Bekijk volle/desktop versie : Lieve mensen help!!! Wie van jullie heeft wel eens een OPTIEVERKLARING afgelegd!



Pagina's : [1] 2

31-01-2007, 22:03
Aselam3alaikoem

Wat kan je verwachten bij een OPTIEVERKLARING... (voor je Nederlandse Paspoort) Ik heb begrepen dat je wat formulieren moet invullen....? Weet iemand ook wat voor formulieren dat zijn en wat ze precies vragen? Moet je ook nog een gesprek met iemand van de gemeente aan of ???

Alvast bedankt..

Wa 3alaikoem selem...

31-01-2007, 22:09


ben je geen maagd meer?

31-01-2007, 22:23

Citaat door Marriedgirl:
Aselam3alaikoem

Wat kan je verwachten bij een OPTIEVERKLARING... (voor je Nederlandse Paspoort) Ik heb begrepen dat je wat formulieren moet invullen....? Weet iemand ook wat voor formulieren dat zijn en wat ze precies vragen? Moet je ook nog een gesprek met iemand van de gemeente aan of ???

Alvast bedankt..

Wa 3alaikoem selem...


is het voor je paspoort

31-01-2007, 22:31
Nog nooit van gehoord
Maar succes ermee

31-01-2007, 22:33


Naturalisatie/ Optieverklaring
Publicatiedatum: 9 November 2006 | print
Buitenlanders kunnen het Nederlanderschap door naturalisatie of optie verkrijgen. Om voor naturalisatie in aanmerking te komen moet men in de regel vijf jaar legaal verblijf in ons land hebben. Wie het Nederlanderschap verkrijgt door naturalisatie, zal in beginsel ook afstand moeten doen van zijn oorspronkelijke nationaliteit. In een aantal gevallen behoeft geen afstand te worden gedaan. Dit geldt bijvoorbeeld voor echtgenoten van Nederlanders. Een aantal buitenlanders zal het Nederlanderschap door een optie kunnen verkrijgen, zoals migranten van de tweede generatie en oudere immigranten die reeds lang in Nederland wonen. Zij behoeven geen afstand te doen.

Bron: http://www.aalsmeer.nl/products.asp?group=4&id=117

31-01-2007, 22:35
ja moest het effe zeker weten maar ik heb het gedaan .had binnen 1 maand al antwoordn en kon ik het gaan ophalen.

31-01-2007, 23:25

Citaat door ouardanijntje:
ja moest het effe zeker weten maar ik heb het gedaan .had binnen 1 maand al antwoordn en kon ik het gaan ophalen.


heb jij ook je NL paspoort gekregen door een OPTIEVERKLARING... ik vraag het voor iemand anders... ik heb zelf al mijn NL paspoort (een aantal jaar al) maar ik heb het verkregen door NATURALISATIE omdat ik in marokko ben geboren. Deze persoon voor wie ik dit vraag kon het aanvragen door een OPTIEVERKLARING maar heeft nu dus een afspraak staan voor een zo een optieverklaring... ik weet dat je dan iets van 133 euro moet betalen en verder

Kan jij in het kort uitleggen hoe het ging bij jou?

Dzajakallahoe gairien.

31-01-2007, 23:25
hoi ik ben zelf in optie gegaan ik had een afspraak gemaakt bij de ind en ik heb daar aangegeven dat ik in optie wou gaan en ik hoefde geen papierwerk in te vullen dat werd daar alemaal voor mij gedaan en ik moest 145 euro betalen en als ik mijn paspoort ging ophalen dan moest ik 40 euro betalen .je krijgt je paspoort wel heel snel bij mij 3 maanden

31-01-2007, 23:27

Citaat door wardaroosje:
Nog nooit van gehoord
Maar succes ermee


Ik had er eerst ook nooit van gehoord maar na wat navraag te hebben gedaan kwam ik er dus zo achter. is mogelijk voor personen die ook in het buitenland zijn geboren maar die wel VOOR hun vierde levensjaar in NL zijn komen wonen en dus ook vanaf die leeftijd naar school zijn gegaan.

Zo leren we weer van elkaar toch

31-01-2007, 23:32

Citaat door mama21sweet:
hoi ik ben zelf in optie gegaan ik had een afspraak gemaakt bij de ind en ik heb daar aangegeven dat ik in optie wou gaan en ik hoefde geen papierwerk in te vullen dat werd daar alemaal voor mij gedaan en ik moest 145 euro betalen en als ik mijn paspoort ging ophalen dan moest ik 40 euro betalen .je krijgt je paspoort wel heel snel bij mij 3 maanden


Check je PM...

31-01-2007, 23:32
maar wat je nu wel hebt trouwens is dat je eerst een naturalisatieceremonie moet bij wonen voordat je je paspoort krijgt je krijgt daarvoor een uitnoding toegestuurd en je bent verplicht dat bij te wonen .en als je dat niet wilt dan kan je geen nederlander worden

31-01-2007, 23:37

Citaat door mama21sweet:
maar wat je nu wel hebt trouwens is dat je eerst een naturalisatieceremonie moet bij wonen voordat je je paspoort krijgt je krijgt daarvoor een uitnoding toegestuurd en je bent verplicht dat bij te wonen .en als je dat niet wilt dan kan je geen nederlander worden


klopt dat heb ik ook vernomen.... maar dat is geen enkele punt voor die persoon. Maar vertel toen je naar die afspraak ging voor je optieverklaring... je ging erheen je betaalde 145 euro en toen...

31-01-2007, 23:57


als je dat bedrag hebt betaalt dan is het geregeld .En dat moet je afwachten totdat je een brief van ze ontvangt dat je in optie bent gegaan dan staat er ook vermeld dat je de naturalisatiecermonie moet bij wonen eer dat je nederland kan worden.En dan staat er bij dat je nog een uitnoding krijgt.Die moet je bijwonen zoals ik heb vermeld je moet daar een fomulier in onvangst nemen .daar staat niks anders in vermeld dan dat je nederlander bent geworden.En dan duurt het 3 weken voordat je paspoort klaar is en dan kan je je paspoort ophalen je moet dan alleen 40 euro betalen

01-02-2007, 00:01
trouwens als er een kleintje mee in optie gaat en die kleine wordt nederlander dan kan die ingeschreven worden bij paps of mams.Dat kost dan maar 8 euro ofzo terwijl als je dat niet doet je dan 40 euro moet betalen en je nog eens de kans hebt dat je het kwijt raakt zonde van je geld

01-02-2007, 00:03
Ik hoop dat het wat duidelijker voor je is geworden veel succes ermee.dikke bousa

Pagina's : [1] 2