moet omgaan, kan jij mij zeggen vanuit de koran of een baard verplicht is? enz. enz. Ik denk het niet, ik denk dat je wel degelijk de soenah nodig hebt, ik ben er heilig van overtuigd dat de enige ware islam, de kitab en soenah zijn. Aicha(rah) heeft in een betrouwbare overlevering gezegd"degene die één regel ontkent uit de soenah is ongelovig". Allah zegt in de Edele Koran "wat de profeet jullie geeft neem het en wat hij jullie verbiedt weerhoudt jullie daarvan" in een andere ayat zegt de Almachtige" Degene die Allah en de profeet tegenwerken, waarlijk zij zijn de eeuwige bewoners van de hel.

Dus broeder laat onze zuster in het vervolg zelf een reactie plaatsen.
Dat kan ze zelf heel goed, denk ik.

26-07-2002, 22:40

Citaat:
Origineel gepost door Imam
Salaam alaykoem,

Elke mens pleegt zonden. Zelfs de grote Imams zullen kleine zonden plegen.
Omdat we mensen zijn en hebben een vrije wil. Alleen de Profeet Mohammed was perfect die zou door Allah is geschapen.

De mens en de Djinn heeft een vrije en kan kiezen door goed en kwaad daardoor dat wij soms zondes plegen. De Engelen hebben geen vrije wil en die zijn perfect in het aanbidden van Allah en kennen geen slechtheid.

Umair, de vragen die jij stelt aan el momina zijn gemakkelijk te beantwoorden.

1) De Hadj zal ze inshallah ooit verrichten als ze getrouwd is zoals de meeste moslims ze verrichten.

2)Als ze werkt en geld heeft zal ze haar zakaat wel geven wat een plicht is.

3)Ze bid haar 5 gebeden in de dag en de rest is soenna is niet verplicht.

4)Ze doet haar best om aan goeie dingen te denken want ze is altijd over de islam bezig.

5)En trouwen zal ze inshallah doen als ze er klaar voor is zoals iedereen die ooit trouwt.

Je zegt dat ze een hoge toon slaat en doet alsof we allemaal het licht hebben gezien.
Ze heeft het over mensen uit de islamitische samenleving die niet bidden en hun ramadan niet verrichten en altijd met slechte dingen bezig zijn. ze vraagt zicht af waarom die mensen niet wakker zijn.
Natuurlijk Allah leidt wie Hij wilt en laat afdwalen wie Hij wilt.
Sallaam alaykoem

Het ging hier wel over de soenna gebeden en niet over andere handelingen van de soenna. Trouwens al momina slaat helemaal geen hoge toon ze verteld gewoon haar mening.

28-07-2002, 23:38
salaamo 3alaukom broeders en zusters

knap van je mijn zuster dat je zoiets vraagt of aan zo een onderwerp denk.

ik heb ook al heeeeel veel profielen geplaats over zo een onderwerpen, maar wat gebeurd er wij begrijpen elkaar niet ik werd uitgescholden voor me mijningen een keer heb ik een peofiel gemaakt over meisjes en jongens staat hier nog kwam een jongen sched me uit voor hmar en bla.
ik wil zeggen tegen diegene die met zijn vragen kam aan jou sorrry dat ik zijn naam vergat, maar kijk waarom discuseren jullie niet, dit is een hele mooie onderwerp, ze plaats dit onderwerp en blijf ook aan de grenzen van deze onderwerp mijn broeder en zoals imam zei iedereen maakt fouten maar wel stom als diegene niet van zijn fouten leert en blijft doorgaan.

warom wij niet wakker worden. mooie vraag wat al heeeeel veel geleerden en heel veel moslims dat vraag ook in hun hoofd zit.

kijk dit is de moeilijkste tijd dit heeft profeet vzmh al voorgespeld dat deze tijd zou komen, broeders en zusters wat wij aan toe zijn gekomen en wat wij meemaken in deze tijd met koefar en ons zelf is een kenmerk van sa3aaa!!!!!!(dagdesoordeels) het is nabij broeders en zusters, profeet vzmh heeft al voorgespeld dat het zo erg gaat worden met de joden , maaaar hij zei vzmh ook dat dit het einde is van hun niet vergeten mijn zuster je hebt gevraagd waarom wij niet wakker worden,
maar een ding is zeker dit blijft niet zoooo want deze tijd waar we meemaken is voorgespeld zoals ik zei en wanneer wij van joden winnen is tijd nabij van dagdesoordeels dan is het gedaan.
maar dit blijft niet zo we gaan wakker worden iedereen diegene die niet wakker woord, dan klaar met hem ALLAH gata hem vergeten zoals hij hem vergeet, dit is een programma van joden en amerika broeders en zusters ditis hun programma, en het liep goed kijk naar onze land en naar de rest van arabische landen en moslims lalnden sobhana lah, het wordt steeds erger gebeuren dingen die hier je niet elke dag ziet en hellemaal niet, we zijn beeinvloed door westerse wereld we zijn in hun val gevallen ze hebben het heel mooi gespeeld en wij dwazen gelijk erin trappen, kijk ik zeg je een zin en dat verklaart alles, profeet vzmh zei een keer dat islam later op een tijd heel vreemd gaat worden en klein gaat worden kleiner en kleiner en kleiner tot dat ie weeeeeeer ontpolft en dan is het tijd. dus wat wij moeten doen broeders en zusters, elkaar helpen elkaar adviseren volge je nu het rechte pad laat andere mensen je vriendsen je familie hoe mooi dat is wat de voordelen ervan zijn en wat je ervoor krijgt, dat moeten we doen begin met vrienden familie je eigen kinderen en vrieden vertellen het door en zo en zo.
kijk ik heb heeeeeeel veel te vertellen over deze onderwerp maar sorry mensen heb dit tekst te lang gemaakt, maar hoofdpunten heb ik wel verteld over dat dit al verwacht was en dat dit onze profeet vzmh al veteld heeeeeeeeft en broeder imam heeft ook veel verteld jazaho lah gayr.
maar wil ook tegen die andere zuster wat zeggen uit tunesie kijk mijn zuster ik wist dat tunesie zo was dat hoofddoek verboden is, maar een ding in dagdes oorddeessls sta je alleen voor je kan niet dat mijn familie het niet droeg en ik dus ok niet allah gaf elke mens een verstand hij zei in de quran "yaaaaaaaa oeli al albaab" en nog meer, dus dnek goed na van wat je doet en denk wat ik zei over de dagdesoordeels, kijk veel mensen zeggen ja islam en imaan is in de hart , jaaaaaaaaaaa hellemaal mee eens maaaaar ALLAH zei dat vrouwen moeten hijab dragen en als islam in hun hart is dan weten ze automatisch dat het een bevel van allah is en dat het gevolgd moet worden, maar zuster denk goed an wat ik zei in dagdes oorddeels sta je er alleen voor in je graf later leig je ook alleen daar ngeen familie of vader of moeder zal bij jou zijn. dus denk goed na wat je kan je nooit voorstellen wat hel is noooit geen ene mensen kan het voorstellen ga lezen ga boeken erover lezen dan zie je tranen van zelf uitkomen dan merk je dat je hele lichaam gaat trillen. dus denk goed na,

wasslaaamo 3alauykom en sorry te alng denk ik en ik wou nog meer vertellen hahaha maar andere keer inshallah salaamo 3alaykom

22-08-2002, 00:05
salaam oe aleikoem,

Beste pantanigro, ik denk dat je de cittadel bedoelt(hasan moeslim)

Je kan het o.a. kopen waar je ook betrouwbare boeken over de islam kan kopen. Je kan het beste de versie van al Qahtanie kopen.

Je kan het in amsterdam, den haag, helmond, nijmegen kopen. Echt overal gewoon, alleen voor jou word het een beetje moeilijk als vrouw zijnde, jij kan moeilijk een moskee van mannen binnenlopen. Maar je hebt ook van die islamitische zaken in rotterdam en denhaag waar je het kan kopen.

25-10-2002, 21:29
Salaam oe aliyoem

Ik heb geen woorden, wollah. Ik sta met mond vol tanden. Ben blij dat er mensen zijn die zo mooi als jullie kunnen spreken!! Moge Allah swt jullie allemaal beschermen en jullie op het recht pad blijven houden!!!! Amien InschaAllah a Rabi!!

Ma3asalaam en moge Allah's engelen dag en nacht over jullie prachtige zielen waken!!!!

Tamiaa.