Bekijk volle/desktop versie : Voor iedereen die de liefde maar niet kan vinden!



Pagina's : [1] 2

27-01-2007, 18:18
Allah subhana wa taala zegt in de koran:

"Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw; jullie horen bij elkaar" (Surah 3 :Ayah 195).

"Wie het goede doet, man of vrouw, en hij gelooft: voorwaar aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste wat zij plachten te doen." (Surah 16 : Ayah 97)

"De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen" (Surah 4 : Ayah 5)

In de Koran zegt Allah subhana wa taala dus dat vrouw en man gelijk zijn. Verder moet de man op ons passen! Er wordt dus ten alle tijden voor ons gezorgd!

Anyway, ik dwaal af. Wat ik wilde zeggen, is dat er in de Koran staat:

"En goede vrouwen zijn er voor goede mannen, en goede mannen zijn er voor goede vrouwen" [al-Noor 24:26]

Dus wij moeten als mensen gewoon doen wat Allah subhana wa taala ons duidelijk in de Koran heeft gezegd. Ik heb de meeste citaten hieronder gezet!

Wat zegt Allah subhana wa taala in de Koran over hoe wij ons als Moslims moeten gedragen?

"Wend je wang niet hoogmoedig van de mensen af en loop niet verwaand op de aarde rond. God bemint geen enkele ingebeelde en verwaande." (Koran 31:18)

"'Gaat de poorten van de hel binnen om er altijd in de blijven.' Dat is pas echt een slechte verblijfplaats voor de hoogmoedigen." (Koran 16:29)

"En wees gematigd in jullie lopen en spreek met een zachte stem...." (Koran 31:19)

"En de goede daad en de slechte daad zijn niet gelijk; weer die [slechte daad] af met iets dat beter is. Dan zal hij, tussen wie en jou vijandschap was, een boezemvriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden; het wordt slechts aangeboden aan iemand met geweldig geluk." (Koran 41:34-35)

BRON: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert11.htm

27-01-2007, 18:19


"Jullie die geloven! Zeg niet dat de goede dingen die God jullie heeft toegestaan verboden zijn en begaat geen buitensporigheden; God bemint diegenen die buitensporigheden begaan niet." (Koran 5:87)

"God is met hen die godvrezend zijn en hen die goed doen." (Koran 16:128)

"Als iemand iets goed doet is het in het voordeel van zijn eigen ziel, en als iemand verkeerd doet dan is dan in zijn nadeel. Uiteindelijk zullen jullie tot jullie Heer teruggebracht worden." (Koran 45:15)

"Zij die gierig zijn met wat God hun van Zijn goedgunstigheid gegeven heeft, moeten niet denken dat het goed voor hen is. Welnee het is slecht voor hen; op de opstandingsdag zal dat waarmee zij gierig waren hen om de nek worden gehangen..." (Koran 3:180)

"(...) En wie voor de eigen hebzucht begoed worden, zij zijn het die het welgaat." (Koran 59:9)

"Jullie die geloven! Maakt jullie aalmoezen niet waardeloos door gepoch en ergernis zoals hij die zijn bezit weggeeft om door de mensen gezien te worden maar zonder te geloven in God en de laatste dag..." (Koran 2:264)

"Jullie zullen de vroomheid niet bereiken totdat jullie van wat jullie liefhebben bijdragen geven, God weet ervan." (Koran 3:92)

"...En wie voor de hebzucht van het zelf behoed worden, dat zijn zij die het welgaat..." (Koran 64:16) [17]

"Komt Gods verbintenis na wanneer jullie een verbintenis aangaan en verbreekt de eden niet na de bekrachtiging ervan ..." (Koran 16:91)

"En gebruik jullie eden niet voor onderlinge arglistigheid, want dan glijdt een voet na stevig gestaan te hebben uit en proeven jullie het kwade omdat jullie Gods weg versperden en is er voor jullie een pijnlijke bestraffing." (Koran 16:94)


"De huichelaars en de huichelaarsters horen bij elkaar, zij gebieden het verwerpelijke, verbieden het behoorlijke en houden hun handen stijf op hun beurzen; zij vergeten God en dus vergeet Hij hen. De huichelaars, dat zijn de verdorvenen." (Koran 9:67)


"Streeft naar vergeving van jullie Heer en naar een tuin zo breed als de hemelen en de aarde die klaargemaakt is voor de godvrezenden die bijdragen geven in voorspoed en tegenspoed en die hun woede inhouden en de mensen vergeving schenken." (Koran 3:133-134)

"Jullie die geloven! Neem jullie toevlucht tot geduld en salaat [gebed]. God is met hen die geduldig volharden." (Koran 2:153)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)

"En hoont niet hen die zij in de plaats van God aanroepen, zodat zij God niet uit vijandigheid en zonder kennis gaan honen." (Koran 6:108)

"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen..." (Koran 49:11)

"Zal Ik jullie mededelen tot wie de satans neerdalen? Zij dalen neer tot elke zondige lasteraar. Dezen luisteren scherp en de meesten van hen zijn leugenaars." (Koran 26:221-223)

"Jullie die geloven! Vermijdt vele vermoedens - sommige vermoedens zijn zonde - en spioneert niet en roddelt niet over elkaar..." (Koran 49:12)

"Kinderen van Adam! Doe jullie mooie kleding aan bij elke moskee en eet en drinkt, maar weest niet verkwistend. Hij bemint de verkwisters niet." (Koran 7:31)

"De verspillers zijn de broeders van de satans en de satan is jegens zijn Heer ondankbaar." (Koran 17:27)

"Jullie die geloven! Weest standvastig in de gerechtigheid als getuigen voor God, al is het tegen jullie zelf of de ouders of de verwanten. Of het nu om een rijke of een arme gaat, God staat hen beiden zeer na..." (Koran 4:135)

"En geeft de volle maat en behoort niet tot hen die verlies veroorzaken. En weegt met de juiste weegschaal. En doet de mensen niet tekort in de dingen die van hen zijn en veroorzaakt geen ellende op de aarde door verderf te zaaien." (Koran 26:181-183)

"Jullie die geloven! Weest standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Wees rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen." (Koran 5:8)

"En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders; of nu een van tweeën of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet:'Foei' tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een hoffelijke manier tot hen. En wees uit barmhartigheid voor hen nederig en ontvankelijk en zeg: 'Mijn Heer, erbarm U over hen, zoals zij mij grootbrachten toen ik klein was.' (Koran 17:23-24)

27-01-2007, 18:37
Waarom lezen jullie nou nooit belangrijke dingen

27-01-2007, 18:50
Ik lees het Dromertje....

Prachtig allemaal...

27-01-2007, 18:51


Ik Lees Het Wel.


De Eerst 3 Punten. Het Is Zo Veel

27-01-2007, 18:54

Citaat door JAMIE_3:
Ik lees het Dromertje....

Prachtig allemaal...


Als jij het hebt gelezen dan ben ik al heel blij



Citaat door Mvr_Blaaa:
Ik Lees Het Wel.


De Eerst 3 Punten. Het Is Zo Veel


Het is inderdaad veel. Lees het met een rustpauze dan

27-01-2007, 18:56
echt mooi

dat god ons raad geeft

27-01-2007, 18:59

Citaat door Marrakchia4Life:
echt mooi

dat god ons raad geeft


Subhanallah. Het is ons niet moeilijk gemaakt.

27-01-2007, 19:07

Citaat door Dr0mer:
Als jij het hebt gelezen dan ben ik al heel blij



27-01-2007, 19:08

Citaat door Dr0mer:
Subhanallah. Het is ons niet moeilijk gemaakt.

Barakka Allah ou fieki voor het plaatsen van die tekst
Allah swt heeft het ons inderdaad niet moelijk gemaakt, het zijn wij de mensen die het ons eigen moelijk maken

27-01-2007, 19:11

Citaat door geschenkje:
Barakka Allah ou fiek voor het plaatsen van die tekst
Allah swt heeft het ons inderdaad niet moelijk gemaakt, het zijn wij de mensen die het ons eigen moelijk maken


Ameen. I agree

27-01-2007, 19:14
Dank voor het plaatsen.

27-01-2007, 19:16


Elke keer weer die bevestiging.

wat is Allah toch geweldig, Al hamdoelileh

27-01-2007, 19:17
gives a person hope again

27-01-2007, 19:20

Citaat door RisLaine:
Dank voor het plaatsen.


yw.


Citaat door Sel:
Elke keer weer die bevestiging.

wat is Allah toch geweldig, Al hamdoelileh


Inderdaad geweldig.


Citaat door Ranya__25:
gives a person hope again


Inderdaad. Leuke ondertekening

Pagina's : [1] 2