Bekijk volle/desktop versie : de facto wordt KOSOVO onafhankelijk....



02-02-2007, 18:20
VN-plan: vergaande autonomie voor Kosovo
vrijdag 2 februari 2007 17:21

Het beladen woord 'onafhankelijk' is niet gevallen, maar Kosovo mag zich afscheiden van Servië. Dat staat in het langverwachte plan dat de Finse VN-gezant Martti Ahtisaari vandaag heeft gepresenteerd.


Kosovaarse meerderheid wil zich van Servië afscheiden
Kosovo krijgt volgens het plan een eigen grondwet en eigen nationale symbolen als een vlag en een volkslied. Ook mag het lid worden van internationale organisaties als de Verenigde Naties.

Religie
Maar het gebied blijft voorlopig wel onder toezicht van de internationale gemeenschap staan. Sinds het einde van de Kosovo-oorlog in 1999 zijn er VN-militairen in Kosovo gelegerd. Ook moeten de rechten van niet-Albanezen, bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs en religie, worden beschermd.

Aan het plan, dat door analisten een ‘moeizaam compromis' wordt genoemd, ging een jaar van onderhandelingen vooraf tussen Servië en de Kosovaarse Albanezen.

De Servische president Boris Tadic heeft het plan direct verworpen. Hij vindt dat het 'de mogelijkheid van onafhankelijkheid' voor de provincie opent. Maar Ahtisaari wil deze maand weer met de partijen om de tafel gaan zitten om verder te onderhandelen over de details. Daarna zal de Veiligheidsraad een besluit nemen.

Van de ongeveer 1,9 miljoen inwoners in Kosovo is bijna 90 procent Albanees. Deze meerderheid streeft al jaren naar volledige onafhankelijkheid. Maar zo ver wil Servië niet gaan. De Serven hechten grote historische waarde aan het gebied en willen Kosovo niet meer dan vergaande autonomie toekennen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070126Kosovo/index.shtml

02-02-2007, 18:23


hé, een echte moslimrepubliek in Europa...zou het echt later "de Islamitiese Staat Kosovo"worden?

Toch tof van de EU, dat ze dit toestaan.....zal de Arabische Liga niet zo gauw zeggen, mbt de joodse staat.
Servie ook niet...die klaimen allerlei "heilige"plaatsen in Kosovo...huhhhh? waar ken ik dat van?

02-02-2007, 20:28
tja, verrek zeg, dat was ik al weer vergeten.....die gasten lullen altijd over "onderdrukking", maar voorlopig knalde de NAVO Servie wel goed op zijn plaats, toen ze écht de moslims gingen onderdrukken.

Die krachtsinspanning wordt maar al te vaak weggespoeld met de herinnering aan Srebenica.....en dan doen ze alsof dát allles is wat er gebeurd is; "zie je wel....we worden overal uitgemoord"

02-02-2007, 23:06

Citaat door dokterwho2:
de moslims hadden min of meer al het hele gebied geanexeerd!

Dat wordt maar even vergeten, voor het gemak zullen we maar zeggen1


Dat klopt. Ik sprak tijdens de Balkanoorlog met een Joegoslaaf. Hij vertelde mij dat, als hij met zijn vrouw met vakantie ging, de vrouw zich eerst moest verkleden voordat ze dat gebied binnengingen. Korte broek uit, lange broek aan, enz. anders werden ze aangevallen.

Hij voelde zich zwaar beledigd dat hij zich in zijn eigen land zo moest aanpassen aan wat hij noemde: de nakomelingen van Albanese gastarbeiders.

03-02-2007, 13:08



Citaat door Focus1:
Dat klopt. Ik sprak tijdens de Balkanoorlog met een Joegoslaaf. Hij vertelde mij dat, als hij met zijn vrouw met vakantie ging, de vrouw zich eerst moest verkleden voordat ze dat gebied binnengingen. Korte broek uit, lange broek aan, enz. anders werden ze aangevallen.

Hij voelde zich zwaar beledigd dat hij zich in zijn eigen land zo moest aanpassen aan wat hij noemde: de nakomelingen van Albanese gastarbeiders.



Wahahuhuahuahuahuaauh dit is de grootste bullshit ooit, ik kom ervan daan wat is dat voor onzin!

03-02-2007, 13:08

Citaat door dokterwho2:
Ik heb zelf nog op de broemde brug staan zoenen met mijn vrouw meer dan 30 jaar geleden toen was het al erg geislamiseerd!

Dat heeft daarna een grote vlucht genomen en is geexplodeerd met de bekende resultaten.

Dit staat ons in geheel europa te wachten als we het niet een halt toeroepen!


hou je bek lelijkerd, welke brug ?? je bedoeld bosnia, dat is geen kosovo