Bekijk volle/desktop versie : islamitisch huwelijk



25-01-2007, 17:45
Salam aleykum allemaal,

ik heb een vraag over het islamitisch huwelijk (nikah): welke moskeen(imaams) kunnen dit sluiten? en wat zijn de richtlijnen hiervoor. Wat moet ik bijvoorbeeld zelf regelen enzo?

jazak allahoe khairan!
wassalaam

25-01-2007, 23:21


ik weet dat namelijk niet... ik hoop insha'allah dat ook andere mensen antwoord kunnen geven!

26-01-2007, 16:31
Ik weet niet waar je woont maar meerdere moskees in denhaag, amsterdam en roterdam doen nikah...allahoe a3lem..


Het is even bellen met bepaalde moskees, beter dat je verloofde even belt..insha allah

28-01-2007, 16:19

Citaat door SHAHLAH:
Ik weet niet waar je woont maar meerdere moskees in denhaag, amsterdam en roterdam doen nikah...allahoe a3lem..


Het is even bellen met bepaalde moskees, beter dat je verloofde even belt..insha allah


ik kom uit brabant

28-01-2007, 19:57



Citaat door Nour_al_3ayn:
ik kom uit brabant



Salaam Wa3lekom,

In elke Moskee kun je dat doen Oegtie.. Laat je verloofde een afspraak maken en informeren.. Neem 2 mannelijke Mahrams als getuigen mee.. Vader en broer bijv.. en dan kun je volgens de Islamitische wijze gewoon trouwen hoor!

Ghair Insha Allah.. Asalaam Wa3lekom!

28-01-2007, 22:02

Citaat door LieVe_NijNTje:
Salaam Wa3lekom,

In elke Moskee kun je dat doen Oegtie.. Laat je verloofde een afspraak maken en informeren.. Neem 2 mannelijke Mahrams als getuigen mee.. Vader en broer bijv.. en dan kun je volgens de Islamitische wijze gewoon trouwen hoor!

Ghair Insha Allah.. Asalaam Wa3lekom!


jazak allahoe khairan! ik zal het proberen, insha'allah kan het