Bekijk volle/desktop versie : Tom Cruise de Messias?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

26-01-2007, 13:13

Citaat:


Tom Cruise de Messias?

AMSTERDAM - [url=http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2006-43,GGLD:nl&q=tom%20cruise&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi]Tom Cruise[/url] wordt door volgelingen van de Scientology Kerk gezien als een Messias. De 44-jarige acteur, die al jaren een toegewijd aanhanger van de religie is, wordt door leiders van het genootschap zefs "de uitverkorene" genoemd. Volgens hen is Tom de ideale persoon om "het woord van Scientology" in de wereld te verkondigen.

Hooggeplaatst Scientology-aanhanger David Miscavige is ervan overtuigd dat Tom in de komende jaren wereldwijd aanbeden gaat worden als Jezus wanneer hij profeet van het geloof wordt.

Een ingewijde beweert: "Tom is verteld dat hij de Christus-figuur van Scientology is. Net als Jezus wordt hij bekritiseerd om zijn levensvisie. Maar toekomstige generaties zullen zich gaan realiseren dat hij gelijk heeft, net zoals bij Jezus het geval was."

Tom sloot zich aan bij Scientology in het midden van de jaren tachtig. Inmiddels heeft zijn vrouw Katie Holmes zich ook bij de kerk aangesloten. Samen kregen zij vorig jaar dochtertje Suri.

[url=http://www.telegraaf.nl/prive/57436701/Tom_Cruise_de_Messias_.html]Bron[/url]


Citaat:


Het centrale geloof van Scientology is dat een persoon een onsterfelijk spiritueel wezen (thetan) is die een gedachte en een lichaam bezit, en dat de persoon fundamenteel goed is. Het leven dat men zou moeten leiden is één van voortdurend geestelijk en ethisch onderwijs, voorlichting en verbetering, zodat hij/zij gelukkig kan zijn en uiteindelijke redding bereikt. Daarnaast is het doel om efficiënter te zijn in het verbeteren van de wereld. Scientology claimt specifieke methodologieën aan te dragen om een persoon bij te staan om dit te bereiken.

[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology]Bron[/url]

In eerste instantie lijkt Scientology helemaal zo gek nog niet. Totdat je je verder verdiept in wat nu de werkelijke [hoogste] overtuigingen zijn van de bedenkers en aanhangers van deze cultus:


Citaat:


Scientology gelooft tevens in buitenaardse beschavingen en dat zij invloed hebben (en hebben gehad) op aardse gebeurtenissen. Men gaat er van uit dat er 54 miljoen jaar geleden een leider was in een ver sterrenstelsel die vond dat zijn planeten overbevolkt waren. Hij vroor van elke planeet een paar wezens in en stuurde ze in vliegtuigen naar de aarde. Daar werden ze in de vulkanen bij Hawaii gegooid en stierven ze. De zielen die vrijkwamen werden opgevangen en moesten heel lang op grote tv beelden zien waar ze gek van werden en boos en bang. Toen de eerste mensen op aarde kwamen gingen deze zielen in de lichamen zitten en zo zijn onze huidige emoties ontstaan.

[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology]Bron[/url]

Kortom, Tom Cruise is niet helemaal lekker en dat geldt net zo goed voor de concurrenten van Scientology die onder de merknaam [url=http://www.avatar.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id= 92&Itemid=330]Avatar[/url] precies dezelfde onzin voor torenhoge bedragen verkopen.

Ik heb wel zo’n vermoeden wie uiteindelijk echt beter wordt van en door de cursussen.....

26-01-2007, 13:16


Ron Hubbard was een mislukte sciencefictionschrijver, die toen op een weddenschap Scientology heeft opgericht. Totaal onzinnig.

Maar toch..als de beschaving nu zou instorten kan ik me het best voorstellen...we hebben dan 'historisch materiaal' dat aantoont dat Tom Cruise onder andere een Samurai, een geheim agent, en een NASCAR-racer was. Hij heeft zelfs een buitenaardse invasie overleefd!

26-01-2007, 14:18
Bullshit!

26-01-2007, 14:49

Citaat door Rafael:


Scientology gelooft tevens in buitenaardse beschavingen en dat zij invloed hebben (en hebben gehad) op aardse gebeurtenissen. Men gaat er van uit dat er 54 miljoen jaar geleden een leider was in een ver sterrenstelsel die vond dat zijn planeten overbevolkt waren. Hij vroor van elke planeet een paar wezens in en stuurde ze in vliegtuigen naar de aarde. Daar werden ze in de vulkanen bij Hawaii gegooid en stierven ze. De zielen die vrijkwamen werden opgevangen en moesten heel lang op grote tv beelden zien waar ze gek van werden en boos en bang. Toen de eerste mensen op aarde kwamen gingen deze zielen in de lichamen zitten en zo zijn onze huidige emoties ontstaan.

Bron





Jaja, en waar kwamen die mensen dan vandaan? Juist ja die zijn geschapen door Allah/God {swt}. Dus er was geen plaats voor die buitenaardse zielen, immer Allah/God {swt} had de mens al van een ziel voorzien.
Waar dat die zielen zijn gebleven? Allah/God{swt} heeft hen naar alle waarschijnlijkheid een andere rustplek gegeven.

En ik heb zo het idee, dat als er al een messias zou komen, dat men die dan zo snel mogelijk wegmoffelt in een psychiatrische kliniek.

26-01-2007, 14:52


...zoals met Tom Cruise had moeten gebeuren

26-01-2007, 14:58
Scientology gelooft tevens in buitenaardse beschavingen en dat zij invloed hebben (en hebben gehad) op aardse gebeurtenissen. Men gaat er van uit dat er 54 miljoen jaar geleden een leider was in een ver sterrenstelsel die vond dat zijn planeten overbevolkt waren. Hij vroor van elke planeet een paar wezens in en stuurde ze in vliegtuigen naar de aarde. Daar werden ze in de vulkanen bij Hawaii gegooid en stierven ze. De zielen die vrijkwamen werden opgevangen en moesten heel lang op grote tv beelden zien waar ze gek van werden en boos en bang. Toen de eerste mensen op aarde kwamen gingen deze zielen in de lichamen zitten en zo zijn onze huidige emoties ontstaan.


Heb ik voor niks zo lang gewacht op HD TV

26-01-2007, 15:53
zijn de beckhams al bekeerd?

26-01-2007, 16:38

Citaat door bimbom:


briljante aanvulling op het Scientology-gedachtengoed.


Wat kost dat, deze info?



Afhankelijk van je belastbare inkomen.

26-01-2007, 17:13

Citaat door Broken_Hope:
Ron Hubbard was een mislukte sciencefictionschrijver, die toen op een weddenschap Scientology heeft opgericht. Totaal onzinnig.

Maar toch..als de beschaving nu zou instorten kan ik me het best voorstellen...we hebben dan 'historisch materiaal' dat aantoont dat Tom Cruise onder andere een Samurai, een geheim agent, en een NASCAR-racer was. Hij heeft zelfs een buitenaardse invasie overleefd!


Onzinnig? Die gasten lachen zich kapot hoeveel mensen bereid zijn ervoor te betalen. Deze aflevering van southpark gaat over scientology. Echt hilarisch.

http://www.scientomogy.com/southpark_scientology.php

26-01-2007, 18:33
Ja...ik zou me ook rotlachen als ik dat kon maken.

26-01-2007, 18:43
Verbaast me niets, die gasten aanbidden van alles.

Behalve de ware god niet.

26-01-2007, 20:54
Zie ook http://www.factnet.org/ over hoe Scientology
de scholen binnenkomt met voorlichtingscampagnes
tegen drugs.

Citaat:
Here is a story about Scientologists that do charities to teach children the dangers of drugs at schools. Scientology does not tell them that it is L.Ron Hubbard teachings which is Scientology,instead they say they are an organization called Narconon.

26-01-2007, 21:22


Griezelig, zoals zoveel religies en hun volgelingen.

Ergens in geloven, daar is niets mis mee. Maar sommige gelovigen gaan wel heel erg ver.
Zie ik hier ook heel vaak. Mensen die bij berichten over een te bouwen moskee, of een groei in hun religie met smilies komen.

Mensen hebben niet door dat, ergens in geloven heel heel erg prive is. Iets geestelijks, en dan ga je niet met spandoeken of statements de straat op.

Dit soort religien, en de aanhangers daarvan, zijn vaak tijdelijke hype's. Neem de Hara krishna's maar.

26-01-2007, 21:49

Citaat door Deliana:
Griezelig, zoals zoveel religies en hun volgelingen.

Ergens in geloven, daar is niets mis mee. Maar sommige gelovigen gaan wel heel erg ver.
Zie ik hier ook heel vaak. Mensen die bij berichten over een te bouwen moskee, of een groei in hun religie met smilies komen.

Mensen hebben niet door dat, ergens in geloven heel heel erg prive is. Iets geestelijks, en dan ga je niet met spandoeken of statements de straat op.

Dit soort religien, en de aanhangers daarvan, zijn vaak tijdelijke hype's. Neem de Hara krishna's maar.


Volgens mij is het beschouwen van Tom Cruise als de Messias een MISSION IMPOSSIBLE ...

Inderdaad lijkt de adoratie van fans van idols als Take That, Robin Williams, the Beatles etc. op het fanatieke geloof van godsdienstfanaten.

Het woord "fan" is natuurlijk al een afkorting van "fanatic".

Laten wij dan Franz Bauer als onze Messias zien ... En de Josti band zijn de discipelen!

26-01-2007, 21:52

Citaat door Deliana:
Griezelig, zoals zoveel religies en hun volgelingen.

Ergens in geloven, daar is niets mis mee. Maar sommige gelovigen gaan wel heel erg ver.
Zie ik hier ook heel vaak. Mensen die bij berichten over een te bouwen moskee, of een groei in hun religie met smilies komen.

Mensen hebben niet door dat, ergens in geloven heel heel erg prive is. Iets geestelijks, en dan ga je niet met spandoeken of statements de straat op.

Dit soort religien, en de aanhangers daarvan, zijn vaak tijdelijke hype's. Neem de Hara krishna's maar.

Een leuk staaltje van hardnekkig vasthouden aan een geloof, zijn de graancirkels.
Het is bekend dat die door studenten zijn gemaakt.
Op hun website worden ze bedreigd door hardnekkige gelovigen die er maar niet aan willen dat het door mensenhanden gemaakte cirkels zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6