Bekijk volle/desktop versie : Zinaa



24-01-2007, 13:30
Salaam alaikoem wa rahamatoe alalhw a barakatahoe!

GRaag wil ik mensen die over kennis beschikken oproepen zoveel mogelijk over dit onderwerp te plaatsen. Wat het precies inhoudt en wat eronder valt aangezien et veel plaatsvindt zinaa. Ik hoop gauw wat van jullie te lezen en graag wil ik bewijzen als je iets beweert van hadiths of van surats.

Shoukran

Wa alaikoem salaam wa rahamatoe allah wa barakatahoe.

24-01-2007, 15:45

zina betekent het geslachtsgemeenschap hebben met iemand voordat je getrouwd bent...

overspel daarentegen is het geslachtsgemeenschap hebben met iemand anders dan je eigen man/vrouw....

24-01-2007, 18:36

Citaat door karimaatje16:
Salaam alaikoem wa rahamatoe alalhw a barakatahoe!

GRaag wil ik mensen die over kennis beschikken oproepen zoveel mogelijk over dit onderwerp te plaatsen. Wat het precies inhoudt en wat eronder valt aangezien et veel plaatsvindt zinaa. Ik hoop gauw wat van jullie te lezen en graag wil ik bewijzen als je iets beweert van hadiths of van surats.

Shoukran

Wa alaikoem salaam wa rahamatoe allah wa barakatahoe.



As-salamu 'alaykum zuster

Zina is de twaalfde grote zonde in de Islam

Overspelen en verkrachting:Sommige soorten zijn erger dan de andere.

Allah Ta'ala zegt: ''En nader het overspel niet.Waarlijk,het is een zedeloosheid(iets dat de grenzen overtreed; een grote zonde) en een kwade weg (die naar de hel leidt,tenzij Allah vergeeft.'') (Quran-vers: Al Isra 17:32)

Allah ta'ala zegt: ''En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen,noch dat leven doden dat Allah verboden heeft,behalve voor een gerechtelijke zaak,noch onwettig seksuele gemeenschap begaan en iedereen die dit doet,zal een bestraffing ontvangen!
(Quran-vers: Al Foerqaan 25:68)

Allah ta'ala zegt: ''De vrouw en de man die schuldig zijn aan onwettige seksuele gemeenschap moeten ieder met honderd zwaapslagen geslagen worden.Laat geen medelijden jullie daarvan weerhouden in hun zaak..
(Quran-vers An Noer 24:2)

''De overspelige man trouwt niet behalve met een overspelige vrouw of een afgodenaanbidster en de overspelige vrouw wordt niet getrouwd behalve door een overspelige man of een afgodenaanbidder.
(Quran-vers An Noer 24:3)

De Profeet vrede zij met hem zei:

Toen hem ernaar werd gevraagd:''Wat is de grootste zonde?'' ''Dat je deelgenoten aan Allah Ta'ala toekent hoewel Hij de Enige is Die je geschapen heft.''De man vroeg: ''En wat daarna?''De Profeet vrede zij met hem zei:''Het doden van je zoon,zodat hij geen voedsel met je hoeft te delen.''De man vroeg: ''En wat daarna?'' Hij zei:''Het plegen van onwettige seksuele gemeenschap met de vrouw van je buurman.''(Boecharie)


De Profeet vrede zij met hem zei ook:

''De overspelige is op het moment dat hij de onwettige seksuele gemeenschap begaat,geen ware gelovige; en een moslim is ten tijde van het drinken van alcohol geen ware gelovige,en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige.''(Boecharie)


De Profeet vrede zij met hem zei ook:

''Als een dienaar onwettige seksuele gemeenschap heeft dan komt 'geloof'' uit zijn borst te voorschijn en laat hem rillen als een wolk en als hij daarmee stopt,keert 'geloof' weer terug in zijn borstkas''(betrouwbare hadith)


De Profeet vrede zij met hem zei:

''Wie onwettige seksuele gemeenschap heeft of alcohol drinkt,daar neemt Allah het geloof van weg zoals iemand zijn hemd uit trekt.''


De Profeet vrede zij met hem zei:

''Allah praat niet met drie (mensen) noch kijkt naar hen,noch reinigt hen en zij zullen een pijnlijke bestraffing krijgen (dat zijn): een overspelige oude man,een leugenaar en een arrogante arme.''(Moeslim)


De Profeet vrede zij met hem zei ook:

''De vrouwen van de moejahidien(degene die voor de zaak van Allah vechten) zijn voor niet strijders verboden,zoals hun moeders voor hen verboden zijn.Als een niet-strijder de verantwoording heeft over de vrouw en kinderen van de Mujahidien en hij de Mujahidien bedriegt,dan zal deze voor hem staan en neemt alles wat hij van zijn (goede) daden wenst (d.w.z. beloning).Wat denk je?(Dat deze Mujahidien nog iets aan goede daden van de niet strijder zal overlaten?) '' (Moeslim)


De Profeet vrede zij met hem zei:

''Allah houdt niet van vier mensen: ''De verkoper die onder valse voorwendselen zijn goederen verkoopt,de arrogante arme,de oude overspelige en de tirannieke koning(prins,president).'' (een goede hadith)


Hoop dat je voldoende geinformeert bent zuster.

wa 'alaykum As-salam wara'matu Allahie ta'ala wabarakatu

24-01-2007, 18:55
Shoukran voor jullie reacties ik wil zodanig kennis verspreiden angezien we een groot publiek bereiken wat valt onder zinaa ook zoenen of masturbatie dat is wat velen zich afvragen en wanneer wordt iemand gestenigd aangezien dat ook wordt vermedl in de koran
Ik hoop weer reacties te krijgen met bewijzen graag aangeizen dit een ingewikkeld onderwerp is en velen er niets avn af weten

24-01-2007, 19:22


Citaat door karimaatje16:
Shoukran voor jullie reacties ik wil zodanig kennis verspreiden angezien we een groot publiek bereiken wat valt onder zinaa ook zoenen of masturbatie dat is wat velen zich afvragen en wanneer wordt iemand gestenigd aangezien dat ook wordt vermedl in de koran
Ik hoop weer reacties te krijgen met bewijzen graag aangeizen dit een ingewikkeld onderwerp is en velen er niets avn af weten



Graag gedaan zuster.
Die straffen zijn ook shari'a snapje,voor ongetrouwden is de straf 80 zweepslagen,voor mensen die getrouwd zijn en ontucht plegen,die dienen dan gestenigt te worden totdat de dood erop volgt.Zulke zaken staan vermeld in de koran,en zijn dus de islamitische wetten,genaamd shari'a,ik adviseer je om voortaan zulke vragen te stellen bij islam & ik.Kheir insha'Allah.

Ps.hoe goed is jou engels?

wa 'alaykum as salam

24-01-2007, 23:15
mijn engels is heel goed ik had hier een link gevonden in het engels die heb ik ook opgeslagen maar het is tog goed om ook andere bewijzen te vinden insha allah want velen vragen zicht af wat er allemaal onder valt nogmaals shokran

24-01-2007, 23:19

Citaat door karimaatje16:
mijn engels is heel goed ik had hier een link gevonden in het engels die heb ik ook opgeslagen maar het is tog goed om ook andere bewijzen te vinden insha allah want velen vragen zicht af wat er allemaal onder valt nogmaals shokran



Tuurlijk is het goed om te vragen,elhamdulillah dat je meer info hebt gevonden,zoeken naar kennis is voor iedere moslim verplicht,geen dank lieve zuster.

wa 'alaykum as salam