Bekijk volle/desktop versie : Een cadeau voor jou



Pagina's : [1] 2

17-08-2003, 11:01
Een jongeman bereidde zich voor om af te studeren. Al maanden bewonderde hij een prachtige sportauto in de showroom van een dealer en wetend dat zijn vader zich zoiets wel kon veroorloven, vertelde hij hem dat zo'n auto alleswas wat hij wenste als afstudeercadeau. Terwijl de dag van de bultuitreiking steeds dichter bij kwam, hield de jongeman zijn vader nauwlettend in de gaten, in de hoop dat hij aanwijzingen zou krijgen dat zijn vader de auto had gekocht.


Uiteindelijk, op de morgen van het afstuderen, vroeg zijn vader hem om bij hem in zijn studeerkamer te komen. Zijn vader vertelde hem hoe trots hij was zo'n fijne zoon te hebben en hoeveel hij van hem hield. Hij overhandigde zijn zoon een prachtig ingepakt pakje. Nieuwsgierig, maar ietwat teleurgesteld, opende de jongeman het pakje en vond er een prachtige, in leer gebonden, Koran.

Boos verhief hij zijn stem tegen zijn vader en zei: "Je bulkt van het geld en je koopt een Koran voor me?!" en stormde het huis uit, het boek achterlatend.

Vele jaren gingen voorbij en de jongeman had zich ondertussen ontpopt tot een succesvol zakenman. Hij had een prachtig huis en een fantastisch gezin, maar realiseerde zich ineens dat zijn vader nu toch wel erg oud moest zijn en dat hij mogelijk toch maar eens bij hem langs moest gaan. Hij had hem niet meer gezien sinds de dag van zijn afstuderen. Maar voordat het hem lukte om dat te doen, bereikte hem een telegram waarin het overlijden van zijn vader werd aangekondigd en waarin stond dat hij al zijn bezittingen aan zijn zoon had nagelaten. Hij moest onmiddellijk naar het huis van zijn vader komen om de zaken te regelen.


Toen hij bij zijn vader's huis aankwam raakte zijn hart plots vervuld van droefenis en spijt. Hij begon zijn vaders belangrijke papieren uit te zoeken toen zijn oog viel op een nog steeds nieuw uitziende Koran, die er nog precies lag zoals hij hem jaren geleden achter had gelaten. Met tranen in de ogen opende hij de Koran en begon de bladzijden om te slaan.

Terwijl hij die woorden las, viel er een sleutel uit een enveloppe die achter op de Koran met plakband vast zat. Het had een label met de naam van de dealer, de dealer die de sportauto verkocht die hij destijds zo graag wilde. Op het label stond de afstudeerdag afgedrukt en de woorden....betaald.

Hoe vaak lopen wij God's zegeningen mis omdat ze niet verpakt zijn op de manier die wij verwachten?

17-08-2003, 11:48





te vaak,

17-08-2003, 11:59
eslaam oegti het is er goed dat je dit verhaal hier hebt geplaatst ik heb het al een paar keer gelezen, maar het verhaal blijft echt bij je!!Masha'allah
Fiaminallah
N.

17-08-2003, 12:38

Citaat:
Origineel gepost door Uitgeblust
Een jongeman bereidde zich voor om af te studeren. Al maanden bewonderde hij een prachtige sportauto in de showroom van een dealer en wetend dat zijn vader zich zoiets wel kon veroorloven, vertelde hij hem dat zo'n auto alleswas wat hij wenste als afstudeercadeau. Terwijl de dag van de bultuitreiking steeds dichter bij kwam, hield de jongeman zijn vader nauwlettend in de gaten, in de hoop dat hij aanwijzingen zou krijgen dat zijn vader de auto had gekocht.


Uiteindelijk, op de morgen van het afstuderen, vroeg zijn vader hem om bij hem in zijn studeerkamer te komen. Zijn vader vertelde hem hoe trots hij was zo'n fijne zoon te hebben en hoeveel hij van hem hield. Hij overhandigde zijn zoon een prachtig ingepakt pakje. Nieuwsgierig, maar ietwat teleurgesteld, opende de jongeman het pakje en vond er een prachtige, in leer gebonden, Koran.

Boos verhief hij zijn stem tegen zijn vader en zei: "Je bulkt van het geld en je koopt een Koran voor me?!" en stormde het huis uit, het boek achterlatend.

Vele jaren gingen voorbij en de jongeman had zich ondertussen ontpopt tot een succesvol zakenman. Hij had een prachtig huis en een fantastisch gezin, maar realiseerde zich ineens dat zijn vader nu toch wel erg oud moest zijn en dat hij mogelijk toch maar eens bij hem langs moest gaan. Hij had hem niet meer gezien sinds de dag van zijn afstuderen. Maar voordat het hem lukte om dat te doen, bereikte hem een telegram waarin het overlijden van zijn vader werd aangekondigd en waarin stond dat hij al zijn bezittingen aan zijn zoon had nagelaten. Hij moest onmiddellijk naar het huis van zijn vader komen om de zaken te regelen.


Toen hij bij zijn vader's huis aankwam raakte zijn hart plots vervuld van droefenis en spijt. Hij begon zijn vaders belangrijke papieren uit te zoeken toen zijn oog viel op een nog steeds nieuw uitziende Koran, die er nog precies lag zoals hij hem jaren geleden achter had gelaten. Met tranen in de ogen opende hij de Koran en begon de bladzijden om te slaan.

Terwijl hij die woorden las, viel er een sleutel uit een enveloppe die achter op de Koran met plakband vast zat. Het had een label met de naam van de dealer, de dealer die de sportauto verkocht die hij destijds zo graag wilde. Op het label stond de afstudeerdag afgedrukt en de woorden....betaald.

Hoe vaak lopen wij God's zegeningen mis omdat ze niet verpakt zijn op de manier die wij verwachten?
echt een mooi verhaal.. uitgeblust

17-08-2003, 12:41


ja deze verhaal heb ik ook gelezen echt mooi

17-08-2003, 18:02
dit is persoonlijk voor moi bedoelt neem ik aan?


salaam aleykoem je hebt gelijk

17-08-2003, 18:20

Citaat:
Origineel gepost door Esau
dit is persoonlijk voor moi bedoelt neem ik aan?


salaam aleykoem je hebt gelijk
As Salaam Aleikoem Esau

Wel weer toevallig hé, ik kan er ook niets aan doen sorry, het was niet mijn bedoeling om de link met jou te leggen

18-08-2003, 16:22
Helaas lopen we de zegeningen van Allah swt dagelijks mis en het ergste is dat we er niet eens bij bewust zijn.


Djazakoem lahoe gairan

18-08-2003, 18:15

Citaat:
Origineel gepost door Uitgeblust
As Salaam Aleikoem Esau

Wel weer toevallig hé, ik kan er ook niets aan doen sorry, het was niet mijn bedoeling om de link met jou te leggen
oh maar die link is allesbehalve een slechte zaak ga vooral door dat ons beider imaan sterker mag worden.

Greetz van Esau de LAFAARD ^""^% zoals ik vandaag weer eens heb bewezen sigh

18-08-2003, 18:55

Citaat:
Origineel gepost door Esau
oh maar die link is allesbehalve een slechte zaak ga vooral door dat ons beider imaan sterker mag worden.

Greetz van Esau de LAFAARD ^""^% zoals ik vandaag weer eens heb bewezen sigh
Waarom verneder je jezelf zo

Soms kun je beter weglopen dan strijden. Islam staat voor vrede, liefde, samenzijn en niet voor vechten, terrorisme of onderdrukken
Ik ben trots op je dat je bent weggelopen, voor mij een teken van wijsheid

18-08-2003, 19:35
oh in dit geval heb ik het niet over weglopen bij een gevecht.
en ooit zat ik in de bus bij marokanen en nlers die ik wel vaker zag en for as far as I know ben jij een van hen, en een nler zei : wij kennen jou.

ik:wat is mijn naam dan
hijm je te kennen hoefik je naam toch niet te weten
ik kroop in mijn schulp, een zei terwijl hij mijn discman losjes pakte die is van mij, en zij waren nochtans lieden met een sterke en geen zwakke imaan, ik ben laf dat ik toen weglipe en zei scholden me mijns inziens terehct uit voor homo toen ik als een watje naar de buschauffeur ging, zei achtervolgden mij tot de trein. of iig ik kon ze zien tot die trein.

18-08-2003, 19:36
ik denk trouwens dat islam wel staat voor vechten maar er is een verschil tussen mannelijk vechten en zinloos geweld.

18-08-2003, 19:44



Citaat:
Origineel gepost door Esau
oh in dit geval heb ik het niet over weglopen bij een gevecht.
en ooit zat ik in de bus bij marokanen en nlers die ik wel vaker zag en for as far as I know ben jij een van hen, en een nler zei : wij kennen jou.

ik:wat is mijn naam dan
hijm je te kennen hoefik je naam toch niet te weten
ik kroop in mijn schulp, een zei terwijl hij mijn discman losjes pakte die is van mij, en zij waren nochtans lieden met een sterke en geen zwakke imaan, ik ben laf dat ik toen weglipe en zei scholden me mijns inziens terehct uit voor homo toen ik als een watje naar de buschauffeur ging, zei achtervolgden mij tot de trein. of iig ik kon ze zien tot die trein.
Waarom vind je het laf dat je wegglipte wou je knokken dan om een stuk electronica en je leven op het spel zetten voor iets dat vervangbaar is, je leven niet hoor



Vechten doe je inderdaad alleen voor de Islam zinloos geweld heeft niemand wat aan. Als je weer kijkt naar wat in Amsterdam is gebeurt na de betoging ik zou me schamen als ik de lafbekken was

18-08-2003, 19:48
ik weet niet wat laf is, dat ik iemand die zo'n vriendelijk ja echt, gezicht heeft niet mijn discman geef en niet op zijn imaan vertrouw of dat ik wegliep, terwijl we toch weten dat zelfs al waren zij slecht, dan zou allah mij beschermen. ik gaf toe aan angst en dat is laf.

18-08-2003, 20:01
"Moslims die midden in de samenleving staan en met geduld de kwellingen ondergaan, zijn beter dan zij die de maatschappij schuwen en niet kunnen verdragen dat hen onrecht wordt aangedaan" (overgeleverd door Abu Dawud)






Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud.
(Zie Sunan Abi Dawud)







Aïcha, moge Allah met haar tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Elke keer dat de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, tussen twee zaken mocht kiezen dan koos hij het eenvoudigste, mits daarmee geen zonde werd begaan. Als dat wel het geval is dan was hij de eerste die het vermeed. De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, nam nooit wraak voor zichzelf maar wel als de voorschriften van Allah, de Verhevene, werden overtreden." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith: De hadith weerspiegelt de eenvoud en de tolerantie binnen de Islam. Hier wordt gewezen op het feit dat wanneer de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, moest kiezen tussen twee zaken, hij voor de eenvoudigste zaak koos mits dit geen aanleiding gaf tot een zonde. Als dat wel het geval was koos hij voor de oprechtheid.

De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, nam ook geen wraak als het om zichzelf ging, hij vergaf een boer toen deze met een boze stem tegen hem sprak. Ook vergaf hij een andere man die aan zijn kleren trok tot hij er last van kreeg aan zijn schouders. Het is dus van belang om te vergeven in zaken waar het niet om de rechten van Allah, de Verhevene, gaat.

Pagina's : [1] 2