Bekijk volle/desktop versie : Mijn man en ik..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

01-02-2007, 22:01
Sallam uAleikum W’Ra7matulahi

Ik hoop dat jullie Insha-Allah de moeite nemen om mijn verhaal te lezen. En mijn boodschap zullen begrijpen.

Na veel pessimistische verhalen over trouwen/ juiste persoon/ goede meisjes of jongens etc. te hebben gelezen op m.nl, die mij enigszins ook pessimistisch maken… wil ik mijn verhaal hier heel graag kwijt. Dit is de nick van mijn man. Maar dit is dus geschreven vanuit een vrouwelijk perspectief, zijn vrouwtje dus.

Ik was altijd zo’n meisje die wist dat ergens mijn ware rondliep. Naast dat het éen van de zuilen van Imaan is, ‘geloven in het lot’- Elmeqtab, had het ook een romantische gedachte. Verder was ik nooit bezig met trouwen. Tuurlijk heb je zo nu en dan dat je even wegdroomt en denkt hoe het in de toekomst gaat verlopen met je. Ik lachte meisjes uit die op hun achttiende trouwden. Meisjes die hun hele leven bezig zijn met trouwen dit trouwen dat, begreep ik al helemaal niet. Ik zat Alhamdulilah fijn thuis, en had zo mijn studieperspectieven. Wat op mijn pad zou lopen, zou dan wel komen Fi Amaani Allah.

Ik heb vele discussie’s gevoerd wat betreft het benaderen van een jongen/meisje met als doel het huwelijk. Onder andere heb ik dit ook vaak gevoerd op M.nl. Voornamelijk over de volgende stelling; ‘Hoe weet je met wie je gaat trouwen;. Men wilde elkaar voor het huwelijk eerst leren kennen voordat ze daadwerkelijk het handje gingen vragen. Ik ben hier sterk op tegen. Iemand leren kennen doe je pas als je van beide kanten zekerheid hebt. Je weet maar nooit wat de werkelijke intentie is als je vrij loop hebt van 7araam met elkaar zijn. Men lachte mij uit…”Hoe weet je nou dat zo een persoon niet acteert?” Een persoon leer je pas kennen als je onder éen dak met diegene woont. Het enige wat je kunt doen is, Tawaqul3alla Allah. Ik zei dit wel, maar diep in mijn hart wist ik niet of ik gelijk had…Is de tijd echt veranderd, waar blijft de universele Islam? Theoretisch klinkt het zo gemakkelijk, maar is dit ook zo in praktijk. Bijna (de nadruk op ‘bijna&#8217 ieder persoon om mij heen wilde zijn toekomstige eerst leren kennen voordat het ‘serieus’ werd. Hoe zou ik ooit kunnen trouwen, als mijn Islamitische theorie niet meer klopt in ‘deze’ tijd. Toen besefte ik dat ik misschien bleef haken in enkel romantische gedachte. Het enige wat ik kon doen, is koppig blijven en blijven haken in die gedachte.

Op een dag belde een familielid mij op. Een goede kennis van hem wilde trouwen, en vroeg zich af of ik interesse had. Deze persoon had ik enkel éen jaar geleden een keer in mijn leven gezien, wat niet eens 5 seconden duurde. Ik zou niet meer weten hoe hij eruitzag, en hij wist ook niet hoe ik eruitzag. Ik vroeg mijn familielid hoe deze jongen in elkaar zat, qua levensperspectieven, uiteraard Islam… Karakter. Ik probeerde via een betrouwbare bron erachter te komen hoe hij was. Mijn familielid durfde hier niet echt op te antwoorden, met vrees dat hij verkeerde informatie verstrekt. Het enige wat hij zei, is dat het een jongen was die wel ‘deugde’. Na met mijn ouders overlegd te hebben, besloot ik hem langs te laten komen. Zo belde zijn vader mijn vader op, en zouden zij die aankomende –niet te vergeten- zaterdag langskomen. DAMES, ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest! Voordat hij kwam heb ik mijn Salaat Istighirah verricht, en nog enkele dua’s. Zo wist ik dat ik Allah Sub7anu Wa’Ta3ala om leiding vroeg. Als er niets van was gekomen, dan was dit de wil van Allah Sub7anu Wa’Ta3ala. Zo ja.. Is het de wil van Hem Sub7anu Wa’Ta3ala. De tijd brak aan dat we elkaar zouden zien. Wij waren beiden nerveus, en praatten nauwelijks. Op den duur zeiden we enigszins wel wat (kan me niet eens herinneren wat). Nadat hij wegliep, vroeg zijn moeder of hij, mij heeft geaccepteerd… ‘qebred nigh’ (op zijn berbers), hij knikte en liep weg. Ze vroeg hetzelfde aan mij, ik knikte ook. Toen zijn moeder mijn voorhoofd kuste, besefte wat ik had gedaan. Ik had zojuist geaccepteerd voor een huwelijk samen met hem. Mijn leven zou nu veranderen.

Enkele dagen daarna, begonnen we met bellen. Bellen, bellen, bellen. Zo leerde we elkaar als het ware kennen. Volledig openstellen ging nog niet. Aangezien je nog niet gewend aan elkaar bent. Als hij me weer wilde zien, kwam hij langs bij ons thuis. Mijn vader zat er dan gewoon bij… Natuurlijk ongemakkelijk, maar wij hadden nog geen Zowziya. D.m.v zijn gedachten/gewoontes/perspectieven met die van mij te vergelijken, blijkt dat we gewoon voor elkaar gemaakt zijn. Voordat we moesten tekenen, was ik zeer zenuwachtig. Ik vertelde hem dit ook, ik wist dat het dan volledig serieus was. Ik was Alhamdulilah blij met hem, maar Shaytaan fluistert je het éen en ander. Na het tekenen, konden we zonder Ma7rem met elkaar afspreken. Nu was ik tóch ook éen van die achttienjarige die getrouwd was. Toen begon serieus mijn verliefdheid. Zelfs als we alleen waren is hij nog steeds die lieve jongen die mijn hartje heeft afgepakt. Je leert elkaar nog beter kennen, dan besef je dat die liefde enkel door Allah Sub7anu Wa’Ta3ala geschapen is. Wat ik voor hem voel, en hij voor mij voel (als ik het mag geloven hihi) is gewoon onbeschrijflijk. Ik heb dit nooit verwacht, en hij zeker ook niet. Wij waren met elkaar het huwelijk in gegaan met de intentie dat we van elkaar zouden houden, tegen beproevingen vechten en een Insha-Allah warmvolle gezin met elkaar stichten. Die verliefdheid en ‘extreme’ liefde die ik voor hem voel, is totaal onverwachts. Dit gevoel wordt steeds sterker. Ik zie hem namelijk gewoon als mijn zielsgenoot, die mij gelukkig zal maken en ik hem gelukkig zal maken Insha-Allah. Wij zien dit als beloning van Allah Sub7anu Wa’Ta3ala, voor zijn vertrouwen in hem. Twee individuen die door middel van vertrouwen in Allah Sub7anu Wa’Ta3ala met elkaar het huwelijk in treden. Zonder elkaar van te voren gekend te hebben of 7aram afspraakjes hebben verricht.

Broeders en zusters, als jullie het huwelijk in willen treden… Wees niet pessimistisch, kijk niet naar de slechte zusters of broeders. Het is allemaal de wil van Allah Sub7anu Wa’Ta3ala. Degene met wie jij zult trouwen is al vastgelegd, heb alleen die vertrouwen in Allah Sub7anu Wa’Ta3ala. Dat is het enige wat ik wil meegeven;

Heb vertrouwen in Allah Sub7anu Wa’Ta3ala.

Wa Salam u Aleikum w’Ra7matulahi

01-02-2007, 22:16


machalah ,je hebt gelijk ,we moeten zeker op allah vetrouwen ,allah heeft de toekomst al klaar en alles saat al vast wat wie je gaat trouwen.en alles is almakatb,ik ben blij voor je dat je gelukkig bent getrouwd .
tegenwoordig draait alles om liefde en eerst elkaar leren kennen en bla bla ,voor mij hoef dat niet,als mijn ware komt en hij is moslim meetn trouwen geen haramrelatie..astagviroie allah .
machallah,moge allah jullie gelukkige maken in dit leven en in de volgende inchalah en moge allah jullie het jenna schenken amien.
salamoulikom

01-02-2007, 22:17
Mijn broer wil insha allah zo trouwen, hij zegt weleens tegen mij.. Allah heef mijn lot bepaalt, precies hoe jij het nu verteltt... En insha allah zal ik ook de manier van onze profeet trouwen.. Volgens Soenaaa...

je hebt het egtt mooi aangepaktt... RESPECT

01-02-2007, 22:24
selamoulikom, Ameen!!
En voor al onze Moslim broeders en zusters Fi Amaani Allah!!

Bijzonder__ Ik ben Alhamdulilah blij dat broeders en zusters inzien dat er maar éen weg is... Namelijk de weg die je zonder Shaytaan ingaat. Als je in Allah Sub7anu Wa'Ta3ala vertrouwt, dan voel je je hoe dan ook sterk.

01-02-2007, 22:28


als k kijk naar mijn ouders,, en andere ouderss... Die zijn tog ook allemaal op die manier getrouwdd.. Zij leven 20 a 30 40 jaaar gelukkig samen...

Waarom zou het nu niet kunnen... Moge Allah je huwelijk zegenen....
Heb diepe respect voor mensen die op deze manier trouwen...
Kd8 ook van k ga gwn eerst dat meisje leren kennen dan pass...

Tot mijn broer mij van gedachte veranderdee....

01-02-2007, 22:29

Citaat door oemaya:
Prachtig oegti! moge Allah jou huwelijk zegennen!


Ameen !! Wa Ijaaki Zuster!

01-02-2007, 22:36

Citaat door Bijzonder__:
als k kijk naar mijn ouders,, en andere ouderss... Die zijn tog ook allemaal op die manier getrouwdd.. Zij leven 20 a 30 40 jaaar gelukkig samen...

Waarom zou het nu niet kunnen... Moge Allah je huwelijk zegenen....
Heb diepe respect voor mensen die op deze manier trouwen...
Kd8 ook van k ga gwn eerst dat meisje leren kennen dan pass...

Tot mijn broer mij van gedachte veranderdee....


Dat bedoel ik, het is allemaal de wil van Allah Sub7anu Wa'Ta3ala.
Moge Allah Sub7anu Wa'Ta3ala jou die weg vergemakkelijken. Het vertrouwen in Hem Sub7anu Wa'Ta3ala, zal je Insha-Allah niet teleurstellen. En zeker niet in het hiernamaals, waar wij uiteraard naar leven!

01-02-2007, 22:54

Citaat door oemaya:
[COLOR="Black"]

Precies!..De sabr die onze ouders hebben gehad Mashaállah,


De sabierin (mensen met geduld) dat zijn de sterkste mensen... en die zullen het meest bereiken.

01-02-2007, 23:16
MashAllah, prachtig beschreven.
Alhamdoulilah ben ik ook op mijn 18 jarige leeftijd getrouwd en alhamdoulilah ook op deze manier.
MashAllah gevoel geeft het!

01-02-2007, 23:24
mooi maschallah, ik zelf ben ook zo getrouwd en ben al bijna 12 jaar getrouwd. tegenwoordig noemen ze dat ouderwets je moet hem eerst leren kennen maar die huwelijken die vroeger werden gesloten die houden stand en tegenwoordig is het vaak een scheiding.

01-02-2007, 23:30

Citaat door yasmine1974:
mooi maschallah, ik zelf ben ook zo getrouwd en ben al bijna 12 jaar getrouwd. tegenwoordig noemen ze dat ouderwets je moet hem eerst leren kennen maar die huwelijken die vroeger werden gesloten die houden stand en tegenwoordig is het vaak een scheiding.


Je haalt de woorden uit me mond vandaan...

Je hoort Kaddour en Fatima al 35 jaar lang getrouwdd.. gelukkig [volgens de beste manier getrouwd, SOena

tegenwoordig marouan en romaisa 2 jaar getrouwdd... ongelukkig [volgens verkeerde manier getrouwd.. Hoe Anita en kees trouwen, eerst alles uitgespookt hebben en daarna trouwen] dit geld niet voor iedereen, sommige zijn wel gelukkig enzoo

Dit is gwn als grap bedoelt he... een kleine voorbeeld... Als k iemand heb beledigt mijn EXCUSES

02-02-2007, 01:37
Je vertrouwen zo in Allah (subhana wa ta'ala) stellen is de grootste beproeving.

Je vraagt je toch steeds af: ik kan toch niet met iemand trouwen die ik niet ken, wat als ik haar niet mag blablabla en al die andere blablabla.

Trouwen blijft een heikel onderwerp, omdat het zo belangrijk is voor ons wil je koste wat het koste niet de verkeerde beslissing nemen. En daardoor kiezen de meeste toch voor haraam, in de hoop dat ze hun partner zo beter leren kennen.

02-02-2007, 02:53


Prachtig verhaal !

02-02-2007, 09:57

Citaat door yasmine1974:
mooi maschallah, ik zelf ben ook zo getrouwd en ben al bijna 12 jaar getrouwd. tegenwoordig noemen ze dat ouderwets je moet hem eerst leren kennen maar die huwelijken die vroeger werden gesloten die houden stand en tegenwoordig is het vaak een scheiding.


Zo wordt het inderdaad bestempeld, maar het blijft DE enige juiste manier. Masha-Allah.


Citaat door sajidah_algaliq:
MashAllah, prachtig beschreven.
Alhamdoulilah ben ik ook op mijn 18 jarige leeftijd getrouwd en alhamdoulilah ook op deze manier.
MashAllah gevoel geeft het!


Trotsgevoel krijg je daarvan, Sub7anullah! Zo een gevoel om het trouwen in te gaan, gun je al je broeders en zusters.

Moge Allah Sub7anu Wa'Ta3ala jullie Sbar en Imaan geven in jullie huwelijk.

02-02-2007, 10:02

Citaat door GeenLeven:
Je vertrouwen zo in Allah (subhana wa ta'ala) stellen is de grootste beproeving.

Je vraagt je toch steeds af: ik kan toch niet met iemand trouwen die ik niet ken, wat als ik haar niet mag blablabla en al die andere blablabla.

Trouwen blijft een heikel onderwerp, omdat het zo belangrijk is voor ons wil je koste wat het koste niet de verkeerde beslissing nemen. En daardoor kiezen de meeste toch voor haraam, in de hoop dat ze hun partner zo beter leren kennen.



Ik denk dat de westerse invloed ook zeker een rol speelt. Iedereen doet het op de haram-manier, dus waarom ik ook niet. 'Zo gaat het nu eenmaal, we leven niet meer in de middeleeuwen'.
Deze Haram-relaties geven geen zekerheid. Sommige meisjes/Jongens zeggen te willen trouwen, maar ondertussen houden ze diegene aan het lijntje om misbruik van te maken... Wa Stagfirullahi.
Je zal nooit een perfect persoon vinden, deze bestaat namelijk niet zoals iedereen weet. Sbar naar bepaalde eigenschappen van een persoon die je niet fijn vindt, is belangrijk om jouw huwelijk gelukkig te maken. Jouw Imaan en de Imaan van jouw man/vrouw, is het belangrijkste om tegen de beproevingen te 'vechten'.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21