Bekijk volle/desktop versie : Eerlijke kans voor Soumya



Pagina's : [1] 2

24-01-2007, 18:37

Citaat door BarcaHaater:
Eerlijke kans voor Soumya
Door RICHARD HOVING



AMERSFOORT - De 22-jarige Soumya Aberyah schrijft geen sollicitatiebrieven meer. Na 43 afwijzingen reageert de...


Soumya. FOTO RONALD KERSTEN... Amersfoortse op vacatures met een gefilmd portret op dvd. Om te voorkomen dat ze op haar naam wordt afgewezen.


Soumya is een van de eerste deelnemers aan het project In the Picture. Het project is opgezet door Pascal Wortmann, projectmanager beroepsonderwijs van het ROC Regiocollege Zaanstad, en filmproducent Frank Schoutens.


De twee richten zich op allochtone jongeren tussen de 16 en 23 jaar die moeite hebben een baan te vinden. Met een gefilmd portret maken allochtone jongeren meer kans op een baan dan met een sollicitatiebrief, is de achterliggende gedachte.

De Amersfoortse (’Ik ben een Nederlandse meid met een Marokkaanse achtergrond&rsquo wilde aanvankelijk niet meedoen aan het project. ,,Ik heb lange tijd gedacht dat werkgevers niet kijken naar de naam van een sollicitant. Dat veranderde toen ik een instelling belde met de vraag of een bepaalde vacature nog openstond. Tegen mij werd gezegd dat ik niet meer kon reageren. Een vriendin met een Nederlandse naam belde tien minuten later. Zij mocht wel een brief sturen.’’

Op de dvd waarmee ze binnenkort gaat solliciteren, presenteert Soumya zich als een jonge, ambitieuze vrouw. Ze heeft de mbo-opleiding Sociaal Pedagogisch Werk afgerond en wil met moeilijk lerende kinderen of verstandelijk gehandicapten werken. En dat ze een hoofddoek draagt, is haar eigen keuze.

In het drie minuten durende filmpje komt ook haar voormalige stagebegeleider aan het woord. ,,Ik zou haar graag als collega willen.’’ Een collega van textielzaak Zeeman, waar ze tijdelijk werkt, is niet minder enthousiast. ,,Ze is eerlijk en oprecht.’’

Soumya denkt dat ze met de dvd meer kans maakt op een baan die bij haar opleiding aansluit. Maar ze verwacht geen wonderen van het filmpje. ,,Als ik niet heb wat een werkgever zoekt, dan krijg ik de baan niet.’’
.

24-01-2007, 18:44


Quote:

En dat ze een hoofddoek draagt, is haar eigen keuze.

Un quote:

Enkele reis naar de achterbuurt met een uitkering zolang het nog duurt, kan ze lekker gaan hokken met de net zo sucsesvolle achmed.

24-01-2007, 18:48

Citaat door doktermolotov:
Quote:

En dat ze een hoofddoek draagt, is haar eigen keuze.

Un quote:

Enkele reis naar de achterbuurt met een uitkering zolang het nog duurt, kan ze lekker gaan hokken met de net zo sucsesvolle achmed.



Hoebedoel je achterbuurt ik verdien nog meer dan jij en je ouders bij elkaar wous.

24-01-2007, 19:39

Citaat door Jericho:
Moslims die in Szebrenica de Serven hebben geprobeerd uit te roeien. Leuke jongens.....



Leuke jongens waren de romeinen, teminste volgens obelix!

Zelfs Idefix zou dit rapalje als hond zijnde onderschijten!

24-01-2007, 23:37


43 afwijzingen???!

is zij gek ofzoo...
ga trouwen en zorg goed voor je broertjes en zusjes aub.

24-01-2007, 23:40
Thja, beetje hard als je afgewezen wordt omdat je een hoofddoek draagt. Meeste bedrijven beschouwen een hoofddoek als een zichtbaar piercing of een tattoo. Als dit zo door gaat, voor je het weet heb je bedrijven van allochtonen. Dan krijgen we helemaal the east site "Allochtonen" bedrijven voor allochtonen alleen.

Soumaya, gear inchallah... als iemand je niet wilt, steek een trotse Marokkaanse middelvinger en ga door met je doel!!

24-01-2007, 23:41

Citaat door fietsendief:
43 afwijzingen???!

is zij gek ofzoo...
ga trouwen en zorg goed voor je broertjes en zusjes aub.


Loser!


Citaat door Sinner:
Goed advies.


Loser!

24-01-2007, 23:43
waarom loser??

wat is er mooier als vroeg te trouwen en voor je gezin zorgen?

24-01-2007, 23:48

Citaat door fietsendief:
waarom loser??

wat is er mooier als vroeg te trouwen en voor je gezin zorgen?



Jij aap

24-01-2007, 23:49

Citaat door Qaoutar:
Jij aap


jij stinkdier

24-01-2007, 23:55

Citaat door fietsendief:
jij stinkdier


Nee hoor!


Citaat door Sinner:
Vrouw.


Ik wil niet bot doen, maar dat is je moeder ook

24-01-2007, 23:57

Citaat door Qaoutar:
Nee hoor!



Ik wil niet bot doen, maar dat is je moeder ook


joke

25-01-2007, 00:03


goh, grappig...

topic over vrouw die na tegenslag op slimme wijze solliciteert eindigt al na 4 reakties in beledigingen aan het adres van "de" vrouw, door ISLAMITIESE ALLOCHTONEN...

Wél Soumya, ik geloof dat jij in een maatschappij van fietsendieven en sinners HELEMAAL NOOIT aan de bak komt!

25-01-2007, 00:05

Citaat door Rotterdam1982:
De 22-jarige Soumya Abderyah schrijft geen sollicitatiebrieven meer. Na 43 afwijzingen reageert de Amersfoortse op vacatures met een gefilmd portret op dvd. Om te voorkomen dat ze op haar naam wordt afgewezen.

Soumya is een van de eerste deelnemers aan het project In the Picture...

Bron: http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1020705.ece


als ze groep 3 had afgerond dan had ze nog een redelijke baan kunnen vinden!

ye 3yaka

25-01-2007, 00:07
deze soumaya wil gewoon haar dvd promoten en er zo veel mogenlijk van verkopen!

vandaar die big smile op haar foto!
$$$$$

Pagina's : [1] 2