Bekijk volle/desktop versie : Mislukte cake van ellouisa help!!!



21-01-2007, 11:54
Hallo allemaal,
Ik had me zo verheugd op de cake met appelmoes van louisa.
Ik heb 'm twee keer gemaakt en allebei de keren niet gelukt.
De cake wordt niet goed gaar van binnen. Hij blijft vrij nat. Ik heb een hete lucht oven en bak mij cakes altijd op 150 graden. De tweede keer heb ik de oven op 170 gezet. Van buiten was de cake eerder gaar dan van binnen. 170 was dus te veel. In het recept staat 190 graden (electrische oven??)
Ik zal hier de link plaatsen van het recept

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=14886385&postcount=1659

Heeft iemand van jullie de cake al eens gemaakt en hebben jullie een tip voor me? Wanneer je het pannetje met gesmolten boter en suiker en appelmoes van het vuur haalt voeg je dan meteen bloem en bakpoeder toe of laat je het eerst afkoelen. Ik heb het nagenoeg meteen toegevoegd.

Heb jij nog tips ellouisa?
Hoor graag van jullie..

21-01-2007, 11:58


Hey meid,
je moet je echt helemaal aan het recept houden en het in een lage vorm bakken. Op 190 graden wordt hij dan wel goed.
Niet ale cakes zijn hetzelfde namelijk.
In welke vorm heb je hem gedaan??
En ik voeg de bloem etc. meteen toe nadat ik het van het vuur heb gehaald....

21-01-2007, 12:21
Ellouisa bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een springvorm van 24 cm gebruikt. Deze is dus waarschijnlijk te klein! Ik ga 'm zeker nog een keer proberen. Is een springvorm van 28-30 cm genoeg?
Ik heb altijd appelmoes potjes van 360 gr. Is dat ook genoeg of raad je toch aan 375 ml te gebruiken. Heb jij een hete lucht, electrisch of gasoven?
Groetjes Berbermeisje

21-01-2007, 12:26

Citaat door berbermeisje:
Ellouisa bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een springvorm van 24 cm gebruikt. Deze is dus waarschijnlijk te klein! Ik ga 'm zeker nog een keer proberen. Is een springvorm van 28-30 cm genoeg?
Ik heb altijd appelmoes potjes van 360 gr. Is dat ook genoeg of raad je toch aan 375 ml te gebruiken. Heb jij een hete lucht, electrisch of gasoven?
Groetjes Berbermeisje



Ik heb hem ook al enkele keren gemaakt, en telkens goed gelukt, ik had een gewone rechthoekige lager vorm gebruikt ervoor. Denk ook dat het met een ronde springvorm ook goed gaat. Heb hete luchtoven. Had ook vers gemaakte appelmoes gebruikt waarvan ik het water liet uitlekken.

21-01-2007, 12:32



Citaat door berbermeisje:
Ellouisa bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een springvorm van 24 cm gebruikt. Deze is dus waarschijnlijk te klein! Ik ga 'm zeker nog een keer proberen. Is een springvorm van 28-30 cm genoeg?
Ik heb altijd appelmoes potjes van 360 gr. Is dat ook genoeg of raad je toch aan 375 ml te gebruiken. Heb jij een hete lucht, electrisch of gasoven?
Groetjes Berbermeisje


ik denk dat die vorm goed is, of je moet de helft van het recep tnemen en dan in die van 24 cm doen/
360 gr is goed.
En Ik heb een elektrische oven....

21-01-2007, 19:47
Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik ga er zeker mee aan de slag. Morgen doe ik een derde poging. Ik laat het jullie weten of de cake is gelukt.
Qua smaak lijkt hij mij heerlijk en ellouisa is er helemaal gek op. Nog bedankt voor alle tips.
Groetjes Berbermeisje