Bekijk volle/desktop versie : vraagje



28-01-2007, 18:28
A slm 3alikom,

Een hele goede broeder wil me hand komen vragen hij is zeer goed met islaam bezig... alleen is het zo dat zijn zussen dus niet islamitisch zijn wel marokaans zijn moeder is wel gelukkig een goede moslima. Wat vinden jullie daarvan ik zelf vind hem echt goed hij houd van de islaam en zegt dat hij er niks aan kan doen dat z`n zussen zo zijn denken jullie da mijn ouders er moeilijk over zouden doen?

Wa3likom assalem

28-01-2007, 22:00



Citaat door misssalima:
A slm 3alikom,

Een hele goede broeder wil me hand komen vragen hij is zeer goed met islaam bezig... alleen is het zo dat zijn zussen dus niet islamitisch zijn wel marokaans zijn moeder is wel gelukkig een goede moslima. Wat vinden jullie daarvan ik zelf vind hem echt goed hij houd van de islaam en zegt dat hij er niks aan kan doen dat z`n zussen zo zijn denken jullie da mijn ouders er moeilijk over zouden doen?

Wa3likom assalem



trouw je met die man of met die zussen

28-01-2007, 22:14
En bedoel je dat die zussen niet in de islam geloven of alleen zich niet aan de regels houden,, want dan vin dik ,, dat je daar geen probleem moet van gaan maken,, want,, je moet naar hun innerlijk kijken,,,

28-01-2007, 22:30
De JOngen Is Toch Goed Hmdl.. Twaklie Al Allah En Laat Zijn Zussen In Hun Waarden..

28-01-2007, 23:11


Je bouwt een leven op met de man en natuurlijk ook met zijn familie , maar eerst en vooral met die jongen , dus het belangrijkste is dat HIJ zich aan de godsdienst houdt.


Dat van de zussen , jah , moet je je niet echt aantrekken , want wij veroordelen hun niet , dat is Allah swt.

Behandel ze gewoon normaal en kom er gewoon mee overeen, zoals je eigen zussen of nichten.. Ze zullen inshAllah op een dag wel op het rechte pad geleid worden..


Ga ervoor zou ik zeggen

Wa selam aleykoem oeghti

29-01-2007, 12:39
Je moet hem niet afwijzen vanwege hun! Dat is niet eerlijk. Hij is op het goede pad dat telt. Je trouwt met hem en niet met hun. En insallah zullen zij ook het goede pad op gaan. Yarrebi amien.

31-01-2007, 09:24

Citaat door ONDEUGEND:
trouw je met die man of met die zussen

jah echt ik wouw dat ook zeggen je trouwd met die man

31-01-2007, 12:24
Je trouwt met een man, niet met zijn zussen. Hoewel niet-praktiserende schoonfamilie wel lastig zou kunnen zijn, maar qadr Allah wa ma sha fa'al. Wellicht zou jij da'wah bij hen kunnen doen.