Bekijk volle/desktop versie : ISSY...klein maar fijn



Pagina's : [1] 2

30-01-2007, 15:05
ENSCHEDE - Het was een kostelijk gezicht. Aan de aftrap van FC Twente-ADO stonden de boomlange Orlando Engelaar en de kleine Ismail Aissati, de debutant die nauwelijks tot de taille van zijn teamgenoot reikte. De Marokkaan, die op huurbasis naar Enschede is gekomen, speelde de sterren van de hemel en kreeg terecht van rapporteur Willem de Vries een 7. Niet alleen was zijn kwikzilverige spel een lust voor het oog, de in Utrecht opgegroeide straatvoetballer scoorde ook nog eens op fraaie wijze.
In tukkerland herkent men snel of een speler al dan niet kwaliteit heeft. Ismail Aissati, kortweg Issy genoemd, heeft nu al de harten van de Twente fans gestolen. En dus luidt de nieuwe hit in het Arke stadion: 'Ai Aissati Jippie Ai Jee'. De middenvelder werd zondag dan ook niet voor niets tot Man of the Match uitgeroepen. Hij ontving daarvoor een reischeque van 250 euro, die hij in gedachten doorschoof naar zijn ouders.

De vraag is of PSV er nu wel zo verstandig aan gedaan heeft om de frêle technicus voor een half jaartje in Enschede te stallen. Bij Twente zijn ze dolblij, hoewel de afspraak is dat Aissati van de zomer weer terugkeert in Eindhoven. FC Twente, die de dreumes op wondersloffen graag voor langere tijd aan zich wil binden, heeft namelijk geen recht op koop. "Maar wie weet", vertelde Jan van Halst, commercieel medewerker van Twente en analist bij Talpa. "Misschien kunnen we Aissati behouden met een mooi appartement, goed voetbal, dinerbonnen etc."

"Of een mooi deerntje uit Weerselo", voegde Jan Mulder daar zondagavond bij De Wedstrijden schalks aan toe.

Aissati laat zich niet gek maken. Bij hem draait voorlopig alles om het spelen van voetbal, want dat kan hij als de beste. Na jaren opgetrokken te hebben met die andere ster en vervent treinreiziger Ibrahim Afellay, kan hij het thans bijzonder goed vinden met Karim El Ahmadi. Dat is ook zo'n speler die de bal aan een touwtje heeft zitten en het spel goed ziet. Dat Aissati een juiste beslissing heeft genomen door voor Twente te gaan voetballen, liet hij direct na zijn 'transfer' weten. Issy: "Ik heb na de eerste kennismaking gelijk mijn manager gebeld en hem verteld dat ik een goede keuze had gemaakt."

En van die woorden heeft hij nog steeds geen spijt. Hij weet zeker dat zijn beste tijd nog moet komen. Want als je met 17 jaar en 64 dagen de jongste Nederlandse debutant in de Champions League bent geweest, moet het raar lopen wil een carrière zoals Aissati die nu doormaakt alsnog mislukken. Daar zullen Fred Rutten en René Eijkelkamp wel voor zorgen. Beiden maakten de pingelaar al mee bij PSV en waken ervoor dat de grote, kleine Marokkaan niet naast zijn schoenen zal lopen. Van iets dat op voortrekken lijkt, moet Rutten al helemaal niets hebben. Hij behandelt Ismail gelijk als een van de dertig contractspelers.

30-01-2007, 15:10



Citaat door Ssmile:
Mooi


wat ook mooi is, is dat hij Marokkaan wordt genoemd

30-01-2007, 15:14

Citaat door Master_Mocro:
wat ook mooi is, is dat hij Marokkaan wordt genoemd


zal spoedig veranderen denk ik aangezien zn maatje voor Nl heeft gekozen.

30-01-2007, 15:43
"de dreumes op wondersloffen"

30-01-2007, 16:00


El Ahmadi heeft een half seizoen de tijd om zijn werk te doen

30-01-2007, 16:01
hij zal voor nl kiezen ongetwijfeld

30-01-2007, 16:05

Citaat door Master_Mocro:
El Ahmadi heeft een half seizoen de tijd om zijn werk te doen




hahaahhahaah hopen dat die het goed doet doet en aisatti op andere gedachten gaat brengen

30-01-2007, 16:17
Fantastiche Speler inderdaad.

Zou goed terrecht kunnen op Marokkaanse middenveld samen met Boussoufa.

30-01-2007, 16:36

Citaat door Karim00:
hahaahhahaah hopen dat die het goed doet doet en aisatti op andere gedachten gaat brengen



Mwah ik ken karim persoonlijk, denk niet dat hij assati zover krijgt dat die bij twente blijft.

Twente is goed maar geen Topper psv wel !

en een goeie voetballer wil altijd promotie na een tijdje.....

30-01-2007, 16:41

Citaat door Larache86:
Mwah ik ken karim persoonlijk, denk niet dat hij assati zover krijgt dat die bij twente blijft.

Twente is goed maar geen Topper psv wel !

en een goeie voetballer wil altijd promotie na een tijdje.....



we hadden het over dat die aisatti moet overtuigen om voor marokko te spelen

30-01-2007, 16:42
Al ahmadi speelt ook goed daar.. alleen vind ik dat hij de credits niet krijgt...

30-01-2007, 16:43

Citaat door Karim00:
we hadden het over dat die aisatti moet overtuigen om voor marokko te spelen



oowww hahaha dan heb ik niet goed gelezen

30-01-2007, 16:56


ewa kan gebeuren

30-01-2007, 18:00
PSV beslist nog altijd of Issy mag blijven bij Fc Twente en niet El Ahmadi

30-01-2007, 19:14
Prachtige speler..

Ben benieuwd wat zijn keuze gaat worden, laten we hopen dat hij z'n vriendje niet achterna gaat..

Pagina's : [1] 2