Bekijk volle/desktop versie : Lieve broeder en zusters iets moois wat mij heeft geraakt



02-02-2007, 23:18
A3oedoebillah imina ashaitan irajeem
Bismislahira7maan ira7eem
Asalamoe3alaikoem wara7matoelahi ta3ala wabarakatoehoe

Lieve Broeders en Zusters ik heb in de moskee twee mooie verhaaltjes gehoord die te maken hebben met de islam, ze hebben mijn hart geraakt, ik hoop dat het jullie ook iets zal doen….
InchALLAH neem je hier de tijd voor…moge Allah ons belonen met hassanaats…..

1.
Een Amerikaanse vrouw die in Amerika werkte als verloskundige, in een ziekenhuis die alleen voor vrouwen bestemd was kreeg te maken met veel verschillende patiënten. Op een dag kwam er een moslim vrouw met haar man naar het ziekenhuis. De vrouw was zwanger en kon elk moment bevallen. De Amerikaanse verloskundige bracht de moslimvrouw naar een kamer. Na een paar uur zat de dienst van de verloskundige er op en moest ze naar huis. De verloskundige liep naar de vrouw toe en vertelde haar dat ze weg zou gaan en dat er iemand anders zou komen die avonddienst zou gaan draaien. De vrouw werd bang. De verloskundige vertelde er ook bij dat er een mannelijke verloskundige zou komen om alles in de gaten de houden. Toen de moslimvrouw dat hoorde barstte ze in het huilen uit en was erg bang. De Amerikaanse begreep er niks van. Ze liep naar de gang waar de man van de vrouw stond, ze vroeg hem wat er aan de hand was. De man legde uit over het islamitisch geloof en dat zijn vrouw liever niet wil dat een man haar zo ziet(behalve haar eigen man natuurlijk). De verloskundige vond het grappig en begon te lachen. Ze besloot uiteindelijk om toch met de patiënte te blijven. Na de bevalling bleef ze nog twee uur met de ouders praten. Ze zag dat de vader in het rechter oor van het kind de ADAAN las en in het linker oor de IQAAMA, de verloskundige vond het best wel interessant allemaal. Een tijdje later zou het kind gaan slapen, de verloskundige vertelde dat ze het kind beter op hun rechter zijde moesten leggen, de vader vertelde dat ze dat niet hoeft te zeggen omdat dat algemeen bekend is bij de moslims, omdat we de sounna van de profeet MOHAMMED (SALA LAHOE 3ALAIHIE WASALAM) opvolgen. De verloskundige stond versteld. De ouders en het kindje mochten naar huis. De verloskundige nam vakantie voor een tijdje, in die vakantie is ze steeds meer informatie over de islam gaan opzoeken en beviel het haar steeds meer. Uiteindelijk is ze moslim geworden en heeft ze SHAHADA uitgesproken YA SUBHANNALAH! Toen ze terug kwam van haar vakantie is ze het gezin gaan opzoeken, en ging ze bij ze op bezoek. Ze herkende haar niet met haar mooie hijaab, ongeloofelijk! YA SUBAHANALAH YA SUBHANALAH!
ZO TE ZIEN LAAT JE MET DADEN ZIEN WAT ONS MOOIE GELOOF INHOUD… denk daaraan..

2.
Hebben jullie ooit gehoord van iemand die het paradijs binnen getreden is zonder het gebed te verrichten, zakaat uit te geven, te vasten en naar Mekka el mokarama te gaan? Nou ik wel…
Namelijk iemand uit de tijd dat onze profeet MOHAMMED SALA LAHOE 3ALAIHIE WASALAM nog leefde. Hij ging op reis en op zoek naar de profeet. Hij kwam ergens aan en vroeg een man of hij weet waar de profeet is, de man antwoorde ja dat ben ik(hij had het namelijk tegen de profeet zelf). De man vroeg hem wat de belangrijkste dingen zijn waar een moslim aan moet voldaan. Hij vertelde hem de 5 zuilen. De man ging ermee akkoord en begon met de SHAHADA uit te spreken. Hij was moslim geworden MASHAALLAH.
Voordat de man iets kon gaan doen aan de andere 4 zuilen werd hij vermoord! Hij viel in een soort gat in de grond.Hij is SHAHEED dood gegaan..! Deze man is dus het paradijs binnen getreden zonder de 4 andere zuilen te voldaan. De profeet vertelde ook dat hij twee engelen naar beneden zag gaan, en de man dadels in zijn mond deden…YA SUBHANNALAH deze man had honger en kreeg iets lekkers uit het paradijs voordat hij er was……

ALLAHOE AKBAR ALLAHOE AKBAR ALLAHOE AKBAR

Asalamoe3alaikoem wara7matoelahi ta3ala wabarakatoehoe

03-02-2007, 00:46


Mascha Allah mooie verhalen,

dzazaki lahoe gairan

03-02-2007, 10:15
heel mooi inderdaad

03-02-2007, 12:37
Selaam Alaikoem Wahramat0elahi Wahbarakt0ehu oegthieee fie dien

het zijn prachtige verhalen MashAllah ..
mogen Allah swt jou belonen Dat je dit hier hebt geplaatst (K)
mwaa xxx

03-02-2007, 12:41


Masha'Allah.

03-02-2007, 16:30
Allahu akbar

up up up

03-02-2007, 16:46
Masha'Allah.......Bedankt voor het plaatsen Zuster

03-02-2007, 16:50

Citaat door sarah_ommerd:
Masha'Allah.......Bedankt voor het plaatsen Zuster



your welcome oegtie