Bekijk volle/desktop versie : Mijn Hidjaab en ik...



20-01-2007, 19:59
Salamu Alaykum meiden,

Binnenkort ga ik voor de Mzine een artikel schrijven over ervaringen die meiden hebben met de hoofddoek. Hiermee bedoel ik meer van: hoe wordt ermee omgegaan in het dagelijks leven? Wordt je anders behandeld of anders aangekeken ed?

Ik wil dan een vijftal meiden die steeds bedekter zijn: dus eerst een meisje met gewoon hoofddoekje naar achteren; dan eentje met zo een sjaaltje waarbij wel de hals de zien is; dan eentje met echte hidjaab; dan eentje met ghimaar en het liefst ook een meisje met niqaab.

Het hoeft maar een stukje te zijn van 100 woorden. Maar omdat het dus gaat om de wijze waarop je jezelf bedekt zou het wel leuk zijn als er dan een foto van jezelf bij staat.

Dus meiden, wie zijn bereid om wat over zichzelf te vertellen? Stuur me een PM als je interesse hebt!

Wa Salaam, Lella

20-01-2007, 20:02


Salaam moualaikoem w.r.w.b

Ik draag hamdoeallah mijn Hijaab, maar hoe gaat dit dan precies in zijn werk... Let me know, wellicht dat ik je hiermee kan helpen inscha allah'


wasalaam moualaikoem w.r.w.b

20-01-2007, 20:33
ik draag een gimaar

20-01-2007, 22:03
ik draag ook hijab maar binne kort ga ik inscha'allah gimaar dragen

21-01-2007, 00:00


Ik draag hmdl ook mijn hijaab maar ik heb een vraagje is het bij gimar dat alleen je ogen te zien zijn?

Ik hoop dat julie me vraag kunnen beantwoorden Insahallah en pm me ik wil je ook helpen hoor..

Liefs Enaa

21-01-2007, 00:54

Citaat door Enaa:
Ik draag hmdl ook mijn hijaab maar ik heb een vraagje is het bij gimar dat alleen je ogen te zien zijn?

Ik hoop dat julie me vraag kunnen beantwoorden Insahallah en pm me ik wil je ook helpen hoor..

Liefs Enaa



salamo3aleikom warahmatolah wabarakato

nee lieve zuster niqaab is wat alleen de ogen laat zien
ghimaar is meestal een 3abaya dus lange jurk tot je enkels en dan een lange hoofdoek tot heuphoogte, tot aan je knieen en soms tot aan de enkels.

wa3aleikom salam warahmatolah wabarakato

21-01-2007, 18:52
Selaam ailekom zuster ik draag nu een lange hijaab en binnenkort ook insha,allah gimaar.. ik wil je ook wel helpen..

gair insha,allah

22-01-2007, 00:00

Citaat door Jasmina_A:
Selaam ailekom zuster ik draag nu een lange hijaab en binnenkort ook insha,allah gimaar.. ik wil je ook wel helpen..

gair insha,allah



inchallah