Bekijk volle/desktop versie : Je kind verstoten



21-01-2007, 23:04
Tegenwoordig worden sommige kinderen verstoten door hun ouders omdat ze geen maagd meer zijn, een vriend hebben en ga zo maar verder.

Ik vraag me af hoe deze generatie erover denkt?

21-01-2007, 23:08


Ik vind dat erg ver gaan.

Je moet het je kinderen niet makkelijk maken om een vriend te hebben of om uberhaupt ze de kans te geven met een ander geslacht dus omgang te hebben, maar hoe kun je dat nou écht helemaal tegenhouden ?
Je weet niet wat ze allemaal voor gekke dingen doen op school, als ze al naar school gaan.. maar dat is het vertrouwen wat je moet hebben in je kinderen. Ik denk dat met de juiste normen en waarden je ze het goede echt wel kan bijleren en dat ze weten wat wel en niet kan.

Mocht ze ontmaagd zijn, dan kan en zal ik haar niet de deur uitzetten, dan juist niet, want anders wordt het alleen maar erger. Misschien eindigt ze dan wel als een of andere tienermoeder in een tehuis, of erger nog, komt ze in handen van loverboys. Dat is het laatste wat je wilt.

Ik zou haar huisarrest geven, preken geven, en de vader is er ook nog niet te vergeten.

21-01-2007, 23:09
In ieder geval niet verstoten, want dat werkt averechts...
Heel veel praten en straffen, bijvoorbeeld huisarrest ofzo........

Eigenlijk wel moeilijk om er zo nu over na te denken wat ik zou doen, want als je zelf in die situatie zit draai je misschien wel door ofzo......

21-01-2007, 23:10

Citaat door letiziaaaaa:
Ik vind dat erg ver gaan.

Je moet het je kinderen niet makkelijk maken om een vriend te hebben of om uberhaupt ze de kans te geven met een ander geslacht dus omgang te hebben, maar hoe kun je dat nou écht helemaal tegenhouden ?
Je weet niet wat ze allemaal voor gekke dingen doen op school, als ze al naar school gaan.. maar dat is het vertrouwen wat je moet hebben in je kinderen. Ik denk dat met de juiste normen en waarden je ze het goede echt wel kan bijleren en dat ze weten wat wel en niet kan.

Mocht ze ontmaagd zijn, dan kan en zal ik haar niet de deur uitzetten, dan juist niet, want anders wordt het alleen maar erger. Misschien eindigt ze dan wel als een of andere tienermoeder in een tehuis, of erger nog, komt ze in handen van loverboys. Dat is het laatste wat je wilt.

Ik zou haar huisarrest geven, preken geven, en de vader is er ook nog niet te vergeten.


Ja ik vind dat een juiste opvoeding en geen slechte vriendinnen ook een belangrijke rol speelt. Ouders moeten hier ook over praten met hun kinderen.

21-01-2007, 23:12



Citaat door marocloubna:
In ieder geval niet verstoten, want dat werkt averechts...
Heel veel praten en straffen, bijvoorbeeld huisarrest ofzo........

Eigenlijk wel moeilijk om er zo nu over na te denken wat ik zou doen, want als je zelf in die situatie zit draai je misschien wel door ofzo......


Ja ik zou echt gek worden. Maar je kind verstoten vind ik onmenselijk. Het is je eigen bloed, je kind dat je 9 maanden lang heb gedragen. Voor sommige is eer belangrijker dan de liefde voor hun kind. Helaas.

21-01-2007, 23:14

Citaat door Zarah14:
Ja ik vind dat een juiste opvoeding en geen slechte vriendinnen ook een belangrijke rol speelt. Ouders moeten hier ook over praten met hun kinderen.



Juist, je moet met je kinderen over vriendjes kunnen praten, zeker als moeder met dochter, die begrijpt tenminste haar dochter dat ze hunkert naar de liefde. Ik denk dat iedere vrouw van jongs af aan droomt over ware liefde en hoe vaak gaat met daar wel niet de mist in, zeker tegenwoordig inderdaad. Moeders, en eigenlijk ook vaders, zouden daar echt over moeten praten met hun kinderen en met name de dochters.

Ook vrienden ja speelt een rol, want je raakt vaak besmet door met wie je omgaat, naar het schijnt.

21-01-2007, 23:20

Citaat door letiziaaaaa:
Juist, je moet met je kinderen over vriendjes kunnen praten, zeker als moeder met dochter, die begrijpt tenminste haar dochter dat ze hunkert naar de liefde. Ik denk dat iedere vrouw van jongs af aan droomt over ware liefde en hoe vaak gaat met daar wel niet de mist in, zeker tegenwoordig inderdaad. Moeders, en eigenlijk ook vaders, zouden daar echt over moeten praten met hun kinderen en met name de dochters.

Ook vrienden ja speelt een rol, want je raakt vaak besmet door met wie je omgaat, naar het schijnt.


Juist!

22-01-2007, 00:02
En daarom vind ik het o zo belangrijk dat onze generatie moeders al van heeeel jongs af aan een hechte band met hun kids opbouwen...Hun het gevoel geven dat ze met alles bij je terecht kunnen en geen vraag te dom is om te beantwoorden. Je ze van jongs af aan leert wat goed en slecht en met alle bijbehorende uitleg bij de vraag waarom?

Ik denk persoonlijk dat als je dit doet, je al heeeeel ver komt in de toekomst.. Geef je kind al van jongs af aan verantwoordelijkheid, leer ze goed en slecht en wees meer hun vriend en dan zijn/haar moeder..vooral in de kwetsbare tienerperiode..

22-01-2007, 00:05
Zarah14, je avatar! Daar krijg ik watertanden van!

22-01-2007, 00:21
Niet verstoten maar heel goed praten, en vanaf jongs af aan dingen bijleren.
Je moet een goede band met je kinderen creeeren, een vriendin en tevens moeder voor ze zijn.

De moeder is ook een leerschool
Dit zijn taken waarvoor de vrouw geschapen is en hierbij is moederliefde een belangrijk onderdeel. De moeder is een leerschool, een goede voorbereiding betekent een goed volk. De barmhartigheid van moeders is een bron van liefde die wij allemaal meekrijgen en onmisbaar is in onze opvoeding. De liefde die wij putten uit deze bron is van grote invloed op ons gedrag tegenover de medemens.

Een natie bij wie moederliefde voldoende is overgedragen, betekent een volk met liefde in zich. Moederliefde moet goed overgedragen worden om een goede samenleving tot stand te brengen. Zonder haar liefde zouden we iets te kort komen in ons mens-zijn. Het spreekt vanzelf dat haar liefde en haar waarde door niets en niemand aangetast mag worden.

En als echtgenote geeft haar effect van aanwezigheid rust, zoals Allah de Verhevene zegt in de Qor’aan:

“En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rijstbij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.” (Soerah Ar Roem: 21)

22-01-2007, 00:44

Citaat door Mfelsa_nr1:
Zarah14, je avatar! Daar krijg ik watertanden van!


Hahaha ja he

22-01-2007, 09:00
De nicht van mijn vader is verstoten omdat ze zwanger werd geloof ik. Maar dat is geloof ik meer dan 20 jaar terug. Ze schijnt nu getrouwd te zijn en gewoon verder een gezin te hebben.

Maar ik zou mijn kinderen niet verstoten maar eerder grote consequenties geven op hun gedrag.

23-01-2007, 00:38


Als je kind geen maagd is dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan tijdens de opvoeding waar je als ouder verantwoordelijk voor bent.. dus mocht mijn dochter het verkeerde pad op gaan allahiefed.. dan zal ik daar mezelf de schuld van geven.

23-01-2007, 00:58

Citaat door noona:
De nicht van mijn vader is verstoten omdat ze zwanger werd geloof ik. Maar dat is geloof ik meer dan 20 jaar terug. Ze schijnt nu getrouwd te zijn en gewoon verder een gezin te hebben.

Maar ik zou mijn kinderen niet verstoten maar eerder grote consequenties geven op hun gedrag.


Wat erg voor dr zeg in die tijd.