Bekijk volle/desktop versie : bord 1 asielzoeker per keer is strafbaar

11-07-2002, 11:08

Citaat door Corrie:
He dit is goed nieuws, ik had ook niet anders verwacht, maar het is nu zeker.
Dit gedrag word niet getolereerd!!!

------------------------------------------------------------------------------------
Bord '1 asielzoeker per keer' is strafbaar

De anti-asielzoekersbordjes in de winkels in Wapenveld zijn strafbaar. Dat zegt het het Openbaar Ministerie.

Het OM in Zutphen heeft de politie in Wapenveld woensdag gevraagd proces-verbaal op te maken, zodat het tot vervolging kan overgaan.
Diefstal
Een slijterij in het Veluwse dorp hing enige tijd geleden, na diefstal van een fles jenever en een leeg krat, een bordje op met de tekst 'Wij laten 1 asielzoeker per keer binnen'. Zaterdag volgde een elektronicawinkel. Die laatste heeft het bordje inmiddels verwijderd, maar zal volgens de politie ook geverbaliseerd worden.

Belediging
Volgens het expertisecentrum kunnen de ondernemers vervolgd worden voor belediging van een groep mensen en voor beroepsmatige discriminatie. Op het eerste feit staat een gevangenisstraf van maximaal een jaar of een geldboete van 4500 euro. Het tweede feit kan bestraft worden met zes maanden gevangenisstraf of een even hoge geldboete als bij de eerste overtreding.

Aangifte
Het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) gaat bij de politie aangifte doen tegen de winkeliers wegens discriminatie. Het bureau vindt de handelswijze van de betrokken winkeliers 'absoluut onaanvaardbaar'. "Juridisch is er voldoende reden voor vervolging", aldus het LBR.

©RTLNieuws.nl
.

11-07-2002, 11:30

En terecht, zulke winkeliers moeten zich net zo goed aan de anti-discriminatie regels houden als dat die andere mensen niet mogen stelen.

Ik hoop dat de dieven gevonden worden onder blanke autochtonen.

11-07-2002, 12:02
Ach ja, ik hang de volgende keer ook een bordje op mijn winkel:

Slechts 1 vrouw met blond haar en permanent tegelijk naar binnen. Je weet het namelijk nooit

12-07-2002, 17:49

Citaat:
Origineel gepost door nl-girl

Slechts 1 vrouw met blond haar en permanent tegelijk naar binnen. Je weet het namelijk nooit
wat dacht je van moeders met kinderwagens??

nee, serieus, te gek voor woorden, ik heb het op tv gezien, nogmaals te gek voor woorden, gelijk verwijderen zulke bordjes....

13-07-2002, 01:32

Citaat:
Origineel gepost door sahira

wat dacht je van moeders met kinderwagens??

nee, serieus, te gek voor woorden, ik heb het op tv gezien, nogmaals te gek voor woorden, gelijk verwijderen zulke bordjes....
ja, hoe zit het eigenlijk nou met een famillie die daar boodschappen wil doen ??

13-07-2002, 01:35
slechts een nederlander in holland toegestaan

13-07-2002, 01:46

Citaat:
Origineel gepost door beppie_truus
slechts een nederlander in holland toegestaan
hey nee ff serieus, wat als je nou een winkel hebt, en voor de deur een boordje hangt met 1 hollander per keer !!

13-07-2002, 01:48

Citaat:
Origineel gepost door pannenkoek

hey nee ff serieus, wat als je nou een winkel hebt, en voor de deur een boordje hangt met 1 hollander per keer !!
dan laat ik mijn marokaanse paspoort zien en dan mag ik met de hele familie naar binnen.

15-07-2002, 00:04

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Belediging
Volgens het expertisecentrum kunnen de ondernemers vervolgd worden voor belediging van een groep mensen en voor beroepsmatige discriminatie. Op het eerste feit staat een gevangenisstraf van maximaal een jaar of een geldboete van 4500 euro. Het tweede feit kan bestraft worden met zes maanden gevangenisstraf of een even hoge geldboete als bij de eerste overtreding.

Citaat:
Origineel gepost door pannenkoek

Groep mensen ook hollanders...
"maximaal 1 domme vraag per dag"

MrEsco

14-12-2012, 22:52

Citaat door nl-girl:

Je moet bij hun wel alleen de kleine kindertjes extra goed in de gaten houden i.v.m misbruik etc...dat ze iets stelen vind ik minder erg....

15-12-2012, 11:30
Je weet wel dat als mijn nickname daar nog op corrie staat ipv corrie2 dat dat bericht echt al jaren oud is, van voor 2005?