Bekijk volle/desktop versie : Wiens kind komt ook af en toe met blauwe plekken thuis van school?



Pagina's : [1] 2

24-01-2007, 15:25
1 van mijn kids is nogal druk en heeft een NOG drukker vriendje op school. Deze week is hij met en blauw oog thuisgekomen en toen ik vroeg hoe het kwam zei hij : Ben. Zijn vriend dus.

HET probleem is mijn ouders. Die willen nu persé dat ik mijn kids van die school afhaal omdat ie regelmatig wat heeft.

Nu laat ik me niet gek maken door mijn ouders maar begin me toch af te vragen of het abnormaal is dat een kind gemiddeld 1 keer per maand met iets thuis komt. Hij wordt volgende maand 4.

nu check ik ze regelmatig over hun hele lijf tijdens douchen of omkleden, God verhoedde maar je weet maar nooit, naar RARE verwondingen maar deze zijn gelukkig niet aanwezig.

Mijn andere zoontje is wat rustiger maar die krijgt meestal een bult of iets doordat ie struikelt etc. een beetje slappe knieen heeft ie, zoals wij dat zeggen.

Moeders, jullie ervaringen!

24-01-2007, 15:32


Kinderen hebben zo blauwe plekken te pakken, dat heft niet per defintie meteen mishandeling te zijn. Vraag het aan zijn juf/meester, wellicht dt die je kan helpen ( en je ouders en jezelf kan geruststellen ) .

24-01-2007, 15:38
ik zie het tot nu ook niet als mishandeling omdat de blauwe plekken echt op hand, armen, knieen en hoofd gebeuren, dus de zichtbare plekken.

maar de overdreven reactie van mijn ouders laat me toch soms radeloos van: dus als ik ze op een andere school doe dan verdwijnen de blauwe plekken?

24-01-2007, 15:39
Ik zou ff een goed gesprek aangaan met de juf om duidelijkheid te krijgen. Ook moet je laten merken dat je er nu heel erg op zult letten en dat je van de juf verwacht dat ze er werk van maakt als jouw zoontje elke maand met blauwe plekken thuiskomt...

Sinds mijn dochter op de peuterspeelzaal zit check ik haal ook altijd van boven tot beneden... je weet maar nooit. Natuurlijk kan er iets gebeuren, maar dit wil ik dan wel van te voren gehoord hebben van haar juf.

24-01-2007, 15:42


blauwe plekken ala! maar een blauw oog... gaat dat niet een beetje te ver. Wat doet die leerkracht de hele dag? Dat ze niet tijdig ingrijpt. Kinderen van die leeftijd kunnen nu eenmaal wat actief zijn, maar een leerkracht heeft toch als taak om ze een beetje in het gareel te houden.

Weet niet of andere school de oplossing biedt. Ik zou eerst beginnen met een gesprek op school... dat je je toch zorgen maakt..

is meer dan normaal lijkt mij.

24-01-2007, 15:50

Citaat door Leila1982:
Ik zou ff een goed gesprek aangaan met de juf om duidelijkheid te krijgen. Ook moet je laten merken dat je er nu heel erg op zult letten en dat je van de juf verwacht dat ze er werk van maakt als jouw zoontje elke maand met blauwe plekken thuiskomt...

Sinds mijn dochter op de peuterspeelzaal zit check ik haal ook altijd van boven tot beneden... je weet maar nooit. Natuurlijk kan er iets gebeuren, maar dit wil ik dan wel van te voren gehoord hebben van haar juf.


ik zal het inderdaad in de gaten blijven houden en bij de volgende keer spreek ik ze erop aan.

ik heb net ouderavond gehad maar toen hadden ze al weer een tijdje niets dat ik het vergeten was.

24-01-2007, 15:53

Citaat door wittewarda:
blauwe plekken ala! maar een blauw oog... gaat dat niet een beetje te ver. Wat doet die leerkracht de hele dag? Dat ze niet tijdig ingrijpt. Kinderen van die leeftijd kunnen nu eenmaal wat actief zijn, maar een leerkracht heeft toch als taak om ze een beetje in het gareel te houden.

Weet niet of andere school de oplossing biedt. Ik zou eerst beginnen met een gesprek op school... dat je je toch zorgen maakt..

is meer dan normaal lijkt mij.


nou ik maakte me niet ECHT ECHT zorgen als: mijn kind word ngo een keer vermoord daar. hij gaat er graag heen en dat vind ik een goed idee. maar ook meer de reactie van mijn ouders.

ik had vroeger soms ook gapende wonden maar niemand die even een gesprek met de leraar aanging.

ik vind het normaal dat ze iets kan overkomen, blauwe plekken dus, maar je hebt gelijk. even de lerkrachten laten merken dat ik het GEZIEN heb.

24-01-2007, 15:57
Zolang het niet te erg word, lekker laten gaan. Zoals mijn vader altijd zei: daar worden ze sterk van. Een blauwe oog kan je al krijgen als je verkeerd valt een juf kan niet alle 20 kinderen in de gaten houden tijdens het buitenspelen of waar dan ook.

geef het op school aan en kijk dan ...

24-01-2007, 15:58

Citaat door noona:
nou ik maakte me niet ECHT ECHT zorgen als: [B]mijn kind word ngo een keer vermoord daar. hij gaat er graag heen en dat vind ik een goed idee. maar ook meer de reactie van mijn ouders.

ik had vroeger soms ook gapende wonden maar niemand die even een gesprek met de leraar aanging.

ik vind het normaal dat ze iets kan overkomen, blauwe plekken dus, maar je hebt gelijk. even de lerkrachten laten merken dat ik het GEZIEN heb.[/B]



dan is het te laat

Nee ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt zelf niet het gevoel dat het mis is daar. En zoals je zegt als je kind er met veel plezier heen gaat, dan is dat toch wat telt.

ik werd vroeger ook wel eens geslagen op school, of had gevochten. Maar onze ouders gingen inderdaad niet snel praten, maar deze tijd is toch anders. Er lopen nu veel zieken en gekken rond, dat je soms over bezorgd bent

24-01-2007, 15:58
Noona, Waarom ga je niet samen met je zoon naar zijn juf of meester en laat je zijn wondingen zien. En zeg je dat dit niet kan !

En dat ze actie moeten ondernemen, anders haal je ze van school.

24-01-2007, 16:02

Citaat door Miss_Magrebia:
Zolang het niet te erg word, lekker laten gaan. Zoals mijn vader altijd zei: daar worden ze sterk van. Een blauwe oog kan je al krijgen als je verkeerd valt een juf kan niet alle 20 kinderen in de gaten houden tijdens het buitenspelen of waar dan ook.

geef het op school aan en kijk dan ...



dit is iets wat ik me goed besef inderdaad, maar ja ze vielen thuis soms ook

24-01-2007, 16:03

Citaat door wittewarda:
dan is het te laat

Nee ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt zelf niet het gevoel dat het mis is daar. En zoals je zegt als je kind er met veel plezier heen gaat, dan is dat toch wat telt.

ik werd vroeger ook wel eens geslagen op school, of had gevochten. Maar onze ouders gingen inderdaad niet snel praten, maar deze tijd is toch anders. Er lopen nu veel zieken en gekken rond, dat je soms over bezorgd bent


mijn hele hand lag open, heb het litteken nog, NIEMAND die ernaar vroeg

gekken, ja inderdaad. ik moet er niet aan denken.

24-01-2007, 16:05



Citaat door Aan_Zee:
Noona, Waarom ga je niet samen met je zoon naar zijn juf of meester en laat je zijn wondingen zien. En zeg je dat dit niet kan !

En dat ze actie moeten ondernemen, anders haal je ze van school.



ja mar dan bedenk ik me weer , WAT voor acties? wat kunnen ze doen? vallen alle kinderen of alleen de mijne?

moeilijk, moederschap is soms BLLUUGGHHHH!!!!

24-01-2007, 16:06
Mijn z00ntje heeft ze standaard 0p zijn benen, k0mt d00r va11en, st0ten enz, hij merkt er ze1f weinig van, tis een actief j0ngetje, en ik maak me geen z0rgen, meiden hebben dat minder, maar die zijn buiten 00k niet actief, eerder hee1 v00rzichtig!

24-01-2007, 16:33
ik kijk het nog even aan en dan zie ik wel of ik ze aanspreek erop.

Pagina's : [1] 2