Bekijk volle/desktop versie : verkeerd uitspreken



02-02-2007, 20:39
Hoi dames,

Hebben jullie ook weleens dat jullie de gezegde verkeerd uitspreken?
Gisteren zei ik in de vergadering: Nu knoop ik de hak door en iedereen lag in een deuk

Toen kreeg ik ook een slappe lach en kon ik niet meer doorgaan waar ik was gebleven

En dat is niet de eerste keer, ik spreek het regelmatig fout. Mijn man moest altijd lachen en corrigeerde me. Wie heeft dat ook regelmatig?

03-02-2007, 10:42


Ik heb het ook maar moet ff nadenken om een voorbeeld te geven!

03-02-2007, 11:06
Ik zei een keer, ik loop hier als een pik zonder kop, i.p.v. kip zonder kop!

Mij vriendinnen lagen in een deuk, was trouwens in de supermarkt! ik was op zoek naar een product, die ik niet kon vinden.

03-02-2007, 12:09
Dat heb ik ook!

Ik wel eens gezegd:

-Weter zeken (zeker weten)
-Schep snoepen (snoep scheppen)

En nog een aantal van dat soort dingen, kan er even niet meer op komen.....

03-02-2007, 21:53



Citaat door teletubbie:
Ik zei een keer, ik loop hier als een pik zonder kop, i.p.v. kip zonder kop!

Mij vriendinnen lagen in een deuk, was trouwens in de supermarkt! ik was op zoek naar een product, die ik niet kon vinden.


dat is een goeie!

03-02-2007, 21:54

Citaat door moslima_zaio:
Dat heb ik ook!

Ik wel eens gezegd:

-Weter zeken (zeker weten)
-Schep snoepen (snoep scheppen)

En nog een aantal van dat soort dingen, kan er even niet meer op komen.....



03-02-2007, 23:28
Ik was vandaag op werk. Ik werk (als bijbaantje) bij jeugdzorg. Dus heb allemaal kleine kinderen in mijn groep van 5t/m12 jaar. We waren aan het eten. Op het einde krijgen ze allemaal een toetje en toen zei ik:"Wie wil er allemaal een tietje!!! Al die kindjes lachen, ik schaamde me dood. En aangezien kleine kindjes alles overnemen, gingen ze mij naapen!!!

03-02-2007, 23:42

Citaat door PobriSita:
Ik was vandaag op werk. Ik werk (als bijbaantje) bij jeugdzorg. Dus heb allemaal kleine kinderen in mijn groep van 5t/m12 jaar. We waren aan het eten. Op het einde krijgen ze allemaal een toetje en toen zei ik:"Wie wil er allemaal een tietje!!! Al die kindjes lachen, ik schaamde me dood. En aangezien kleine kindjes alles overnemen, gingen ze mij naapen!!!



haha, tietje wieeeee wat erggggggg!


Maar jeugdzorg interessant, als bijbaantje nog leuk.

04-02-2007, 00:52
Ik kan je wel zeggen dat het niet DE maar HET gezegde is.

04-02-2007, 00:57
ìk ook altijd...komt omdat ik te snel praat

04-02-2007, 01:10
Geweldig!!

Hoor deze dan.. durf ze haast niet neer te zetten di woorden.

Met collega's aan het lunchen, was erg verkouden en moest continu niezen, had last van mijn allergie en wilde zeggen..
'Mijn neus jeukt'..nee wat zeg ik: 'Mijn jeus .eukt'!!
Verschrikkelijk, zal het nooit vergeten, heb het maanden moeten aanhoren.

Tijdens mijn opleiding SJM hadden wij een marokkaanse leraar, jaja een marokkaan en hij heette Hassan en juist deze o zo slimme marokkaan moest zo'n blunder begaan.

We moesten beginnen aan opdrachten in een boek en hij wilde het pagina nummer doorgeven, zegt ie meskien:

Opdracht op (v)agina .. Nouuuuuw, we zaten met veel marokkaanse meiden, echt waar ik denk dat ie weg wilde rennen. Dat vergeet ik nooit!

Beetje ordi meiden maar wilde dit echt met jullie delen, toen ik de titel zag was dit het eerse waar ik aan moest denken.

04-02-2007, 01:27
wahah super grappig

04-02-2007, 01:28



Citaat door Goegie:
Geweldig!!

Hoor deze dan.. durf ze haast niet neer te zetten di woorden.

Met collega's aan het lunchen, was erg verkouden en moest continu niezen, had last van mijn allergie en wilde zeggen..
'Mijn neus jeukt'..nee wat zeg ik: 'Mijn jeus .eukt'!! Verschrikkelijk, zal het nooit vergeten, heb het maanden moeten aanhoren.

Tijdens mijn opleiding SJM hadden wij een marokkaanse leraar, jaja een marokkaan en hij heette Hassan en juist deze o zo slimme marokkaan moest zo'n blunder begaan.

We moesten beginnen aan opdrachten in een boek en hij wilde het pagina nummer doorgeven, zegt ie meskien:

Opdracht op (v)agina .. Nouuuuuw, we zaten met veel marokkaanse meiden, echt waar ik denk dat ie weg wilde rennen. Dat vergeet ik nooit!

Beetje ordi meiden maar wilde dit echt met jullie delen, toen ik de titel zag was dit het eerse waar ik aan moest denken.




04-02-2007, 01:28

Citaat door Goegie:
Geweldig!!

Hoor deze dan.. durf ze haast niet neer te zetten di woorden.

Met collega's aan het lunchen, was erg verkouden en moest continu niezen, had last van mijn allergie en wilde zeggen..
'Mijn neus jeukt'..nee wat zeg ik: 'Mijn jeus .eukt'!!
Verschrikkelijk, zal het nooit vergeten, heb het maanden moeten aanhoren.

Tijdens mijn opleiding SJM hadden wij een marokkaanse leraar, jaja een marokkaan en hij heette Hassan en juist deze o zo slimme marokkaan moest zo'n blunder begaan.

We moesten beginnen aan opdrachten in een boek en hij wilde het pagina nummer doorgeven, zegt ie meskien:

Opdracht op (v)agina .. Nouuuuuw, we zaten met veel marokkaanse meiden, echt waar ik denk dat ie weg wilde rennen. Dat vergeet ik nooit!

Beetje ordi meiden maar wilde dit echt met jullie delen, toen ik de titel zag was dit het eerse waar ik aan moest denken.




04-02-2007, 10:38

Citaat door paleisje:
haha, tietje wieeeee wat erggggggg!


Maar jeugdzorg interessant, als bijbaantje nog leuk.



Já het werk is echt interessant en staat altijd leuk op je CV
Ik zelf studeer nog, en ''parttime'' doe ik dat werk erbij. Moet wel zeggen dat het echt zwaar is!