Bekijk volle/desktop versie : De eerste misdaad op aarde



Pagina's : [1] 2 3

21-01-2007, 15:25
Salaam wa3aleikum

Allah de Almachtige zegt:

“En reciteer voor hen in waarheid het verhaal van de twee zonen van Adam, toen ieder een offer (aan Allah) bracht.
Van één werd het geaccepteerd maar niet van de ander. De laatste zei tegen de eerste: “Ik zal jou zeker doden”. De eerste zei: “Waarlijk, Allah accepteert slechts van degenen die godvrezend zijn. Als jij je hand tegen mij opheft om mij te doden, zal ik nooit mijn hand tegen jou opheffen om je te doden, want ik vrees Allah, de Heer van de wereldwezens. Waarlijk, ik wens daarmee dat mijn zonden op jou overgaan evenals de jouwe, zodat jij één van de bewoners van het vuur wordt, en dat is de vergoeding voor de onrechtvaardigen. Dus liet de ziel van de ander hem aanmoedigen en liet de moord op zijn broeder hem eerlijk kijken; hij vermoordde hem en werd één van de verliezers. Toen stuurde Allah een kraai die in de grond krabde om hem te laten zien hoe het dode lichaam van zijn broeder te verbergen. Hij zei: “ Wee over mij! Ben ik zelfs niet in staat om zoals deze kraai te zijn en het dode lichaam van mijn broeder te verbergen?” Toen werd hij één van degenen die berouw had.”

(Qoran 5: 27-31)

21-01-2007, 15:29


As-Sadiy overleverde op gezag van Aboe Malik en Aboe Salih volgens Ibn ‘Abbas en op gezag van Ibn Mas’oed en andere metgezellen dat Adam de gewoonte had de man die door één geboorte was voortgebracht te trouwen aan de vrouw die door de andere (geboorte) was voorgebracht. Daarom werd verondersteld dat Abel zou worden gehuwd met de zuster van Kaïn, die beter en mooier was dan iedereen. Kaïn wilde haar tegelijkertijd voor zichzelf houden. Adam beval hem Abel toe te staan met haar te trouwen, maar dit weigerde hij ten zeerste. Toen beval Adam hun beiden (Abel en Kaïn) om een offer aan Allah de Almachtige aan te bieden. Ondertussen vertrok Adam richting Mekka om de pelgrimstocht uit te voeren. Vlak voordat hij vertrok, trachtte Adam (de zaken van) zijn kinderen toe te vertrouwen aan de hemelen, de aarde en tenslotte de bergen, maar alle weigerden zij om dit (zware) vertrouwen te dragen. Hierop accepteerde Kaïn het vertrouwen en nadat Adam vertrokken was, boden zij (Abel en kaïn) hun offers aan Allah aan. Abel offerde een vette vrouwelijke geit, terwijl Kaïn een bundeltje slechte planten offerde. Later daalde er een vuur neer uit de hemel en consumeerde het offer dat door Abel aangeboden was en raakte dat van Kaïn niet aan. Kaïn werd razend van woede en zei tegen zijn broeder: “Ik zal je doden, zodat je mijn zuster niet zult trouwen.”Abel zei
Waarlijk, Allah accepteert slechts van degenen die godvrezend zijn

‘Abdoellah Ibn ‘Amr zei: “Bij Allah! De vermoorde (Abel) was sterker (dan de moordenaar Kaïn), maar hij weigerde zijn hand naar zijn broeder op te heffen om hem te doden, uit vroomheid en godvrezendheid.
Aboe Dja’far Al-Baqir vermeldde dat Adam aanwezig was toen zij hun offers aanboden. Nadat het offer van Abel was geaccepteerd, zei Kaïn tegen zijn vader, Adam: “Het werd van hem alleen geaccepteerd, omdat jij Allah ter wille van hem hebt aangeroepen.” En, in het geheim was hij iets van plan tegen zijn broeder. Op een dag, was Abel laat en Adam stuurde Kaïn om naar hem te zoeken. De twee broers ontmoetten elkaar en Kaïn zei: “Jouw offer werd geaccepteerd en dat van mij niet.”Abel zei:
“Waarlijk, Allah accepteert slechts van degene die godvrezend zijn”
Kaïn werd kwaad en sloeg zijn broeder met een ijzeren staat en Abel viel ogenblikkelijk dood neer.
Er is gezegd dat Kaïn Abel doodde met een steen naar zijn hoofd te gooien, terwijl hij sliep. Er is ook gezegd dat Kaïn Abel op gewelddadig wijze wurgde en hem dood beet zoals beesten dat doen. Dat Abel, toen Kaïn dreigde hem te doden, zei:
“Als jij je hand tegen mij opheft om mij te doden, zal ik nooit mijn hand
tegen jou opheffen om je te doden, want ik vrees Allah, de Heer van de
wereldwezens.”(5:28)

geeft zijn goede moraal en ethiek aan, zijn vrees voor Allah en perfecte vroomheid dat hij zijn broeder kwaad zou doen, in tegenstelling tot de verfoeilijke daad die zijn broeder Kaïn van plan was. Hierover overleverde Aboe Bakrah dat de Boodschapper van Allah gezegd heeft:
“ Wanneer twee moslims met elkaar in confrontatie zijn en één van hen valt zijn broeder aan met een wapen, gaan zij beiden het Hellevuur in.’ Hij (Ahnaf, één van de verdere overleveraars) zei: ‘Ik zei, of er werd gezegd: ‘Boodschapper van Allah! Dit mag het geval zijn met degene die doodt, maar wat is er met de gesneuvelde (waarom zou hij in het Hellevuur gegooid worden)?’ Hierop zei Hij (vreze zij met hem): “Hij was ook van plan zijn metgezel te doden.”

21-01-2007, 20:37
Allah de Almachtige zegt:
“Waarlijk, ik wens daarmee dat mijn zonden op jou overgaan evenals de
jouwe, zodat jij één van de bewoners van het vuur wordt, en dat is de
vergoeding voor de onrechtvaardigen.” (5:29)

D.w.z ik ben niet van plan tegen jou te vechten, hoewel ikzelf veel sterker en taaier ben dan jij, maar ik zal

“mijn zonden op jou te laten overgaan evenals de jouwe”

D.w.z jij zal de zonde dragen, van het vermoorden van mij, samen met al jouw voorafgaande zonden.

Imam Ahmad, Aboe Dawoed en At Tirmidhi hebben op gezag van Sa’d Ibn Aboe Waqqas zijn verklaring over de beproeving van Oethman Ibn ‘Affan zei: “Er zal snel een periode van verwarring komen, waarin degene die zit, beter zal zijn dan degene die staat en degene die staat, zal beter zijn dan degene die loopt en degene die loopt zal beter zijn dan degene die rent.” Iemand zei: ‘ Boodschapper van Allah! Wat zeg je over iemand mijn huis binnentreedt en zijn hand opheft om mij te doden?’ De Boodschapper van Allah zei: “Wees net als de zoon van Adam (Abel).”Ibn Mardwiyah heeft volgens Hoedhaifah Ibn Al-Yaman in andere woorden overgeleverd, dat hij zei: “Wees net als de beste van Adam’s twee zonen.”
Imam Ahmad overleverde een uitspraak van Moe’awiyah en Waki’: “Ons werd verteld door Al-A’masj op gezag van Abdoellah Ibn Moerrah volgens Masroeq volgens Abdoellah Ibn Mas’oed dat hij zei: De profeet (vrede zij met hem) zei:
“Niemand (geen menselijke wezen) wordt gedood of vermoord (ten
onrechte), of een deel van de verantwoordelijkheid wordt op de eerste
zoon van Adam gelegd, die de traditie van het doden (vermoorden op
aarde) heeft uitgevonden.” (Ahmad’s Moesnad)

Er is echte een grot, de “Bloedgrot”genaamd, in een berg die in het noordelijke deel van Syrië ligt. Er wordt gedacht, dat de plaats van de misdaad is geweest, waar Kaïn zijn broeder Abel dode. De mensen die hier wonen, kwamen dit te weten door de Mensen van het boek (christenen en joden) en allen Allah de Almachtige kent de geldigheid of waarheid hiervna. Al-Hafiz Ibn ‘Asakir vermeldde in de levensbeschrijving van Ahmad Ibn Katsir dat “Hij (Ahmad) in een droom de Boodschapper van Allah, Aboe Bakr, Oemar en Abel zag. Ahmad kwam van Abel – die er een eed op zwoor – dat het zijn eigen bloed was ( dat daar [in die grot] verspild was). Abel zei dat hij aan Allah de Almachtige had gevraagd om aanroepingen en smeekbedes die op die plaats werden gedaan, te accepteren. Allah accepteerde zijn eigen aanroeping en Zijn Boodschapper, Mohammed (vrede zij met hem), Aboe Bakr en Oemar bezochten deze plaats gewoonlijk iedere donderdag.”Er is echter verklaard dat deze overlevering slechte een visioen is. Zelfs als het waar is, kan geen enkele religieus oordeel op zoiets gebaseerd zijn; en Allah weet dat het beste!

...word vervolgd...

21-01-2007, 22:15

Citaat door HaroenAlPoessah:
Allah heeft het over zijn eigen zonden. Niet over die van Abel.


waar staat dat?

21-01-2007, 23:15



Citaat door islam4always:
Salaam wa3aleikum

Allah de Almachtige zegt:

“En reciteer voor hen in waarheid het verhaal van de twee zonen van Adam, toen ieder een offer (aan Allah) bracht.
Van één werd het geaccepteerd maar niet van de ander. De laatste zei tegen de eerste: “Ik zal jou zeker doden”. De eerste zei: “Waarlijk, Allah accepteert slechts van degenen die godvrezend zijn. Als jij je hand tegen mij opheft om mij te doden, zal ik nooit mijn hand tegen jou opheffen om je te doden, want ik vrees Allah, de Heer van de wereldwezens. Waarlijk, ik wens daarmee dat mijn zonden op jou overgaan evenals de jouwe, zodat jij één van de bewoners van het vuur wordt, en dat is de vergoeding voor de onrechtvaardigen. Dus liet de ziel van de ander hem aanmoedigen en liet de moord op zijn broeder hem eerlijk kijken; hij vermoordde hem en werd één van de verliezers. Toen stuurde Allah een kraai die in de grond krabde om hem te laten zien hoe het dode lichaam van zijn broeder te verbergen. Hij zei: “ Wee over mij! Ben ik zelfs niet in staat om zoals deze kraai te zijn en het dode lichaam van mijn broeder te verbergen?” Toen werd hij één van degenen die berouw had.”

(Qoran 5: 27-31)


Zucht!

Heb je de enige echte verslag hierover in de bijbel weleens gelezen?



Adam nu had gemeenschap met Eva, zijn vrouw, en zij werd zwanger. Mettertijd baarde zij Kaïn en zei: „Ik heb met de hulp van Jehovah een man voortgebracht.” 2 Later baarde zij wederom, [namelijk] zijn broer Abel.

En Abel werd schaapherder, maar Kaïn werd landbouwer. 3 Nu geschiedde het na verloop van enige tijd dat Kaïn wat vruchten van de aardbodem als een offergave aan Jehovah ging brengen. 4 Doch wat Abel betreft, ook hij bracht enkele eerstelingen van zijn kleinvee, ja, hun vette stukken. Terwijl Jehovah nu goedgunstig op Abel en zijn offergave neerzag, 5 zag hij in het geheel niet goedgunstig op Kaïn en op diens offergave neer. Toen ontstak Kaïn in grote toorn en zijn gelaat betrok. 6 Hierop zei Jehovah tot Kaïn: „Waarom zijt gij in toorn ontstoken en waarom is uw gelaat betrokken? 7 Indien gij u tot goeddoen keert, zal er dan geen verheffing zijn? Maar indien gij u niet tot goeddoen keert, ligt de zonde aan de ingang op de loer, en haar sterke begeerte gaat naar u uit; en zult gij, van uw zijde, ze overmeesteren?”

8 Daarna zei Kaïn tot zijn broer Abel: [„Laten wij het veld ingaan.”] Het geschiedde dan toen zij op het veld waren, dat Kaïn voorts zijn broer Abel aanviel en hem doodde. 9 Naderhand zei Jehovah tot Kaïn: „Waar is uw broer Abel?”, en hij zei: „Ik weet het niet. Ben ik mijns broeders hoeder?” 10 Hierop zei hij: „Wat hebt gij gedaan? Luister! Het bloed van uw broer roept luid tot mij van de aardbodem. 11 En nu zijt gij vervloekt [en] verbannen van de aardbodem, die zijn mond heeft geopend om het bloed van uw broer uit uw hand te ontvangen. 12 Wanneer gij de aardbodem bebouwt, zal hij u zijn kracht niet teruggeven. Een zwerveling en een vluchteling zult gij worden op de aarde.” 13 Hierop zei Kaïn tot Jehovah: „Mijn straf voor [mijn] dwaling is te groot om te dragen. 14 Zie, gij verdrijft mij heden feitelijk van de oppervlakte van de aardbodem, en ik zal voor uw aangezicht verborgen zijn; en ik moet een zwerveling en vluchteling worden op de aarde, en het is wel zeker dat een ieder die mij vindt, mij zal doden.” 15 Hierop zei Jehovah tot hem: „Om die reden moet een ieder die Kaïn doodt, zevenvoudig wraak ondergaan

22-01-2007, 21:40
Allah de Almachtige zegt:
“Toen stuurde Allah een kraai in de grond krabde om hem te laten zien hoe
het dode lichaam van zijn broeder te verbergen. Hij zei: “Wee over mij! Ben ik zelfs niet in staat om zoals deze kraai te zijn en het dode lichaam van mijn broeder te verbergen?” Toen werd hij één van degenen die berouw had.”(5;31)

Sommige uitleggers zeiden: “Nadat Kaïn zijn broeder had vermoord, droeg hij hem een vol jaar op zijn rug (niet wetende wat hij met het lijk van zijn broeder moest doen!)” Anderen zeiden: “Hij droeg hem honderd jaar op zijn rug, totdat Allah de Almachtige twee kraaien stuurde die met elkaar vochten. Eén kraai van hen werd gedood. De moordenaar krabde in de grond om het lichaam van de dode kraai te verbergen. Toen hij hem dat zag doen, zei Kaïn: ‘Wee over mij! Ben ik zelfs niet in staat om te doen zoals deze kraai en het dode lichaam van mijn broeder te verbergen?’ Toen begroef hij het lichaam van zijn dode broeder en bedekte het met aarde.
Historici zeiden: “Adam werd erg ziek in zijn hart en voelde groot verdriet voor zijn dode zoon, Abel.” Moejahid zei: Kaïn werd zeer kort daarna gestraft. Op dezelfde dag dat hij zijn broeder, Abel, doodde, werd zijn voet aan zijn dijbeen gebonden en zijn gezicht werd met kracht in de richting van de zonneschijf gedirigeerd. Zijn gezicht ging waar de zon ging als manier van straffen en boetedoening in ruil voor wat hij zijn eigen broeder had aangedaan. De Boodschapper van Allah (vreze zij met hem) zei: “Er is geen zonde die meer (zeer snel) bestraffing oproept in het huidige leven, samen met wat de dader te wachten staat in het Hiernamaals, dan het overtreden en verbreken van de relatiebanden.”
Imam Aboe Dja’far vermelde in zijn Tarikh “Geschiedenis” op gezag van sommige mensen die hadden gezegd: “Eva schonk het leven aan veertig kinderen, door twintig bevallingen.”Ibn Isjaq had dezelfde mening en vermeldde precies hun namen. Niets is echter zeker van hun namen en aantallen. Alleen Allah weet dat het beste en niemand anders kan hun exacte aantal weten! Anderen zeiden: “Er waren honderd en twintig bevallingen, bij elke bevalling werd een mannelijk en een vrouwelijk kind geboren. De eerste van hen waren Kaïn en zijn zuster Qalimah en de laatste waren Aboel Moegith en zijn Zuster Oemmoel Moegith. Toen vermeerderde het aantal mensen en verspreide zich over de aarde.


... Word vervolgd!...

22-01-2007, 22:03

Citaat door coolest_sezs:
Zucht!

Heb je de enige echte verslag hierover in de bijbel weleens gelezen?



En waar kan ik deze bijbel dan vinden die niet veranderd is door de mens..?? De bijbel van tegen woordig is een verzamelbundel dat door vele mensen is geschreven.

(Qur’aan 2:113) En de Joden zeggen: “De christenen hebben geen ware grondslag” en de christenen zeggen: “De joden hebben geen ware grondslag”, terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil

22-01-2007, 23:27

Citaat door HaroenAlPoessah:
Stukken beter, die Bijbel!



Niet dan?

22-01-2007, 23:35

Citaat door islam4always:
En waar kan ik deze bijbel dan vinden die niet veranderd is door de mens..?? De bijbel van tegen woordig is een verzamelbundel dat door vele mensen is geschreven.

(Qur’aan 2:113) En de Joden zeggen: “De christenen hebben geen ware grondslag” en de christenen zeggen: “De joden hebben geen ware grondslag”, terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil


De bijbel is een verzameling boeken waar de koran niet aan kan tippen bedoel je. De bijbel is een boek van historie, profetieen, kortom alles wat de mens nodig heeft om te weten wat het doel is van het leven. Een boek die het begin en het einde van alles vertelt, voordat het ook maar gebeurd is.
Alleen een goddelijk boek bezit dat. Daarom is de koran ook niet nodig. De koran diende maar 1 man en voor de rest heeft het alleen maar ellende gebracht. En de joden lezen de evangelieen niet. De basis is zijn de hebreeuwse geschriften en de evangelieen zijn de bevestiging ervan. Dus wat Mohammed daar zegt klopt voor geen meter.

26-01-2007, 21:01
Allah de Almachtige zegt:

“O mensheid! Wees plichtsgetrouw voor jullie Heer, die jullie uit een enkel persoon geschapen heeft en uit hem, heet Hij zijn vrouw en uit hun beiden heeft Hij vele mannen en vrouwen geschapen, en vrees Allah aan wie jullie, jullie wederzijdse (rechten) vragen en (verbreek de relaties met) de baarmoeder (verwantschap) niet.
Zeker, Allah let altijd en overal op jullie.”(4:1)

Historici zeggen: “Adam stierf niet totdat hij van zijn nageslacht en nakomelingen 400.000 personen zag.” Alleen Allah weet het beste!

Allah de almachtige zegt:
“Hij is het die jullie geschapen heeft uit één enkele persoon en toen heeft
Hij uit hem zijn vrouw geschapen, zodat hij het plezier zou beleven om
met haar samen te leven. Toen hij geslachtsgemeenschap met haar had
gehad, werd zij zwanger, en zij droeg een lichte last, toen het daarna
zwaar werd, riepen zij beiden Allah aan, hun Heer terwijl zij zeiden: “Als u
ons een kind geeft dat in alle aspecten goed is, zullen wij zeker dankbaar
zijn.”Maar toen Hij hen één in alle aspecten goed kind gaf, maakte zij Hem
deelgenoot in dat wat Hij hen had gegeven. Hoog zij Allah, Verheven boven
alles wat zij aan Hem als deelgenoot toeschrijven.”(7:189-190)

Adam werd het eerst genoemd om de aandacht van de lezer van de Qoran te trekken en als tweede werd daarna het gehele menselijke ras genoemd. Het gehele menselijke ras is genoemd, na het noemen van de voorvader daarvan; Allah de Almachtige zegt
“En voorwaar, Wij hebben de mens uit een extract van klei geschapen.
Toen maakten Wij hem als een mengsel van mannelijke en vrouwelijke
seksuele afscheidingen (en brachten het onder) in een veilig onderkomen.”
(23:12-13)

...Word Vervolgd!...

26-01-2007, 21:38

Citaat door islam4always:
As-Sadiy overleverde op gezag van Aboe Malik en Aboe Salih volgens Ibn ‘Abbas en op gezag van Ibn Mas’oed en andere metgezellen dat Adam de gewoonte had de man die door één geboorte was voortgebracht te trouwen aan de vrouw die door de andere (geboorte) was voorgebracht. Daarom werd verondersteld dat Abel zou worden gehuwd met de zuster van Kaïn, die beter en mooier was dan iedereen. Kaïn wilde haar tegelijkertijd voor zichzelf houden. Adam beval hem Abel toe te staan met haar te trouwen, maar dit weigerde hij ten zeerste. Toen beval Adam hun beiden (Abel en Kaïn) om een offer aan Allah de Almachtige aan te bieden. Ondertussen vertrok Adam richting Mekka om de pelgrimstocht uit te voeren. Vlak voordat hij vertrok, trachtte Adam (de zaken van) zijn kinderen toe te vertrouwen aan de hemelen, de aarde en tenslotte de bergen, maar alle weigerden zij om dit (zware) vertrouwen te dragen. Hierop accepteerde Kaïn het vertrouwen en nadat Adam vertrokken was, boden zij (Abel en kaïn) hun offers aan Allah aan. Abel offerde een vette vrouwelijke geit, terwijl Kaïn een bundeltje slechte planten offerde. Later daalde er een vuur neer uit de hemel en consumeerde het offer dat door Abel aangeboden was en raakte dat van Kaïn niet aan. Kaïn werd razend van woede en zei tegen zijn broeder: “Ik zal je doden, zodat je mijn zuster niet zult trouwen.”Abel zei
Waarlijk, Allah accepteert slechts van degenen die godvrezend zijn

‘Abdoellah Ibn ‘Amr zei: “Bij Allah! De vermoorde (Abel) was sterker (dan de moordenaar Kaïn), maar hij weigerde zijn hand naar zijn broeder op te heffen om hem te doden, uit vroomheid en godvrezendheid.
Aboe Dja’far Al-Baqir vermeldde dat Adam aanwezig was toen zij hun offers aanboden. Nadat het offer van Abel was geaccepteerd, zei Kaïn tegen zijn vader, Adam: “Het werd van hem alleen geaccepteerd, omdat jij Allah ter wille van hem hebt aangeroepen.” En, in het geheim was hij iets van plan tegen zijn broeder. Op een dag, was Abel laat en Adam stuurde Kaïn om naar hem te zoeken. De twee broers ontmoetten elkaar en Kaïn zei: “Jouw offer werd geaccepteerd en dat van mij niet.”Abel zei:
“Waarlijk, Allah accepteert slechts van degene die godvrezend zijn”
Kaïn werd kwaad en sloeg zijn broeder met een ijzeren staat en Abel viel ogenblikkelijk dood neer.
Er is gezegd dat Kaïn Abel doodde met een steen naar zijn hoofd te gooien, terwijl hij sliep. Er is ook gezegd dat Kaïn Abel op gewelddadig wijze wurgde en hem dood beet zoals beesten dat doen. Dat Abel, toen Kaïn dreigde hem te doden, zei:
“Als jij je hand tegen mij opheft om mij te doden, zal ik nooit mijn hand
tegen jou opheffen om je te doden, want ik vrees Allah, de Heer van de
wereldwezens.”(5:28)

geeft zijn goede moraal en ethiek aan, zijn vrees voor Allah en perfecte vroomheid dat hij zijn broeder kwaad zou doen, in tegenstelling tot de verfoeilijke daad die zijn broeder Kaïn van plan was. Hierover overleverde Aboe Bakrah dat de Boodschapper van Allah gezegd heeft:
“ Wanneer twee moslims met elkaar in confrontatie zijn en één van hen valt zijn broeder aan met een wapen, gaan zij beiden het Hellevuur in.’ Hij (Ahnaf, één van de verdere overleveraars) zei: ‘Ik zei, of er werd gezegd: ‘Boodschapper van Allah! Dit mag het geval zijn met degene die doodt, maar wat is er met de gesneuvelde (waarom zou hij in het Hellevuur gegooid worden)?’ Hierop zei Hij (vreze zij met hem): “Hij was ook van plan zijn metgezel te doden.”

ik begrijp het nu ff niet
zijn het nou 3verschillende verhalen ofwat?

27-01-2007, 15:25

Citaat door Miss_Majda:
ik begrijp het nu ff niet
zijn het nou 3verschillende verhalen ofwat?


Salaam wa3aleikum
Heb je tot nu toe alles gelezen..?
Om antwoord te geven op je vraag. Het is 1 verhaal met verschillende overleveringen en citaten uit de Qoran.
Mijn eerste reactie (op pagina 1) is er met een Qoran vers begonnen over de 1ste misdaad op aarde. In de volgende reacties word er een soort van uitleg gegeven.

wasalaam,

Oem Zakariya

27-01-2007, 15:32



Citaat door islam4always:
Salaam wa3aleikum
Heb je tot nu toe alles gelezen..?
Om antwoord te geven op je vraag. Het is 1 verhaal met verschillende overleveringen en citaten uit de Qoran.
Mijn eerste reactie (op pagina 1) is er met een Qoran vers begonnen over de 1ste misdaad op aarde. In de volgende reacties word er een soort van uitleg gegeven.

wasalaam,

Oem Zakariya

oke meid choukran
dus het is door verschillende overleveringen overgebracht?

wa alaykom salaam

27-01-2007, 17:36

Citaat door Miss_Majda:
oke meid choukran
dus het is door verschillende overleveringen overgebracht?

wa alaykom salaam


yeps, Heb ik je voldoende geinformeerd?

28-01-2007, 10:12

Citaat door coolest_sezs:
De bijbel is een verzameling boeken waar de koran niet aan kan tippen bedoel je. De bijbel is een boek van historie, profetieen, kortom alles wat de mens nodig heeft om te weten wat het doel is van het leven. Een boek die het begin en het einde van alles vertelt, voordat het ook maar gebeurd is.
Alleen een goddelijk boek bezit dat. Daarom is de koran ook niet nodig. De koran diende maar 1 man en voor de rest heeft het alleen maar ellende gebracht. En de joden lezen de evangelieen niet. De basis is zijn de hebreeuwse geschriften en de evangelieen zijn de bevestiging ervan. Dus wat Mohammed daar zegt klopt voor geen meter.


Alles wat buiten de bijbel om bekend gemaakt/onderwezen wordt, is niet van God.

8 Maar ook al zouden wij of een engel uit de hemel U iets als goed nieuws bekendmaken buiten hetgeen wij U als goed nieuws hebben bekendgemaakt, hij zij vervloekt. 9 Zoals wij in het bovenstaande hebben gezegd, zeg ik ook nu weer: Wie het ook is die U iets als goed nieuws bekendmaakt buiten hetgeen GIJ hebt aanvaard, hij zij vervloekt.

Pagina's : [1] 2 3