Bekijk volle/desktop versie : Familie Oufkir & het koningshuis

Pagina's : 1 [2]

01-10-2010, 09:54
Uiteindelijk ontsnapte ze uit de gevangenis, werd christen, trouwde een rijke fransman. Eind goed, al goed.

01-10-2010, 09:55

Dat krijg je ervan als je een staatsgreep pleegt wat moest de Koning dan doen hem een Kus geven hij wilde hem vermoorden de hele familie mag blij zijn dat ze nog in leven bleven!!Maar hier zijn natuurlijk veel negatieve reacties van onze RIF "vrienden".

01-10-2010, 23:56

Citaat door ouldmeknes:
Dat krijg je ervan als je een staatsgreep pleegt wat moest de Koning dan doen hem een Kus geven hij wilde hem vermoorden de hele familie mag blij zijn dat ze nog in leven bleven!!Maar hier zijn natuurlijk veel negatieve reacties van onze RIF "vrienden".

Dat een gezin zo erg moet lijden, voor iets dat zij zelf niet eens hebben gedaan? Hoe ze in die 20 jaar geleefd hebben, kan je denk ik beter dood zijn geweest. Maar goed, ze zijn natuurlijk wel blij dat ze het uiteindelijk toch overleefd hebben.

02-10-2010, 00:09
leuke nick

02-10-2010, 00:23

Citaat door Tunes27:
laatst.... 2003

ja dus? de geschiedenis herhaalt zich

02-10-2010, 00:24
Het bevat ook veel leugens. Dat hele boek nam ik met een korreltje zout, nadat ik las dat ze christen werd. Achteraf gezien vond ik het ook zware tijdverspilling!

Ze verteld dat wanneer ze Allah om hulp vroeg ze geen antwoord kreeg, de situatie verbeterde niet ten goede, maar als ze Isa aanriep zag ze gelijk resultaat. Wat een jahla

02-10-2010, 00:24

Citaat door Jack_Meoff:
Forumvervuiling.

na jou

02-10-2010, 11:22

Citaat door Missynajat:
Ik heb enigzins wel begrip voor de staatsgreep van generaal Oufkir. Hij moest zijn beste vrienden executeren onder toeziend oog van de koning door dat zij eerder een staatsgreep hebben geprobeerd. Sindsdien was generaal oufkir (vzmh) niet meer dezelfde. De staatsgreep is een klein deel van het verhaal, wat daarna volgde was de reden tot ballingschap. Malika had door dat de koning haar vader had laten executeren, en weigerde zijn helpende hand na de dood van haar vader. De koning (vzmh) die diep beledigd was door dit gebeuren, heeft hen toen naar een andere plek in Marokko gestuurd omgeven door politie, bewakers enz.. Uit het boek is op te merken dat de koning twee gezichten had; 1 gezicht dat hij in Marokko gebruikte en een ander die hij voor het buitenland gebruikte. Je weet maar nooit wat er achter die gesloten deuren afspeelt. Vandaar dat ik mn twijfels heb bij de de dood van de koning (vzmh). Is ie werkelijk door ziekte overleden of heeft iemand hem vermoord? Ik weet zeker dat er zaken aan bod zijn geweest in het koningshuis waar wij, buitenstaanders geen weet van hebben. Wanneer ik een reportage zie van het koningshuis zie ik een en al poppenkast. Handje schudden, neplachje en belangrijk doen. Hoewel je de koningen niet met elkaar kan vergelijken lijkt het traditie op traditie te zijn overgegeven. ik kan niet oordelen over het koningshuis, maar neem van mij aan dat ik een heel andere kijk heb gekregen op de leiders van ons land.

Najat

Hassan || is altijd al een klootzak geweest.

03-10-2010, 09:48
Vond het een mooi boek! Goed geschreven, verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren onglooflijk!!

Pagina's : 1 [2]