Bekijk volle/desktop versie : B the change (video) Wat doe jij eigenlijk?



Pagina's : [1] 2

22-01-2007, 17:23
Idealen zijn weer hip in 2007[/SIZE]
[SIZE="4"]JONGEREN MAKEN HET VERSCHIL IN DE WERELD[/SIZE]

[video]http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/NOS/rest/2007/7act 0120 Change/bb.20070120.asf[/video]

[SIZE="2"]Uitgebreide video over veel nieuwe projecten, multiculturele samenleving, vooroordelen, jongerencultuur, vrede en dialoog

B the change is een beweging van, voor en door jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Door middel van kleine en grote(re) initiatieven en projecten willen zij (andere) jongeren inspireren en motiveren om zich in te zetten voor een betere wereld.[/SIZE]

[SIZE="4"]Wat kun je doen voor een betere wereld?
[SIZE="5"]En wat doe jij eigenlijk?[/SIZE]

Bron bthechange.nl
Bron uitzendinggemist.nl

23-01-2007, 14:44


Jammer nog geen reacties! Als je tijd hebt zeker even deze uitzending bekijken! Ik vind het erg sterk!

De vraag "Wat doe jij eigenlijk?" is misschien een beetje confronterend?

Ik geef een paar voorbeelden wat ik zelf heb gedaan; folderen voor politieke en maatschappelijke organisaties, vrijwilligerswerk voor die organisaties en ook in de zorg, een aantal demonstraties, en wat dingen in het buitenland gerelateerd aan m'n werk.

Zal ik een poll toevoegen? Met welke opties?

Ik vind de video erg inspirerend!
Hebben jullie nog meer goede ideeën?

26-01-2007, 09:24
Niemand reageert? Er kan nog naar de uitzending gekeken worden! Ik ben er net achter dat de muziek gemaakt is door DJ Chuckie... maar de single nog niet gevonden.[/SIZE][/FONT]

[SIZE="5"][FONT="Palatino Linotype"]B inspired! B the change!

[url][SIZE="6"]www.bthechange.nl[/SIZE][/url]


26-01-2007, 19:39

Citaat door Ned. Moslim:
?
Ik geef kort en krachtig aan wat ik heb gestemd.

26-01-2007, 20:05



Citaat door Hoogervorst:
Ik geef kort en krachtig aan wat ik heb gestemd.




De Zeurpartij ?


26-01-2007, 20:46

Citaat door Hoogervorst:
Ik geef kort en krachtig aan wat ik heb gestemd.
En ik UP de topic

27-01-2007, 02:58

Citaat door grendel:
De Zeurpartij ?

Bestond die maar. Maar misschien kan die met mijn potenties wel een partij van belang worden. Waar je tijdens coalitie-besprekingen niet omheen kan.

27-01-2007, 03:03

Citaat door Hoogervorst:
Bestond die maar. Maar misschien kan die met mijn potenties wel een partij van belang worden. Waar je tijdens coalitie-besprekingen niet omheen kan.


Wat houdt je tegen ?

27-01-2007, 03:25
anders namelijk.....
veel mastuberen

27-01-2007, 03:36
heb de test gedaan

Citaat:
Jij bent een beslisser. Je houdt niet van gezeur. Je bent rationeel, pragmatisch en analytisch. Je slaat graag met je vuist op tafel. Tenzij er een hamer binnen handbereik ligt. Zelfs als iedereen donkerrood aanloopt weet jíj het hoofd koel te houden. Je bent niet bang voor consequenties, want jouw beslissing is de juiste. Je bent er niet om vrienden te maken, maar om resultaten te behalen. Vergaderen vooruit, maar niet langer dan een half uurtje. Je hebt overzicht en weet van de hoed en de rand. Misschien moet je de denker eens gaan verlossen van zijn gepeins. Jullie zouden wel eens tot een vruchtbare samenwerking kunnen komen. Organiseer een initiatief in de culturele sector, zoals een debat tussen verschillende groepen jongeren, een kunstexpositie of een filmavond met films waarin verschillende cultuuruitingen centraal staan. Organiseren is waarschijnlijk een van je talenten. Onmisbaar voor B the change, registreer je hier.

dus mensen mijn raad :

mastubeer meer !!!

27-01-2007, 04:36

Citaat door misti:
heb de test gedaan


dus mensen mijn raad :

mastubeer meer !!!

Zou masturberen echt helpen voor een vruchtbare samenwerking?


Hoe dan ook, dit is weer van die kansloze gesubsidiëerde meuk vooral voor Groenlinks jongeren maar zonder enige basis in de echte maatschappij.
Leuk voor kansloze utopisten maar nauwelijks serieus te nemen.

27-01-2007, 11:16

Citaat door misti:
heb de test gedaan


dus mensen mijn raad :

mastubeer meer !!!



27-01-2007, 11:58


En waarom dit promoten met een sms-taaltje? Is wees het verschil, of maak het verschil niet sexy genoeg?

27-01-2007, 16:54

Citaat door Hoogervorst:
En waarom dit promoten met een sms-taaltje? Is wees het verschil, of maak het verschil niet sexy genoeg?

U begint echt steeds meer te lijken op een 'ouwe zeur'... Ik ben nu net 29 geworden en ik heb me tot nu toe altijd voorgenomen nooit met gruwelijk domme beledigende veroordelingen te komen tegenover jongeren en wat ze bezig houdt en hoe ze proberen cultuur te vernieuwen. Ook al gaat het slechts om kleine stopwoordjes, gekke muziek of manieren van vrije tijdsbesteding.

Waarom? Omdat ik nog goed weet hoe ik zelf dacht en was toen ik een tiener was... En ik heb toen besloten: ik zal later nooit tegenover jongeren doen zoals die ouderen nu naar ons kijken, over ons spreken.

Daar hou ik tot nu toe altijd aan vast, en ik hoop dat ik nooit zo'n gefrustreerde oudere als u zal worden die op ieder klein dingetje van wat nieuwe generaties jongeren belangrijk vinden commentaar levert.

Ik val in herhaling, maar: dit zegt veel meer over u, dan dat het iets zegt over de jongeren, of de programmamakers van NOS, of de mensen van het Rode Kruis die deze actie hebben opgezet.

Je lijkt vastgeroest in je gedachtes dat nieuwe generaties geen betekenis hebben. Volgens mij ben je er nog trots op als ik je een 'ouwe zeur' noem ook nog.

08-04-2007, 21:21
De video kan nog steeds bekeken worden!!!


Pagina's : [1] 2