Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Tips voor als je hijaab draagt en in de zomer naar Marokko gaat!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

18-01-2007, 15:37
De zomer komt er weer aan en dat wordt weer flink voorbereiden! Alle meiden die tips hebben voor als je een hijaab draagt mogen ze hier plaatsen. Plaatjes zijn ook welkom!

18-01-2007, 18:11


Linnen kleding. Niet te veel lagen (Dus gewoon een rok met een truitje of een lang tuniekje met lange mouwen en een broek )

Neem veel tijdschriften en boeken mee.

18-01-2007, 18:25
heey
je kunt het beste wit dragen in marokko
en lichte kleuren geen zwart ofzo je kunt rokken
dragen en truitjes van dat dunne stof en linnen broeken met
tuniekje ofzo eroverheen... meschien heb je hier wat aan
xxxjes nador_mocrogirl

18-01-2007, 18:46
wil ik ook wel weten, nog meer tips?

18-01-2007, 19:23


Ik draag geen hijaab...maar ik vind het heerlijk om in marokko in een jelleba te lopen..ligt er natuurlijk aan wat k ga doen...maar vind dat echt zo lekker zitten...

18-01-2007, 19:49
Niet dat ik er mee wil bemoeien. Hoe jij je vakantie gaat besteden. Maar je kunt toch ook naar de strand met hoofddoek? Of heb ik het mis.
bitsa

18-01-2007, 20:34
oow dat wil ik ook weten qua kleding

wordt ook mn eerste vakantie inshaallah,

18-01-2007, 20:41

Citaat door Shifae:
Insha'Allah wordt dit mijn eerste zomer met hijaab en ik heb afgelopen zomers echt elke dag op het strand gezeten etc. etc. maar nu heb ik daar niet veel meer te zoeken. Wie heeft er dus tips wat je allemaal zoal kan doen om je dag voornamelijk overdag een beetje doortekomen? En wat voor kleren kun je het beste dragen in die hitte overdag? Alle tips zijn welkom!



Je kan nog steeds zwemmen.

Uiteraard waar het niet zo druk is, ik schaf nu al 4 jaar lang aparte zwemkleding aan. Een lange blouse/broek, aparte stof. Het blijft niet plakken zodra je de zee uitkomt, en droogt super snel op en het schijnt niet door.

18-01-2007, 20:57

Citaat door Bitsa:
Niet dat ik er mee wil bemoeien. Hoe jij je vakantie gaat besteden. Maar je kunt toch ook naar de strand met hoofddoek? Of heb ik het mis.
bitsa




Wat heb ik daar te zoeken? Een beetje naar halfnaakte mensen kijken? Nee, ik wil liever hasanaat verdienen dan kwijtraken

18-01-2007, 20:58

Citaat door Endless:
Je kan nog steeds zwemmen.

Uiteraard waar het niet zo druk is, ik schaf nu al 4 jaar lang aparte zwemkleding aan. Een lange blouse/broek, aparte stof. Het blijft niet plakken zodra je de zee uitkomt, en droogt super snel op en het schijnt niet door.




Haha nee moet er niet aan denken om met kleren het water in te gaan al dat gedoe..
Nee voor mij geen strand Insha'Allah

18-01-2007, 21:05
Kleding: linnen rokken broeken, lange tuniekjes, jellaba, Hoofdoekken van die lekkere stof niet die pashima sjalen die raad ik je echt af daar in die hitte enzo kan je nog veel meer opnoemen

wat te doen: beetje wandelen door de stad met je nichten enzoo, of in de avond samen met je nichten gezellig voor de deur zitten met familie (doe ik meestal keigezellig)
Je kunt ook naar het strand maar dan afgelegen stranden waar niet zoveel mensen zitten daar kun je lekker met je nichten,familie ofzo soort picknick houden enz.

18-01-2007, 21:08
Het is heus geen probleem om te genieten van de mooie dingen in deze wereld als je van zon en zee houdt moet je dat vooral niet opgeven.
Onze dien maakt het ons niet moeilijk, maar makkelijk. Als je met de juiste intentie gaat naar het strand : namelijk om te genieten van je vakantie
dan is daar niks mis mee. Kies misschien meer familiestranden daar gaat het wat rustiger aan toe....

Zo heb ik het gedaan in ieder geval :-)

18-01-2007, 21:10



Citaat door lalla_nadoria:
Kleding: linnen rokken broeken, lange tuniekjes, jellaba, Hoofdoekken van die lekkere stof niet die pashima sjalen die raad ik je echt af daar in die hitte enzo kan je nog veel meer opnoemen

wat te doen: beetje wandelen door de stad met je nichten enzoo, of in de avond samen met je nichten gezellig voor de deur zitten met familie (doe ik meestal keigezellig)
Je kunt ook naar het strand maar dan afgelegen stranden waar niet zoveel mensen zitten daar kun je lekker met je nichten,familie ofzo soort picknick houden enz.




Ja maar dit zijn van die dingen die je standaard doet. Overdag ga ik niet in de stad lopen.. Het is dan helemaal uitgestorven door de hitte..

Maar bedankt

18-01-2007, 21:15

Citaat door Shifae:
Ja maar dit zijn van die dingen die je standaard doet. Overdag ga ik niet in de stad lopen.. Het is dan helemaal uitgestorven door de hitte..

Maar bedankt


Ewa jah er valt niets anders te doen denk ik

Geen dank hoor

20-01-2007, 21:53
Ik draag in de zomer voornamelijk pastelkleuren, veel linnen etc.

Wij gaan vaak met de familie naar familiestranden en zoeken dan een plekje waar de geklede mensen in de meerderheid zijn, we eten en drinken daar en brengen zo de dagen echt supergezellig door. 4 jaar geleden zwommen veel minder mensen met kleding dan nu.

Als je het strand echt wil vermijden, kun je misschien gaan liggen op het dak (sda7). Rond het middaguur ben je vaak niet zo energiek vanwege de warmte, dus misschien kun je daar dan met boeken en tijdschriften in de aanslag, heerlijk genieten van de zon. Kijk wel even rond of de sda7 van de buren niet hoger is dan die van jullie he

Pagina's : [1] 2 3 4 5