Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met...



Pagina's : [1] 2

28-01-2007, 02:36
Salamoe3alaykoem Wara7matoelahi Wabarakatoehoe,

Deze topic is eigenlijk meer voor de meisjes (vrouwen) onder ons.

Wie van onze Marokkaanse moslimameisjes zou van thuis uit met een Belgische Moslim mogen trouwen? Een bekeerling dus.

Ghair insha'Allah

Ma3a Salama
Oeght Filah

28-01-2007, 10:50


Aleykum assalaam,

Natuurlijk zuster, waarom niet? Als hij moslim is dan zouden ze geen reden zien om hem af te wijzen. Allah weet het het Beste!

Aleyki assalaam,

mouj

28-01-2007, 11:08
tja tegenwoordig is dat jammer genoeg niet meer zoals als vroeger.Ouders houden zich wel aan de islamitische voorschriften maar zoalg het in botsing gaat met het cultuur dan zie je ze toch grijpen naar de cultuur.

Dat is iets wat mij erg verdrietig maakt.Want Islam is geen spelletje.

wa 3alaykom wa salam wa rahmatoe Allahi wa barakatoeh.

28-01-2007, 13:12
Haha dit gaat nieteens bij mij gebeuren.

laatstaan de ouwe garde..

28-01-2007, 18:32


wa elikoem salaam warahmatolah!!

al hamdolilah mijn ouders zullen me dit nooit verbieden een oom van me had zelf voorgesteld dat zijn dochter met een bekeerling zou trouwen maar ze wou niet ! el hemdolilah dat het bij mij niet zo is want komt wel vaak voor

28-01-2007, 21:09
Nee, ik weet zeker van niet.

Het zou mij niks uitmaken, als het maar een goede moslim is. Maar helaas denken mijn ouders daar anders over, hoewel ze totaal niet streng zijn.
Het ligt meer aan de cultuur en de omgeving waarin we leven.

28-01-2007, 22:03
Hier thuis zouden ze niet moeilijk doen om een niet-Marokkaan. Ik daarentegen wil perse een Marokkaan.

29-01-2007, 19:14

Citaat door IrriteerMeNiet:
Half Blood, hoe bedoel je?


(neen echt een bekeerde Belg)

Salamwahalaykoem,

Bedankt voor jullie reacties. Ben wel blij om te horen dat sommige ouders er niet moeilijk over doen alhamdoelilah. Wat zeg nu eerlijk, die mensen bekeren zich, maar dan verbieden onze ouders om met een bekeerling te trouwen. Waar is de logica ??? Ok, er bestaat iets zoals cultuur. Maar soubhanAllah, moet de Islaam dan niet overheersender dan ons cultuur???

Ik ken een jongeman die zich twee jaar geleden heeft bekeerd tot de Islam alhamdoelilah, maar hij is ten einde raad meskien. Hij wilt het liefst een Marokkaanse vrouw omdat hij helemaal geïntegreerd is in onze cultuur. Dit dankzij zijn vriendenkring, waaronder mijn man en mijn broers, maar als het puntje bij paaltje komt, geraakt hij niet tot die stap. Zijn ouders zijn twarkelah zo'n lieve mensen. Die hebben het van in het begin goed gevonden en zoeken ook een lieve schoondochter voor hun zoon.

Het probleem is dat iedereen het wel prachtig vind dat hij bekeerd is, maar als hij dan vraagt om een goede dochter te huwen, dan haken ze allemaal af. Ik vind het echt erg voor em. Dit is het échte bewijs dat de onwetendheid bij ons Marokkanen er ook inzit. (dus niet alleen bij de Nederlanders/Belgen) Ik vind dat helemaal niet correct maar ja... niets aan te doen.

Weet er iemand of er één of andere manier bestaat om met een serieuze, praktiserende moslima in contact te komen?

Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen, want in heel mijn omgeving zijn de meiden inmiddels vrouwen geworden

Wie een suggestie heeft, kan me altijd pm-en

Djazakoem Allahoe Gayran.

Ma3a Salama
Oegt filah.

29-01-2007, 20:44

Citaat door Merjoema:
(neen echt een bekeerde Belg)

Salamwahalaykoem,

Bedankt voor jullie reacties. Ben wel blij om te horen dat sommige ouders er niet moeilijk over doen alhamdoelilah. Wat zeg nu eerlijk, die mensen bekeren zich, maar dan verbieden onze ouders om met een bekeerling te trouwen. Waar is de logica ??? Ok, er bestaat iets zoals cultuur. Maar soubhanAllah, moet de Islaam dan niet overheersender dan ons cultuur???

Ik ken een jongeman die zich twee jaar geleden heeft bekeerd tot de Islam alhamdoelilah, maar hij is ten einde raad meskien. Hij wilt het liefst een Marokkaanse vrouw omdat hij helemaal geïntegreerd is in onze cultuur. Dit dankzij zijn vriendenkring, waaronder mijn man en mijn broers, maar als het puntje bij paaltje komt, geraakt hij niet tot die stap. Zijn ouders zijn twarkelah zo'n lieve mensen. Die hebben het van in het begin goed gevonden en zoeken ook een lieve schoondochter voor hun zoon.

Het probleem is dat iedereen het wel prachtig vind dat hij bekeerd is, maar als hij dan vraagt om een goede dochter te huwen, dan haken ze allemaal af. Ik vind het echt erg voor em. Dit is het échte bewijs dat de onwetendheid bij ons Marokkanen er ook inzit. (dus niet alleen bij de Nederlanders/Belgen) Ik vind dat helemaal niet correct maar ja... niets aan te doen.

Weet er iemand of er één of andere manier bestaat om met een serieuze, praktiserende moslima in contact te komen?
Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen, want in heel mijn omgeving zijn de meiden inmiddels vrouwen geworden

Wie een suggestie heeft, kan me altijd pm-en

Djazakoem Allahoe Gayran.

Ma3a Salama
Oegt filah.


-Moskee?
-Aan je getrouwde vriendinnen vragen of zij iemand kennen die praktiseert en graag wil trouwen?

Verder weet ik het ook niet, succes met je zoektocht!

30-01-2007, 19:56
selaam aylekum
ik zelf heb er egt geen problemen mee juist bekeerde moslims zijn egt masha,allah dat ze een grote stap nemen en dan ook gelijk goed mijn moeder heeft natuurlijk wel moeilijk mee zij keurt het gelijk af maar me vader vindt juist een bekeerde moslim masha,allah me vader is juist iemand van mij maakt het nix uit als het maar een moslim is en dan insha,allah is hij welkom bij ons en uiteindelijk moet hij tog na je vader en me moeder heeft dan verder nixx te zeggen hoewel ik ermee trouw en me ouders niet
elgair insha,allah wa salaam oegtie yasmina

30-01-2007, 22:26

Citaat door Jasmina_A:
selaam aylekum
ik zelf heb er egt geen problemen mee juist bekeerde moslims zijn egt masha,allah dat ze een grote stap nemen en dan ook gelijk goed mijn moeder heeft natuurlijk wel moeilijk mee zij keurt het gelijk af maar me vader vindt juist een bekeerde moslim masha,allah me vader is juist iemand van mij maakt het nix uit als het maar een moslim is en dan insha,allah is hij welkom bij ons en uiteindelijk moet hij tog na je vader en me moeder heeft dan verder nixx te zeggen hoewel ik ermee trouw en me ouders niet
elgair insha,allah wa salaam oegtie yasmina



wa elikoem salaam warahmatolah wabarakatoho!

zuster je beiden ouders dienen intestemmen hé en het gaat hem in de islaam niet enkel om de instemming van vader maar beiden
gheir inshallah hehe moge allah ons allen godvrezenden vrome echtegnoten geven!!

31-01-2007, 13:49
Ik begrijp niet waarom mensen er de laatste tijd zo'n probleem
van maken om met een bekeerde te trouwen,
maschallah,er is niets mooier.spijtig dat velen dat niet begrijpen!
mijn broer is zelf met een bekeerde getrouwd,en zijn nu samen gelukkig.
en geloof me in het begin zijn de meesten ouders het zoiezo niet
mee akkoord,en dat is niet alleen zo bij bekeerden.
Meid ik zou met trots zeggen ga ervoor,
en mog allah je helpen amien.
asalaamalaikoem...

31-01-2007, 14:37


salaam aleikoem wr wb

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben maar denk mijn ouders in het begin wel maar als ze zien dat ik het echt wil zullen ze het uiteindelijk wel goedkeuren omdat ze mij gelukkig willen zien.

Maar eerlijk je vind erg dat bekeerlingen in onze gemeenschap soms afgewezen worden.

Wat dan met ouders die een huwelijkspartner afwijzen die marokkaan is maar gewoon uit een andere regio of stam komt.

Marokkanen zijn soms echt bekrompen en racistisch als het om dergelijke zaken gaat

31-01-2007, 14:55
ik zou dat ook niet toestaan..

31-01-2007, 15:19
Thaiboxer_mo ik denk net als jy

Ik weet dat het toegestaan is in de islam.. maar mijn voorkeur gaat uit naar iemand van dezelfde ras..is gewoon makkelijker..

Pagina's : [1] 2