Bekijk volle/desktop versie : Met een auto v/d zaak naar marokko?



Pagina's : [1] 2

18-01-2007, 15:33
Hey mensen,

Zoals je al uit de titel kan opmaken wil ik insch'allah aankomende zomer.
Met de auto van de zaak naar marokko dus een leaseauto.
Maar nu heb ik gehoord dat je daar een machtiging of zo voor nodig hebt.

Kan iemand die het al een keer gedaan heeft, me vertellen hoe het allemaal in ze werk gaat en wat ik allemaal nodig heb.
Zodat ik daar geen strijd (of omkooppraktijken) hoef te leveren bij de marokkaanse grensovergang.

Van de ene hoor ik een machtiging van je werkgever via marokkaans consulaat.

De ander zegt weer dat een machtiging van de lease maatschapij voldoende is.


Alvast bedankt voor jullie reactie's


Grtz,

Delight_one

18-01-2007, 17:30



Citaat door delightone:

De ander zegt weer dat een machtiging van de lease maatschapij voldoende is.

ik heb een kennis die elk jaarmet zijn lease auto naar marokko gaat. fijne vakantie alvast

18-01-2007, 20:09
Ik heb voor een leasemaatschappij gewerkt.

Je heb een machtiging nodig van de leasemaatschappij incl ondertekening van de directie. Bel ze ff en ze zullen dat voor je regelen. Nadat je de machtiging hebt gehad moet je naar het maroc consulaat daar moet je meer info vragen dat weet ik niet. Zorg er trouwens ook voor dat jouw groenkaart op jou naam staat, mocht dit nog niet het geval zijn.

succes!

18-01-2007, 22:27
ja ik ken ook wel mensen die het doen, weet niet hoe het in zijn werk gaat echter

weet enkel dat ze altijd in marokko beweren dat de auto van hun is om nog eens extra op te scheppen

18-01-2007, 22:58



Citaat door zahwa:
ja ik ken ook wel mensen die het doen, weet niet hoe het in zijn werk gaat echter

weet enkel dat ze altijd in marokko beweren dat de auto van hun is om nog eens extra op te scheppen



In principe is die auto ook van hun, ze betalen immers elke maand een bijdrage voor, ze hebben alleen niet de volle mep voor betaald, je kan het ook zien als een beloning van de werkgever, omdat ze mischien gewoon hun best doen en keihard werken en mogen ze de auto lekker meenemen op vakantie.

19-01-2007, 02:30

Citaat door frixbond:
In principe is die auto ook van hun, ze betalen immers elke maand een bijdrage voor, ze hebben alleen niet de volle mep voor betaald, je kan het ook zien als een beloning van de werkgever, omdat ze mischien gewoon hun best doen en keihard werken en mogen ze de auto lekker meenemen op vakantie.


Zo ziet de belastingdienst het ook, die +/- 8000 kilometer die jij er tijdens je vakantie meerijd moet je werkgever formeel aangeven in de kilometer administratie als prive kilometers en daar dien je extra belasting over te betalen omdat het loon in natura is.

Verder vraagt de douane om documenten waaruit blijkt dat jij eigenaar bent (of gemachtigde) van de auto.
Vandaar dus die verklaring van je lease maatschappij, zorg inderdaad er wel voor dat je groenekaart op je eigennaam hebt staan.

Verzeker de auto ook extra zodra je over de grens bent, bij de Marokkaanse verzekeraar ben je voor je vakantie hooguit 100 euro kwijt, maar dan raak jij tenminste niet je no-claim in Nederland kwijt.

Ook een ANWB internationaal+ kan geen kwaad, immers als de lease maatschappij die auto uit het buitenland moet terughalen, kunnen ze je dat bij je in rekening brengen.

19-01-2007, 19:12

Citaat door SOCIALSKILLED:

Ook een ANWB internationaal+ kan geen kwaad, immers als de lease maatschappij die auto uit het buitenland moet terughalen, kunnen ze je dat bij je in rekening brengen.
In 9 van de 10 leasemaatschappijen heeft men al een hulpverlening in het pakket. Chek je brandstof pasje staat meestal aangegeven.

19-01-2007, 19:18

Citaat door SOCIALSKILLED:
Zo ziet de belastingdienst het ook, die +/- 8000 kilometer die jij er tijdens je vakantie meerijd moet je werkgever formeel aangeven in de kilometer administratie als prive kilometers en daar dien je extra belasting over te betalen omdat het loon in natura is.

Verder vraagt de douane om documenten waaruit blijkt dat jij eigenaar bent (of gemachtigde) van de auto.
Vandaar dus die verklaring van je lease maatschappij, zorg inderdaad er wel voor dat je groenekaart op je eigennaam hebt staan.

Verzeker de auto ook extra zodra je over de grens bent, bij de Marokkaanse verzekeraar ben je voor je vakantie hooguit 100 euro kwijt, maar dan raak jij tenminste niet je no-claim in Nederland kwijt.

Ook een ANWB internationaal+ kan geen kwaad, immers als de lease maatschappij die auto uit het buitenland moet terughalen, kunnen ze je dat bij je in rekening brengen.



No claim? die auto is door de zaak allrisk verzekerd.
En privegebruik hoe ik niet extra voor de betalen omdat ik de bijtelling al betaal maar als ik het goed begrijp dus machtiging van lease maatschapij en van de directie van mijn bedrijf en daarmee naar het consulaat.
en niet te vergeten de groene kaart op mijn naam.
Wel een hele onderneming joh..

Maar in iedergeval bedankt..

19-01-2007, 21:20

Citaat door frixbond:
In principe is die auto ook van hun, ze betalen immers elke maand een bijdrage voor, ze hebben alleen niet de volle mep voor betaald, je kan het ook zien als een beloning van de werkgever, omdat ze mischien gewoon hun best doen en keihard werken en mogen ze de auto lekker meenemen op vakantie.


vind ik dus echt niet hè, als je stopt bij dat bedrijf moet je de auto daar laten ewa dan is ie helemaal niet van jou
momenteel heb je er recht op maar da maakt em ng niet van jou

vind t gewoon zielig dat sommige mensen gaan opscheppen met zaken die ng niet eens van hun zijn, spreek uit ervaring want mijn neef is ook zo'n sukkel

20-01-2007, 11:03

Citaat door delightone:
Hey mensen,

Zoals je al uit de titel kan opmaken wil ik insch'allah aankomende zomer.
Met de auto van de zaak naar marokko dus een leaseauto.
Maar nu heb ik gehoord dat je daar een machtiging of zo voor nodig hebt.

Kan iemand die het al een keer gedaan heeft, me vertellen hoe het allemaal in ze werk gaat en wat ik allemaal nodig heb.
Zodat ik daar geen strijd (of omkooppraktijken) hoef te leveren bij de marokkaanse grensovergang.

Van de ene hoor ik een machtiging van je werkgever via marokkaans consulaat.

De ander zegt weer dat een machtiging van de lease maatschapij voldoende is.


Alvast bedankt voor jullie reactie's


Grtz,

Delight_one


ik ben vorig jaar mt mn eigen wagen geweest maar voor mn werk had ik maar 1 weekje dus had mn wagen er gelaten voor mn vader maar k had toen ook de raad gekregen om een machtiging te vragen en heb het wel zelf moeten opmaken in het frans en heb het wettig laten verklaren door zowel het gemeentehuis als bij het Marokkaanse Consulaat en heb er zelfs bij de boot een stempel laten zetten want ze hebben er een fotokopie van genomen! wel is dat ik niet de enige bestuurder was en dat mn vader dus ook nog zou rijden, en deed dit zodat ik in orde zou zijn bij de verzekering vor het geval er iets met mn auto zou gebeuren WANT ANDERS KUN JE NAAR JE GELD FLUITEN

wa salaam,


ps: dit is een voorval met gewone auto voor privé-gebruik

20-01-2007, 23:51
Het enige wat je nodig hebt is een machtiging van de lease maatschappij.

Ik spreek uit ervaring ben al 4 x met mijn lease auto op vakantie geweest!

De rest wat hier gezegd wordt klopt niet!!
De douane doet moeilijk bij gasten met huur auto's!! ( ik heb dit gezien bij dergelijke gasten bij de douane)

Dus machtiging aanvragen en gaan!!

21-01-2007, 01:25

Citaat door PrinceCharm:
Aangezien er een electronische handtekening op machtiging staat, dien je deze te legaliseren bij KvK. Dit is mezelf verteld door de leasemaatschapijen (heb zowel bij Leaseplan als bij Athlon gezeten). Het legaliseren van het doc. is alleen nodig voor landen buiten de EU. Wilt niet zeggen dat er altijd op gecontroleerd wordt (geldt ook voor de groene kaart)......


moet je dit niet legaliseren bij de consulaat du maroc!!

22-01-2007, 19:08



Citaat door PrinceCharm:
Aangezien er een electronische handtekening op machtiging staat, dien je deze te legaliseren bij KvK. Dit is mezelf verteld door de leasemaatschapijen (heb zowel bij Leaseplan als bij Athlon gezeten). Het legaliseren van het doc. is alleen nodig voor landen buiten de EU. Wilt niet zeggen dat er altijd op gecontroleerd wordt (geldt ook voor de groene kaart)......


Ik heb bij LeasePlan gezeten.
Dit hoeft niet meer, laat een handtekening zetten door Danny Flemming afdelingshoofd dat scheelt hoef je ook niet meer naar het KvK.

Succes!

22-01-2007, 19:55

Citaat door appie124:
Ik heb voor een leasemaatschappij gewerkt.

Je heb een machtiging nodig van de leasemaatschappij incl ondertekening van de directie. Bel ze ff en ze zullen dat voor je regelen. Nadat je de machtiging hebt gehad moet je naar het maroc consulaat daar moet je meer info vragen dat weet ik niet. Zorg er trouwens ook voor dat jouw groenkaart op jou naam staat, mocht dit nog niet het geval zijn.

succes!


de groene kaart kan onmogelijk op jou naam staan.
het is een lease auto.
dit klopt dus niet.

22-01-2007, 20:06
dus welke lease maatschappij dan ook:
behoor je om eenmachtiging te vragen bij je wg of lease maatschappij
vervolgens deze naar de kvk toedoen
en dan vervolgens maroc consulaat voor legalisatie

klopt dit, waar kan ik dit informeren

Pagina's : [1] 2