Bekijk volle/desktop versie : kan iemand mij hier aan helpen???????..................................... ...........



28-01-2007, 15:35
asslaam aleikoem dames,

ik ben op zoek naar een koekjes recept.het is een walnoten koekje.er gaat niet veel in:gemalen walnoten,suiker en eiwitten of hele eieren(??)en bakpoeder als ik me niet vergis.hte geheel wordt gemengt en door poedersuiker gerold.

choumicha heeft m een tijdje geleden gemaakt maar ik heb het niet gezien.


kan iemand mij aan dit recept helpen???

28-01-2007, 16:55


ewaa niemand???

28-01-2007, 17:03
je bedoelt de koekjes bovenaan ?





zoja daar heb je voor nodig:
500 gr walnoten,gemalen
500 gr amandelen,zonder schil en gemalen
4 hele eieren
450 gr poedersuiker
schil van 1 citroen
extra poedersuiker om in te rollen
500 gr halve walnoten


walnoten,amandelen bij elkaar doen in een kom,poedersuiker toevoegen,eieren een voor een toevoegen en mengen tot je een lekker soepele massa hebt.als laats voeg je de citroenschil toe en dan goed mengen.

maak er kleine balletjes van, rol ze door de poedersuiker,maak aan de zijkanten inknepinkjes met een mes en maak met je vinger een gaatje in de bovenkant en leg daar een halve walnoot in. bakken in de oven op ongeveer 180 gr tot ze stevig aanvoelen en smullen maar

succes!

28-01-2007, 19:48

Citaat door islaamparel:
je bedoelt de koekjes bovenaan ?





zoja daar heb je voor nodig:
500 gr walnoten,gemalen
500 gr amandelen,zonder schil en gemalen
4 hele eieren
450 gr poedersuiker
schil van 1 citroen
extra poedersuiker om in te rollen
500 gr halve walnoten


walnoten,amandelen bij elkaar doen in een kom,poedersuiker toevoegen,eieren een voor een toevoegen en mengen tot je een lekker soepele massa hebt.als laats voeg je de citroenschil toe en dan goed mengen.

maak er kleine balletjes van, rol ze door de poedersuiker,maak aan de zijkanten inknepinkjes met een mes en maak met je vinger een gaatje in de bovenkant en leg daar een halve walnoot in. bakken in de oven op ongeveer 180 gr tot ze stevig aanvoelen en smullen maar

succes!


dat zijn ze ,bedankt voor het recept.

groen puntje is onderweg..

oum youssef.

29-01-2007, 17:27



Citaat door Oum Youssef:
dat zijn ze ,bedankt voor het recept.

groen puntje is onderweg..

oum youssef.




graag gedaan meissie